Openbaar vervoer Londen

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by rocketscience, Feb 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,274
    3,239
    113
    Female
    Ik kom er op internet niet uit. Voor 4 dagen stedentrip Londen (vliegen op Luton) kun je dan beter een travelcard of een oyster card aanschaffen? De bedoeling is om in de stad zelf wel gebruik te maken van de metro bijvoorbeeld maar ook om veel lopend te doen.

2. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Je kunt een toeristen Oyster Card kopen een vriendin van me heeft die. Die verlopen nooit, dus als je er nog wat op hebt staan wanneer je weer gaat, ergens goed bewaren en dan kun je een volgende bezoek weer ermee verder voor zover ik het snap. :) Ik heb na jaren hier wonen eindelijk ook een Oyster aangeschaft en is toch wel handig! Een gewone, want ben geen toerist natuurlijk ha-ha! Je kunt doen en laten wat je wilt ermee want dekt alle zones. Een travel card is dan alleen voor de dagen dat je hem koopt en dan houdt ie op en je moet vantevoren kiezen voor welke zones je wil dat die dekt. De toeristische dingen liggen voornamelijk zone 1 sommige zone 2, maar voor alle zekerheid zou je dan vantevoren moeten checken waar alles ligt wat je echt wilt zien. Dus volgens mij heb je meer vrijheid met een Oyster, net zoals een OV chip aantikken en gaan met die banaan. :) Bussen, ondergrondse, wat je wil. :) Dus persoonlijk zou ik een toeristen Oyster pakken. :) Veel plezier vast!

3. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    De oyster card idd. Erg ideaal!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik woon in London en wist werkelijk waar niet dat er een aparte toeristen oyster card is?
    Ik heb gewoon een oystercard. Zet hier geld op en dit blijft altijd geldig. Mocht je hem niet meer willen kun je hem terugbrengen en krijg je het geld wat nog op de kaart staat terug. Een nieuwe oystercard kost 5 pond geloof ik. Is ontzettend handig!

5. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Hier is t-ie. :)
    https://tfl.gov.uk/travel-information/visiting-london/visitor-oyster-card
    Ik wist het ook niet hoor, tot die vriendin over kwam en dat tegen me zei van oh ik heb dat kaartje nog! En idd hij werkte nog perfect, hoefde er alleen wat meer op te zetten (was bijna leeg) en racede heel London door haha! Moet hem alleen wel vantevoren bestellen zie ik, kun m niet in London zelf kopen. Een gewone Oyster card wel, kun je zo uit een machine trekken en gebruiken. :)

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Ik was er rond de kerst, 2 dagen...Heb voor beide dagen apart een dag travel kaart gekocht, maar ik kon alleen voor zones 1-6 een kaart kopen :-/ mega duur want zoals gezegd ligt het meeste in zones 1-2! En die kaart was niet los te kopen... Wie weet met de oyster card dan wel!

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,274
    3,239
    113
    Female
    Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga dan denk ik voor de tourist oyster card. Weet iemand of je daarmee ook met de trein van Luton naar centrum Londen kunt?

En ik lees op internet dat er een soort daglimiet op zit... Moet je dan opwaarderen of niet?

8. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Zou een oyster kaart nemen. Deze kan je opwaarderen.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Je oystercard heeft een limit van £7,70 als ik het goed heb. Dit betekend dat je eigenlijk elke dag onbeperkt kan reizen en het je maximaal £7,70 kost. Daarboven schrijft hij niets meer af.

Voor 4 dagen zou je er dus 4x7,70 op moeten zetten.

10. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,206
    0
    0
    Ik ben 3 weken terug geweest. Na 3x inchecken met de oyster betaal je de rest van de dag niks meer. Als je hem inlevert als je naar huis gaat krijg je het aankoopbedrag (5pond) en het geld wat er nog op staat terug.

11. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
    Oyster card inderdaad! Vorig jaar in Londen aangeschaft, en ga m aankomend weekend weer gebruiken.
    Volgens mij is 'ie niet geldig van Luton naar het centrum (weet nog dat wij daar vorig jaar aparte kaartjes voor moesten aanschaffen en die waren best prijzig)

12. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Treinen zijn hier idd best duur in vergelijking met NL. Wij wonen 35 min van London centrum in een county/provincie net buiten London en een retourtje, buiten piek tijden is £17, met travelcard is het £23. Dus let daar ook op, tijdens de piektijden schieten de prijzen omhoog! Dus dan kun je misschien beter even wat drinken ergens en wachten tot erna, scheelt je ook een hoop!
    Je kunt evt kijken of kaartjes vantevoren bestellen via thetrainline.com goedkoper is dan op de dag zelf op het station. Kunt het vergelijken met nationalrail.co.uk, want die toont wat een kaartje kost zo uit de machine/balie. Trainline is niet altijd goedkoper zag ik, maar is het checken waard. :)

Share This Page