op vakantie naar Vietbam met baby

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by loncocacola, Jan 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Ik wil dolgraag op vakantie naar Vietnam om een bruiloft van mijn nichtje bij te wonen. Ze trouwt ergens in April, dan is mijn baby 4 en half/ bijna 5 maanden oud. Is het wel verstandig om hem mee te nemen?

Wie zijn er op vakantie geweest naar het Verre Oosten met een jonge baby en wat zijn jullie ervaringen?

2. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

Jan 4, 2008
    131
    0
    0
    Wij zijn naar bali geweest met onze dochter van 1,5. Maar dat is denk ik wel wat anders dan vietnam. Hoe is daar de medische zorg, welke inentingen heeft ze nodig? Malaria etc.

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij gaan als ons menneke 8,5 maand is naar Kazachstan. Maar ervaringen kan ik je nog niet vertellen. We gaan pas in augustus.

4. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Malaria komt er niet voor, tenminste niet waar ik heen ga. Inentingen moet ik nog effe navragen.

En hoe was dat je vakantie in Bali met je dochter? Die is al een stuk ouder dan mijn zoontje.

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

inenten doen ze niet met zulke jonge kinderen. het voordeel is dat ze niet meeeten met dingen, dus heel weinig risico lopen. zeker als je borstvoeding geeft, maar ook met flesvoeding gewoon steriel (=gekookt water) en steriele flesjes gebruiken en het risico is minimaal aangezien de meeste besmettingen door voeding en/of water komen. of sex maar dat is al helemaal geen probleem! mocht je tegen die tijd al bijvoeden dan zijn potjes ook altijd steriel en dus geen probleem. geef alleen nooit rauw fruit enzo, en let op dat je spenen altijd uitkookt of chemisch steriliseerd en niet onder de kraan afspoelt.

en uitkijken met muggen natuurlijk ivm malaria, mocht dat er zijn, slapen onder klamboe, en 's avonds lange mouwen/ benen. O, je schrijft dat dat niet voorkomt, scheelt alweer.

ben zelf niet naar het verre oosten geweest onlangs, wel het midden oosten met een baby van 6 maanden. dat was geen enkel probleem. als het lukt probeer een nachtvlucht te boeken met zo'n wiegje, dan kan hij slapen.

6. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Wij zijn twee jaar terug naar Vietnam geweest. Weliswaar zonder kinderen, maar ons viel de hoeveelheid toeristen met kinderen direct op. Veel Australiers gaan met kinderen naar Vietnam omdat het voor hun relatief dichtbij is. Daar zaten soms ook echt kleintjes bij.
    Wat wel handig is, is om gesjouw met buggy's te vermijden. Neem je kind mee in een draagdoek. De stoep is niet van kwaliteit in Nederland en vaak ook druk.

Share This Page