Wat is beter te doen, Frankrijk of Kroatie?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by jt82, Nov 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    Met de auto, eind juni, dus nog voor het hoogseizoen?

Wij willen dit jaar misschien met de auto gaan omdat het met de kleine vliegen wel erg duur wordt omdat hij dan 2 is.

Maar Kroatie lijkt ons erg leuk alleen is dat goed te doen met de auto (eventueel gezellig met overnachting)?
    Of anders Frankrijk (ik denk zuid omdat je daar het meest zon verzekerd bent?)

Wie heeft er tips, ook waar je op moet letten met kosten en dergelijke?

We willen een sta caravan, dus vliegen is niet echt een optie omdat je dan ook weer en auto moet huren wat ook weer behoorlijk prijzig is.

Alvast bedankt

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat Frankrijk net wat dichter bij is, maar dat stukje maakt dan op zich ook niet meer uit.

Wij zijn afgelopen juni naar Kroatie (Istrië) geweest met de auto en dat was goed te doen. Het was ongeveer 1400 km, we zijn 's avonds rond 7 uur vertrokken en we waren er de volgende ochtend rond 9 uur. De jaren ervoor waren we naar Spanje geweest en dat was ongeveer net zover qua afstand en daar deden we ook net zo lang over.

Wij zijn dus afgelopen juni in Kroatie geweest en we zaten ook in een stacaravan. We hebben pas eind mei geboekt en dat scheelde echt heel veel qua prijs en er was nog genoeg keuze. Ik zou dus zeker aanraden nog even te wachten met boeken.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    wij zijn een paar jaar terug in kroatie geweest, porec. super mooi weer, maar niet te heet en benauwd dat je niets kon en zocht te doen. gewoon perfect voor een kind dus. en ook gezellige mensen daar, vriendelijk iig!
    wij zitten ook erg te twijfelen om volgend jaar weer te gaan maar vind 1400 km wel ver rijden met een kleine, (nu 14 maanden)

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Persoonlijk zou ik voor Kroatië gaan. Je kunt inderdaad ergens in Zuid-Duitsland of Oostenrijk een overnachting doen. Wij zijn ooit in Porec geweest, weliswaar met de bus, maar we zijn van plan om er in de toekomst met de auto naar toe te gaan.

5. sita90

sita90 Niet meer actief

Kroatië is inderdaad goed te doen, en zeker als je 's nachts rijd dan heb je ook geen files. Eventueel, als je wilt overnachten kun je dat inderdaad in Duitsland of Oostenrijk doen. Ik persoonlijk vind Oostenrijkers maar onvriendelijk volk;). Mocht je overdag gaan rijden en dan overnachten, houd dan rekening met files in Duitsland!
    En ja, laat boeken kan hele hoop schelen, maar je gaat al voor het seizoen dus dat scheelt al enorm qua prijs en drukte:)...

6. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    Allemaal bedankt, er mag een slotje op de plannen zijn gewijzigd;)

Share This Page