Hallo, we zouden graag in de meivakantie de zon willen opzoeken en Turkije is een relatief betaalbare keuze. Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die dat wel eens gedaan hebben en of er dan al wel iets te "doen" is? Lees namelijk dat sommige zwembaden bijvoorbeeld gesloten zijn in het voorseizoen..
Wij zijn 6 of 7x all in geweest in de mei vakantie en dan is uiteraard het gehele resort open. Het weer kan wel wisselvallig zijn, wij hebben wel paar keer regen gehad. Verder is het water meestal nog wel wat fris als je geen verwarmd zwembad hebt
Aan de Zuidkust is het dan wat e weer betreft het beste dus omgeving Alanya / Side / Antalya. Ik zelf vind de Egeische kust het mooist (Fethiye, Marmaris, Bodrum) maar vaak 5 graden "koeler"
Wij zijn jaren geleden in Side geweest tijdens de meivakantie. Was heerlijk weer, niet te warm iig. De zwembaden waren gewoon open en het hotel was goedbezet, maar niet stampvol.
Wij gaan naar Kusadasi in de meivakantie. Volgens mij start het seizoen tegen die tijd weer op. Ben ooit vaker in de periode geweest (Side) en toen was gewoon alles open.
Richting Antalya is het weer vaak net ietsje warmer dan het mooiere Egeïsche kust. Sommige hotels in Antalya hebben een verwarmd buitenzwembad.
Super bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie nog tips qua (betaalbare) hotels? Het hoeft van mij niet zo grootschalig te zijn...
Wij zitten in Ephesia Holiday Beach Club. Geboekt via een duits reisbureau, scheelt veel geld omdat ze daar geen vakantie hebben.
Wij hebben via Tropo geboekt. Denk een soort duitse D-reizen, want de reis is uiteindelijk bij Thomas Cook geboekt. Sowieso was het hotel al veel goedkoper dan op nederlandse sites en daarnaast zitten er nu ook de koffers al bij.
Wij zijn twee jaar terug in mei in kemer geweest. Was juist perfect! Ons resort was volledig open, het gros was dicht. Daardoor was het gezellig maar niet druk. Heerlijk weer gehad, laatste dag ook wat regen maar was niet erg. Zou er juist niet in de zomer willen zitten, denk dat het dan echt heel vol is! We zaten in Fame residence, niet groot, zalig eten en ze waren heel lief voor onze kinderen <3 de gastvrouw daar spreekt ook vloeiend Nederlands.