Ideeën voor meivakantie ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door GiGi01, 17 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Hoi allemaal,

onze kleine meid is inmiddels 8,5 maanden oud. En we willen graag 1 weekje op vakantie (liefst met de auto). Hebben jullie tips voor hotels/ plaatsen/ of andere handige weetjes?
    Ik hoor ze graag. :):)

2. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Het is de 1e keer dat we met haar naar het buitenland gaan. Ze is wel gewend om met dagjes uit mee te gaan en ergens anders te slapen. Dus ij vroeg me af of jullie ooit met een baby op vakantie zijn geweest met de auto. Zo ja waar ? Tips ? Kindvriendelijke hotels ? Ik hoor het graag want heb wel wat ideeën maar we zijn er nog niet uit en de meivakantie is al volgende week....

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou lekker vliegen! Bevalt mij altijd heel goed met kinderen en nu is ze nog gratis. Zou dan naar zuid Frankrijk/Spanje gaan. Dan heb je in ieder geval lekker weer!

4. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Daar heb ik zelf ook aan gedacht maar mijn man durft niet haha! Ik dacht zelf dan aan menorca of mallorca. Is dat verder geen gesleep dan met babyvoeding en buggy of valt dat mee. Misschien kan ik hem overhalen.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee is helemaal geen gesleep! Ik nam altijd alleen Nutrilon poeder voor de eerste 2 dagen mee. Ze verkopen t namelijk bijna overal wel. Evenals potjes eten. Maar hier aten ze voornamelijk vers fruit mee. En in hotels willen ze vaak goed meedenken en even iets pureren.
    Ik nam altijd de kinderwagen mee op vakantie in een speciale reistas. Maar als je een buggy meeneemt hoef je die pas bij het instappen van het vliegtuig in te leveren en krijg je hem bij het uitstappen terug, helemaal geen gesleep dus!

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toen de jongste 10 maanden was zijn we met het gezin naar Mallorca gevlogen.
    Was echt een heerlijk ontspannen vakantie.
    Toen de oudste en de middelste die lft hadden zijn we naar Sauerland geweest en huurden daar een appartementje.
    Mooie omgeving en zwembad in de buurt dus veel wandelen en zwemmen.
    Was toen iets van 7 uren met de auto rijden en ging prima.

7. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Oke bedankt dames! Verder geen tips? Dacht zelf aan zelf schone bedovertrekken meenemen, flessenwarmer, wegwerp slabjes?
    Normaal is het in europa ook altijd lekker weer maar ik ie dat ze heel veel regen melden overal! Dus ik ga toch proberen manlief te voor voor naar de zon :D

8. Toen ons meisje 9 maanden was, zijn we naar Oostenrijk geweest (met de auto). Wel hebben we onderweg een overnachting gepland, omdat we 12 uur rijden met een baby echt te lang vonden. Wij hebben ervaren dat 's nachts rijden helemaal geen punt is, maar dat overdag rijden een ramp is :D Nu kwam dat laatste ook wel doordat we in een enórme file terecht kwamen, bij een temperatuur van 42 graden (en de airco werkt alleen op volle toeren als de auto echt rijdt). Daarna heb ik gezworen dat we nóóit meer met de auto zouden gaan.

In oktober (toen ze nét 1 was geworden) gingen we dus met het vliegtuig naar Oostenrijk.. Dat beviel niet veel beter :D Bij de douane was het zo, zo, zo gigantisch druk, ineens moest de maxi-cosi van het onderstel af omdat die óók op de band moest (wisten wij veel..), maar mijn man was al doorgelopen met m'n zoon en ik had m'n dochter op m'n arm en kreeg de maxi-cosi dus niet zelf van het onderstel af. Niemand wilde daarop wachten, dus werd er aan alle kanten geduwd, getrokken, etc. Daarna werden we als criminelen behandeld omdat ze ons zakje met flesvoeding voor iets anders aanzagen.. ;) Het vliegen zelf was prima, maar al het gedoe er omheen, plus de tijd dat we moesten wachten, de huurauto ophalen etc., maakte dat het eigenlijk niet veel minder tijd kostte dan gewoon met de auto te reizen..

Aankomende zomer gaan we het weer met de auto proberen :D Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd dat de reis een beetje stress met zich meebrengt. Deze keer plannen we in ieder geval álle reizen 's nachts, ik denk dat dat al een hoop scheelt.

Op basis van onze ervaringen, zou ik dus zeggen dat je lekker met de auto moet gaan. Kan ook een hoop gedoe zijn, maar dan kun je in ieder geval je eigen tempo aanhouden, uitstappen als je kleintje daar behoefte aan heeft en alles doen zoals het júllie uitkomt.

9. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Ik ga met de kids naar luxemburg een kleine camping. Is dat iets ?

10. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Camping vind ik leuker in de zomer en dan met meerdere personen :)

@Shaddixxx, bedankt voor je reactie is wat om over na te denken. We hebben besloten om af te wachten wat het weer doet. Als er in europa op rijafstand ergens op een mooie plaats goed weer is rijden we er naar toe en anders misschien een lastminute vliegreis naar de zon. Ben benieuwd waar we eindigen haha:(:$:D:D

Deel Deze Pagina