Maastricht

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door kwebbeltje, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij gaan volgend weekend met 5 meiden naar maastricht. Zaterdag lekker shoppen, uit eten, barretje of iets dergelijks. We overnachten schuin tegenover de bijenkorf geloof ik.
    Maar dan de zondag.

Is er iemand uit Maastricht die iets leuks weet voor zondag de 31e?
    We wilden eerst die dag naar Valkenburg (sauna), maar willen toch in Maastricht blijven.

Tips?

Kwebbel

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ben uit maastricht , ga ff bedenken wat erg leuk kan zijn:)

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik kom ook uit Maastricht. Als je iets van de stad wilt zien is een stadswandeling heel leuk, je komt dan langs de oude gedeelten, over de stadswal, het stadspark enz. Kan alleen of met gids, via vvv te regelen (zitten in het Dinghuis, hoek grote Staat/kleine Staat.
    Verder kan een boottocht op de Maas, niet vergeten om koffie (met panini!) te eten/drinken bij Coffeelovers (plein1992), vers gebrande koffie kopen bij Blanche Dael (zondag gesloten). Wandelen in de grotten op St. Pieters is ook leuk, gezellig zitten boven op de st.pietersberg, schatkamers bekijken van onze lieve vrouwenkerk en st. servaaskerk, Selexiz Dominicanen (voorheen kerk, nu heel grote boekwinkel, incl koffie-hoek).
    Die zondag zijn de winkels niet open maar genoeg te beleven! Oja wat ook leuk is, in de Koestraat ligt een ambachtelijke molen, hier kun je lekker ontbijten en koffie drinken, de molen is geopend en in bedrijf en ook de bakkerswinkel is open met vers gebak en vers brood. Gaan wij ook vaker op zondagochtend even zitten omdat zo vroeg nog maar weinig zaken open zijn. Niet heel luxe maar wel goed verzorgd.
    Vraag me trouwens af wat jullie hotel dan is, kan niets bedenken tov de Bijenkorf :)

Als je nog iets wil weten hoor ik het wel, anders alvast veel plezier!!

4. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik zou ook zeggen,maak een rondvaart.
    Je hebt er verschillende waarbij je het ook kunt combineren met een bezoekje aan de Pietersberg en een grotwandeling.
    Ook leuk is de rondvaart naar Luik met bezoek aan de Luikse Markt.
    Arrangementen

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Leuke tips meiden. Zal het eens in de groep gooien bij de rest.

@Sisa...weet zo gauw de naam niet meer waar we slapen. Zal eens even bij mijn vriendin informeren en dan kom ik er nog op terug.
    Maar het is geen hotel geloof ik.

Meer tips zijn altijd welkom.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier verblijven we. Hebben dan de Xtra Large kamer waar 1 extra bed bij gezet wordt. Betalen dan 25 euro p.p :D

Guesthouse Per Sempre

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ohhhh dat is écht midden in de stad, wat gaaf! Ken die naam wel, maar dan van de damesmodezaak die eronder ligt, die heet ook zo haha! Nooit geweten dat je daar kunt slapen, ideaal zeg, super! Heb je er ook ontbijt bij? Anders is die molen een aanrader, ligt ook vlakbij, maar ook bij 043 kun je heerlijk eten. Weet je wat ook leuk is, een vespa-tocht! Moet je wel een beetje lekker weer hebben natuurlijk. En de boottocht naar Luik is ook wel leuk, maar hou er rekening mee dat je dan de hele dag kwijt bent (je zit zo'n 2x3 uur op die boot namelijk, heb ik ooit eens gedaan vroeger met mijn opa en oma).
    Goh wat een leuke plek om te slapen, kun je zo in de stad je aankopen even naar huis brengen :D en weer verder, hoef je niet zo te slepen!

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @Sisa....leuk hé :) Er zijn al bekenden van ons geweest en het schijnt echt goed te zijn.
    Ontbijt kunnen we ter plekke aangeven of we dat erbij doen.

Die Vespa's zijn ook leuk zeg. We hebben al eens een solextour gedaan dus dit zou ook wel wat voor ons zijn.

Ga de rest direct even mailen.

Kwebbel

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Leuk! Laat je nog even weten wat jullie gaan doen/hebben gedaan, ben hartstikke benieuwd hoe je Maastricht vindt haha!

Deel Deze Pagina