zomervakantie in frankrijk, tips gevraagd!

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by ch28, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Hallo allemaal,

Komend jaar willen wij 's zomers naar frankrijk op vakantie, onze kleine meid is dan bijna 2.
    Nu willen we graag naar 1 of 2 plekken waar het zeker goed weer is, een leuk dorp of stad in de buurt is (het liefst met mooie natuur), water (meer of zee) met zand of gras is om op te liggen. We willen het liefst een huisje of stacaravan huren, of een appartement en we houden niet van die enorme campings. Een zwembad daarentegen is wel weer fijn. Genoegen eisen dus;).
    Nu zijn wij nog maar 1 keer in frankrijk op zomervakantie geweest (de charente maritiem wat we leuk vonden voor 1 keer) en helemaal niet bekend in frankrijk, dus wie heeft er tips??
    Ik heb wel eens foto;s van de georges du verdon gezien en dat leek me erg mooi, maar wat dan leuk is in die buurt? Geen idee!

Groetjes!

2. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Wij zelf gaan liever naar de Ardeche dan de Verdon.
    Helemaal met kids de Verdon is nl. het water kouder, de natuur is daar wel mooier.
    Voor de Ardeche moet je wel echt bespreken is er altijd erg druk.
    Wij gaan dan voor camping International weet niet wat de huisjes daar kosten wij kamperen altijd.
    Camping international in Salavas in Ardeche, Vallon pont d'arc France

Voor de kust zou ik kiezen om richting St Tropez, Frejus etc te gaan. Cote d' azur heet die omgeving
    St Maxime is erg mooi ook voor kinderen
    wij zijn daar twee keer naar Des Mures geweest, in een tent.
    Prive strand waar je lekker rustig kunt liggen. Je gaat door een tunneltje naar het strand dus erg veilig. Geen zwembad
    Camping frankrijk var grimaud zuiden middellandse zee saint tropez provence alpen cote d?azur toerisme vakantie

3. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Bedankt voor de info!
    Ga straks meteen kijken!

4. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Misschien vinde jullie het niks
    Zou de ardeche (verdon ook hoor) wel bespreken
    Cote d'azur heeft zoveel campings op een rij hoeft niet.

Oh ja jullie willen in een huisje dan zou ik wel reserveren

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij zij vorig jaar ook naar Frankrijk geweest (Ardeche) en we willen daar aankomende zomer weer naar toe.
    Georges du verdon is prachtig, maar net een tikkeltje te ver voor ons.

De Ardeche is daarintegen ook heel mooi, we zaten vorig jaar niet heel dicht in de buurt van bijzondere bezienswaardigeheden, maar dat hoefde ook niet van ons... een paar oude dorpjes bezoeken en de vele markten (wat bijna ieder dorp wel heeft) vonden wij genoeg. Of een mooie route rijden. Je kunt trouwens ook goed kanoën daar.

De camping waar wij zaten stonden geen stacaravans oid, (wij hebben een eigen caravan), dus daar heb je niet veel aan.
    Eén minpunt van frankrijk vind ik dat er vrijwel geen gras is, vind ik altijd zo jammer voor die kleintjes. Maar dat is ook het enige. (en zand vind je alleen aan zee)
    Om het weer hoef je het niet te laten, in die zuid-oost hoek van frankrijk heb je vrijwel altijd mooi weer. (in die 7 jaar dat ik in frankrijk kom, misschien 3 buien gehad)
    Er zijn echt zo verschrikkelijk veel campings daar, dat ik zelf al moeite heb om een goede camping op te zoeken, laat staan dat ik jou kan adviseren. Kijk anders eens op zoover, dan lees je meteen ook de ervaringen. (vind ik altijd handig)

Succes!

6. jopuck

jopuck Lid

Aug 15, 2008
    93
    0
    6
    Rijssen
  7. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ben op het zoover aan het kijken geweest en vind zowel de ardeche als de cote d'azure erg leuk. Gezien de afstand denk ik dat het de ardeche wordt, nu nog op op zoek naar een camping;). Heb al zitten kijken en wel leuke campings gezien maar alle stacaravans staan zo dicht op elkaar. Dus als iemand nog een tip heeft over een camping waar je wel privacy hebt met een stacaravan dan hoor ik het graag!

Share This Page