Leuke tips voor Zuid-Denemarken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luppy, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik sta op het punt om een vakantiehuisje voor de herfstvakantie te boeken in Hejlsminde, in de buurt van Kolding, Denemarken. We gaan in elk geval een dagje naar Legoland. Heeft iemand verder nog leuke tips voor daguitstapjes in die regio?
    Kopenhagen is helaas te ver weg, ruim 250 km zag ik, dus dat bewaren we maar voor een andere keer.

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Jammer dat je niet meer Zuid in het midden zit haha, want als je dan met de auto gaat moest zeker de veerboot nemen van Duitsland naar Denemarken tussen Puttgarden en Rodby. Echt lachen is dat, lijkt me een uitje op zich haha! Als je geluk hebt kun je op het onderdek zelfs een trein zien staan. Ik heb die veerboot twee keer genomen, met de auto en met de trein.

Verder weet ik het niet zo goed meer, Kolding zelf is wel een toffe stad, en als ik het me goed herinner, Odense en Haderslev ook.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Puttgarden-Rodby ken ik idd wel, ben ook wel eens langs die route naar Zweden gereden. HEt is idd een leuk overtochtje, duurt ook niet zo lang.

Ik denk idd dat we wel een keer naar Kolding gaan, dat schijnt wel mooi te zijn. Haderslev is ook niet zo ver bij ons vandaan, dus dat misschien ook wel.
    En ik hoorde dat Ribe een mooie stad is. Dat is ongeveer een uur rijden vandaan bij waar wij zitten, dus ook wel te doen.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In Ribe heb je een Viking-museum. Kolding is inderdaad een leuke stad. De oostkust van Zuid-Jutland is erg mooi. In Odense zit een mooie dierentuin. Legoland is een aanrader. Genoeg te doen en te zien!

God fornøjelse!:)

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Oja Ribe inderdaad! :) Veel plezier!!

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Ribe het vikingmuseum, maar Ribe zelf is ook leuk! Leuk shoppen voor de kids als je van smafolk en funky flavor kleertjes houdt! Er is ook een site waar je zelf fossielen kan opgraven met een dinosaurus museum erbij, erg leuk voor jonge dino fans. In het plaatsje Gram is dat Gram Lergrav | VisitDenmark

Deel Deze Pagina