Hoe werkt dit (kinderopvang toeslag)??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Pluisjee, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn kindje gaat sinds 1 december 1,5 dag per week naar de kinderopvang (70 uur). Ik heb nu de eind nota gehad soort jaar opgaaf van het kinderdagverblijf. Hier staat dus inderdaad in 70 uur.

Maar wat ik mij afvroeg : van de zomer hoeft ons kindje 4 weken niet naar de kinderopvang. Wij zijn dan vrij en hebben vakantie. Wat ik begreep krijg je dan wel kinderopvangtoeslag. Maar aan het eind van het jaar bij de eindnota/jaaropgaaf hoe je het wilt noemen... staat dan geen 840 uur (12x70) maar inprincipe (11x70) 770 uur. Nu begreep ik dat de belasting dienst die nota wilt hebben zodat hun kunnen zien hoeveel uur hij op de opvang is geweest.
    Houdt dit dan in dat ik een maand terug moet betalen aan toeslag ? Of moet ik dat stop zetten voor 1 maand ? Ik denk dat ik nog wel op minder uur kom want hij is al paar keer thuis gebleven (ziek) of staat er dan iets in de trant van : 840 uur contract 770 uur geweest ofzo ? Ik weet dit niet omdat ik nu van 2014 heb ontvangen alleen hij is toen de volle maand geweest..

Ik hoop dat iemand het snapt want vind het moeilijk om duidelijk op papier te zetten ;)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Meestal is de maand hoeveelheid gebaseerd op een volledige 12 maanden.

De keren dat hij ziek is of eerder opgehaald betaal je evengoed hoor. Dat word niet in mindering gebracht.

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Waar jij het over hebt is alleen het geval als je op basis van uurtje factuurtje afneemt. De meeste KDV brengen maandelijks een aantal uur per maand in rekening. Of je kind nou komt of niet.
    Voorbeeld: Ik heb een contract gesloten voor 2 dagen in de week KDV. Er wordt maandelijks een factuur opgemaakt voor 92,75 uur. Dat is niet elke maand anders maar elke maand 92,75, ook als mijn zoon niet komt ivm vakantie of ziek (die gemiste dagen mag ik hier dan wel binnen een maand weer gebruiken voor een evt. andere dag als er plek is)

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Duidelijk :) ik heb het inderdaad ook zo. Dan snap ik het helemaal :D

Deel Deze Pagina