crème voor droog huidje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wat voor crème-pje, zalfje o.i.d. gebruiken jullie voor de droge huid van jullie kindje?

D. is nu 4 weken oud en op z'n hele huid zitten schilfertjes: heel erg droge huid dus. Wat kan ik er op smeren om dat weer weg te krijgen? We deden na het badderen vaak even insmeren met olie, maar dat werkt blijkbaar niet...

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die vraag komt vaak voorbij en zelf heb ik ook al vaak meegelezen. Maar sinds vorige week ben ik met balneum begonnen (olie in het bad en creme voor op de huid) maar het werkt echt heel goed! Ik heb ook 3 of 4 dagen heel intensief haar knietjes ingesmeerd -erg droge plekken- en dat is nu helemaal weg!
    Bepanthen had ik geprobeerd, maar voor de billen prima en goed, maar voor de echte extreem droge plekjes deed het te weinig.

3. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Maar kan balneum ook voor het gezichtje gebruikt worden, onze zoon heeft namelijk de wangentjes heelmaal geeriteerd en rood, en dat wil met bepanthen ook niet weg.

ik weet verder ook niet wat er voor gebruikt kan worden

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb iets van de HA ervoor gehad maar dat komt omdat Tygo ook erg eczeem had...

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik gebruik de Balneum creme ook gewoon op het gezichtje. Voor de rest van het lijfje Balneum badolie in bad en 'gewoon' Zwitsalolie om ze in te smeren. Bij Daan helpt het, bij Luuk niet, die blijft een extreem droge huid houden (ook extreem veel berg op z'n hoofdje). Misschien dat ik ook maar eens wat aan de HA ga vragen...

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik gebruik Weleda. Daar heb je verschillende bodycreme's en lotion's in.

7. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    weleda met calendula creme werkt hier in de winter perfect. kan ook op het gezichtje. na een paar dagen waren de plekken op knietjes en armpjes helemaal weg.

8. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Mijn zoontjes heeft ook een heel droog huidje. Zijn voorhoofdje is ook helemaal rood en last van schilfers enzo. Hij heeft er ook jeuk aan. Heb al van alles geprobeert en niets leek te helpen. Heb nu vaseline lanette creme van de apotheek en dit gaat volgens mij goed. Gebruik het nu een paar dagen en zie verbetering. Misschien dat het ook iets voor jullie is. Je kan het zonder recept halen en kost maar iets van 4 euro.

succes, ik weet hoe lastig het is....

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gebruiken ook vaseline lanette en nu bij Eva's eczeem cetomacrogol vaseline. Werkt echt heel goed! Wij krijgen het op recept van de huisarts, maar bij 'gewoon' een droge huid zal dat niet kunnen denk ik.

10. Caraemma

Caraemma Lid

4 jun 2008
    71
    0
    0
    Groningen
    Vaseline lanette creme werkt hier ook erg goed, is volgens mijn huisarts ook het allerbeste voor een droge huid (in combinatie met Balneum extra vettende badolie voor in bad). Ik gebruik het voor knietjes, armen, etc maar ook voor haar gezicht waar ze hele ruwe schale plekken had, dat is helemaal weg nu.

11. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    bij mn dochter die steeds last had van exceemplekjes gebruikte ik ook cetamacrogol-vaseline (voorgeschreven door huisarts)
    Bij andere dochter met hele droge huid gebruik ik Neutral babycreme, werkt echt supergoed want is vetter dan Zwitsal en irriteert de huid niet.
    Van Zwitsal leek ze alleen maar nog rodere huid te krijgen en ik vind het zelf ook best uitbijten op een kapotte huid (even zelf uitgeprobeerd)

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Badcrème is ook super! Ben fan van Weleda :D

13. Alita

Alita Niet meer actief

Gebruik niet teveel gedoe maar gewoon vaseline creme. Anders ga je de huid alleen maar meer irriteren!

14. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Horma huidcreme,helemaal super,voor heel veel dingen tegebruiken!

15. Alita

Alita Niet meer actief

ken ik niet wat is dat dan?

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ik gebruik zwitsal vernix creme en zwitsal badmelk met vernix voor de droge huid! na 2 dagen was de droogheid praktisch weg!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Ik gebruik neutral olie, heerlijk spul en het helpt erg goed. Ook hypoallergeen, dus kan ook voor kindjes die allergisch kunnen reageren.

18. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik gebruik ook balneum extra vet voor in badje en dan smeer ik onze zoon nog tweemaal daags in met vaseline lanette creme. Dit is een supergoede vette creme die snel intrekt en geen glimmende waas achterlaat zoals gewone vaseline. Je kan het bij de apotheek halen zonder recept. Tube is ongeveer oven groot als de gemiddelde handcreme tube en hij kost ongeveer 7 euro, dus valt best mee.
    echt ik zweer erbij! supergoede creme!

19. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hier gebruik ik precies hetzelfde! Goed advies dus ;) !

20. is die vasaline lanette weer iets anders dan vasaline cetamacrogol?

die laatste gebruik ik sinds kort en hij werkt echt geweldig en heb ik via de apotheek voor geschreven gekregen.

Deel Deze Pagina