Wat voor crème-pje, zalfje o.i.d. gebruiken jullie voor de droge huid van jullie kindje? D. is nu 4 weken oud en op z'n hele huid zitten schilfertjes: heel erg droge huid dus. Wat kan ik er op smeren om dat weer weg te krijgen? We deden na het badderen vaak even insmeren met olie, maar dat werkt blijkbaar niet...
Die vraag komt vaak voorbij en zelf heb ik ook al vaak meegelezen. Maar sinds vorige week ben ik met balneum begonnen (olie in het bad en creme voor op de huid) maar het werkt echt heel goed! Ik heb ook 3 of 4 dagen heel intensief haar knietjes ingesmeerd -erg droge plekken- en dat is nu helemaal weg! Bepanthen had ik geprobeerd, maar voor de billen prima en goed, maar voor de echte extreem droge plekjes deed het te weinig.
Maar kan balneum ook voor het gezichtje gebruikt worden, onze zoon heeft namelijk de wangentjes heelmaal geeriteerd en rood, en dat wil met bepanthen ook niet weg. ik weet verder ook niet wat er voor gebruikt kan worden
Ik gebruik de Balneum creme ook gewoon op het gezichtje. Voor de rest van het lijfje Balneum badolie in bad en 'gewoon' Zwitsalolie om ze in te smeren. Bij Daan helpt het, bij Luuk niet, die blijft een extreem droge huid houden (ook extreem veel berg op z'n hoofdje). Misschien dat ik ook maar eens wat aan de HA ga vragen...
weleda met calendula creme werkt hier in de winter perfect. kan ook op het gezichtje. na een paar dagen waren de plekken op knietjes en armpjes helemaal weg.
Mijn zoontjes heeft ook een heel droog huidje. Zijn voorhoofdje is ook helemaal rood en last van schilfers enzo. Hij heeft er ook jeuk aan. Heb al van alles geprobeert en niets leek te helpen. Heb nu vaseline lanette creme van de apotheek en dit gaat volgens mij goed. Gebruik het nu een paar dagen en zie verbetering. Misschien dat het ook iets voor jullie is. Je kan het zonder recept halen en kost maar iets van 4 euro. succes, ik weet hoe lastig het is....
Wij gebruiken ook vaseline lanette en nu bij Eva's eczeem cetomacrogol vaseline. Werkt echt heel goed! Wij krijgen het op recept van de huisarts, maar bij 'gewoon' een droge huid zal dat niet kunnen denk ik.
Vaseline lanette creme werkt hier ook erg goed, is volgens mijn huisarts ook het allerbeste voor een droge huid (in combinatie met Balneum extra vettende badolie voor in bad). Ik gebruik het voor knietjes, armen, etc maar ook voor haar gezicht waar ze hele ruwe schale plekken had, dat is helemaal weg nu.
bij mn dochter die steeds last had van exceemplekjes gebruikte ik ook cetamacrogol-vaseline (voorgeschreven door huisarts) Bij andere dochter met hele droge huid gebruik ik Neutral babycreme, werkt echt supergoed want is vetter dan Zwitsal en irriteert de huid niet. Van Zwitsal leek ze alleen maar nog rodere huid te krijgen en ik vind het zelf ook best uitbijten op een kapotte huid (even zelf uitgeprobeerd)
Gebruik niet teveel gedoe maar gewoon vaseline creme. Anders ga je de huid alleen maar meer irriteren!
Ik gebruik zwitsal vernix creme en zwitsal badmelk met vernix voor de droge huid! na 2 dagen was de droogheid praktisch weg!
Ik gebruik neutral olie, heerlijk spul en het helpt erg goed. Ook hypoallergeen, dus kan ook voor kindjes die allergisch kunnen reageren.
ik gebruik ook balneum extra vet voor in badje en dan smeer ik onze zoon nog tweemaal daags in met vaseline lanette creme. Dit is een supergoede vette creme die snel intrekt en geen glimmende waas achterlaat zoals gewone vaseline. Je kan het bij de apotheek halen zonder recept. Tube is ongeveer oven groot als de gemiddelde handcreme tube en hij kost ongeveer 7 euro, dus valt best mee. echt ik zweer erbij! supergoede creme!
is die vasaline lanette weer iets anders dan vasaline cetamacrogol? die laatste gebruik ik sinds kort en hij werkt echt geweldig en heb ik via de apotheek voor geschreven gekregen.