Onze kinderen vinden temperaturen erg vervelend en nu wil ik een oor thermometer kopen, maar er zijn er zoveel in verschillende prijs klasses. welk merk is goed en waar moet ik rekening mee houden?
Ik ben arts en heb een Braun thermoscan, die ik ook prive gebruik. Dat is wel een professionele, maar Braun heeft wel goede over het algemeen. Belangrijk is dat je hem goed gebruikt: oor iets naar buiten/boven/achter trekken en dan de thermometer goed in de richting van de gehoorgang richten.. de temperatuur met een oorthermometer kan tot ongeveer een halve graad lager zijn dan rectaal.
Die heb ik ook sinds kort. Kan er nog niet echt mee overweg bij de kindjes. Meet 3 x echt wat anders. En gister in oor dochter 37,9 en rectaal 39,2. Bij mezelf lukt t wel goed. Zal wel wennen zijn.
Mijn huisarts zegt altijd rectaal meten. Oorthermometers zitten idd vaak lager. Dus stel je meet 39 dan is t eigenlijk 40,5. Dan zit jezelf dus iedere keer te "klooien". Mijn kids vinden t vreselijk, maar er zit gewoon niks anders op. Ga niet iedere keer zelf rekenen terwijl je rectaal de juiste temp. hebt.....
Ik had er één gekocht toen mijn zoontje een jaar oud was (zo'n twee jaar geleden dus) maar hij werkte echt voor geen meter. Kon soms tot anderhalve graad minder meten dan rectaal. Ondertussen is hij drie en wil hij echt niet meer dat ik rectaal meet. Denk er dus ook aan een nieuwe aan te schaffen (vorige is reeds weg). Ben eerlijkgezegd wel wantrouwig dus ik volg even
Ik zou persoonlijk ook niet voor een oorthermometer gaan. Vaak geven ze idd te laag aan en ik heb juist weer een ervaring met te hoog. Tijdens mijn vorige zwangerschap zat ik tegen zwangerschapsvergiftiging aan en in t zh werd mijn temp ook met een oorthermometer gemeten, dit was 38.4. Omdat ik mij totaal niet koortsig voelde hebben ze rectaal gemeten en tien was het 37.4, best een groot verschil! Dus nee ik zou niet voor een oorthermometer gaan.