Onze kinderen vinden temperaturen erg vervelend en nu wil ik een oor thermometer kopen, maar er zijn er zoveel in verschillende prijs klasses. welk merk is goed en waar moet ik rekening mee houden?
Ik ben arts en heb een Braun thermoscan, die ik ook prive gebruik. Dat is wel een professionele, maar Braun heeft wel goede over het algemeen. Belangrijk is dat je hem goed gebruikt: oor iets naar buiten/boven/achter trekken en dan de thermometer goed in de richting van de gehoorgang richten.. de temperatuur met een oorthermometer kan tot ongeveer een halve graad lager zijn dan rectaal.
Die heb ik ook sinds kort. Kan er nog niet echt mee overweg bij de kindjes. Meet 3 x echt wat anders. En gister in oor dochter 37,9 en rectaal 39,2. Bij mezelf lukt t wel goed. Zal wel wennen zijn.
Mijn huisarts zegt altijd rectaal meten. Oorthermometers zitten idd vaak lager. Dus stel je meet 39 dan is t eigenlijk 40,5. Dan zit jezelf dus iedere keer te "klooien". Mijn kids vinden t vreselijk, maar er zit gewoon niks anders op. Ga niet iedere keer zelf rekenen terwijl je rectaal de juiste temp. hebt.....
Ik had er één gekocht toen mijn zoontje een jaar oud was (zo'n twee jaar geleden dus) maar hij werkte echt voor geen meter. Kon soms tot anderhalve graad minder meten dan rectaal. Ondertussen is hij drie en wil hij echt niet meer dat ik rectaal meet. Denk er dus ook aan een nieuwe aan te schaffen (vorige is reeds weg). Ben eerlijkgezegd wel wantrouwig dus ik volg even
Ik zou persoonlijk ook niet voor een oorthermometer gaan. Vaak geven ze idd te laag aan en ik heb juist weer een ervaring met te hoog. Tijdens mijn vorige zwangerschap zat ik tegen zwangerschapsvergiftiging aan en in t zh werd mijn temp ook met een oorthermometer gemeten, dit was 38.4. Omdat ik mij totaal niet koortsig voelde hebben ze rectaal gemeten en tien was het 37.4, best een groot verschil! Dus nee ik zou niet voor een oorthermometer gaan.
okee ik koop er ook niet 1, lees idd dat het vaak niet klopt. ik koop een thermomether die binnen 10sec meet, dat is beter als die we nu hebben
Hier ook slechte ervaring . Het leek mij ook praktisch maar tegendeel is waar. Doordat hij te laag aangaf, wat ik toen niet wist , heeft ons meisje vaak zon hoge temp gehad dat er kort stuipen kwamen. Ik vertrouwde op dat ding nou echt niet meer. Heb hem later nog wel gebruikt voor als ze sliep maar gaf hij dan 38.5 of hoger dan deed ik alsnog rectaal. Dus jah het kan handig zijn voor een eerste indicatie maar rectaal zou ik erbij houden en goed uitproberen hoe en wat.
Wij hadden eerst eentje van het kruidvat maar daar klopte niks van. Gaf steeds een andere temp aan en als ik het vergeleek met rectaal was het verschil altijd meer dan 1 of 2 graden. Nu een Braun thermoscan en die wijkt maar 0.5 af van rectaal. Kost dan ook meer dan het dubbele dan die van het kruidvat
Ook hier meerdere oorthermometers gehad incl zo dure van Braun. Maar heel eerlijk, is een normale thermometer prettiger. Als ze nog klein zijn dan rectaal, en als ze al wat groter zijn, onder de oksel. 0,5 graad erbij op tellen.
Wij hebben een paar maanden geleden ook zo'n dure thermoscan van Braun aangeschaft en ik ben er wel erg tevreden over. Hij geeft wel consequent dezelfde temperatuur aan over meerdere metingen en de metingen verschillen heel weinig met een rectale meting (heb ik een paar keer voor de zekerheid nagemeten). Ik moet wel eerlijk zeggen dat ons dochtertje van bijna 1 ook niet gecharmeerd is van een oorthermometer (en ook niet van rectaal temperaturen). Onze dochter van 3 vindt de oorthermometer veel fijner.