Nina is nu 7 maanden. Op het cb lieten ze vorige week vallen dat we de fles van 15.30 uur rustig aan kunnen laten vervallen. Volgens het cb zou ik dan een groentenhap moeten geven om half 4 en daarna nog een fles aanbieden en kijken wat ze op kan en zo dus gaan afbouwen. Alleen ik vindt een groentehap echt nog te vroeg om half 4 en wij willen graag dat ze gewoon met ons mee gaat eten rond kwart over 6. Sinds vrijdag eet ze mee aan tafel.(zo leuk! ) Dit is haar schema nu; 07.30 200 + 6 opvolgmelk + 3 el nutrix 10.30 fruithap 12.00 200 + 6 tussendoor broodkorstje en wat slappe thee of water 15.30 200 + 6 18.15 groenten 19.30 200 + 6 Wat geef ik dus in de middag als ik de fles van 15.30 uur wil laten vervallen? Mag ze al een broodje met beleg? of wat yoghurt?of evt een ander tussendoortje? En mag ze na het avondeten al een toetje? Pfff...genoeg gevraagd weer
je mag haar al peti gervais geven en een toetje na het avondeten mag ook ( stukje fruitofzo) wat je eventueel ook kan doen is i.p.v. 200 een fles van 210 en 7 schepjes poeder maken zodat ze i.p.v. een 3 tal uren een 4 uren tussen een voeding laat en dan komt die groentehap s'avonds ook meer met jullie tijd overeen, het is in elk geval het proberen waard enneuh nina mooie naam mijn dochter noemt ook zo
Gewoon proberen hoor, hebben wij ook gedaan en gaat heel goed. Jesper krijgt ook een broodje met wat boter en vind hij heerlijk, mag je nu al wel mee beginnen hoor. Jesper krijgt dan tegen 15.00 uur wat thee met een soepstengeltje en tegen 17 uur groente.
het gaat vooral om het totaal aan zuivel op een dag en dat is nu vrij veel. Als ze om 15.30 iets nodig heeft om het vol te houden tot de groente, waarom bied je dan niet gewoon kleinere flessen aan, van 150 of zo?