kruiken bewaren

Discussion in 'De babyuitzet' started by jessicad, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Hoe kun je je kruiken het beste bewaren na gebruik? Leeg of met water er in. Op de kruik staat leeg, maar ik kan me herinneren ooit gehoord te hebben dat ze gevuld minder gaan roesten of zo. Al lijkt me dit niet zo logisch.
    En mag je een kruik met roest aan de binnekant nog gebruiken?

groetjes Jessie

2. Bij mij liggen ze al 3 jaar boven, zonder water en ga ze gewoon weer hergebruiken kan gewoon hoor. Zit trouwens geen roest in. (wel koop ik een nieuwe dop voor de zekerheid die kun je bij de hema los kopen.)

3. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij moet je ze wegzetten met water erin. Ik heb nu de kruiken in huis die mijn moeder 36 jaar geleden voor de geboorte van mijn broer heeft gekocht. Ze lekken niet en zijn nog in prima staat!

Pim

4. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Ik heb ze ook bewaard met water erin.
    Ze zijn 14 jaar oud, mijn zus had ze gekocht voor haar zoontje. Dat is inmiddels al een echte puber!
    Ik heb nu wel nieuwe doppen gekocht bij Prenatal.
    Gina

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Bij mij zit de sticker nog op de kruik: bewaren ZONDER water staat erop.

6. Ja bij mij ook geen water erin staat erop, als je hem bewaart, en dat heb ik gedaan ze zijn 3 jaar oud en nog prima.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    mss heel raar hoor maar ik denk dan meteen aan die legionella becterie.
    Een volle kriuk zolang bewaren lijkt mij een ideaal plekje voor die bacterie.

Of kan dat niet omdat z eluchtdicht zijn afgesloten?

8. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Legionella zit toch in warm water?

Dit vond ik op internet:

De bacterie die de ziekte veroorzaakt, bevindt zich in zeer lage aantallen in de grond en in het (leiding)water. De Legionella-bacterie vormt een probleem als zij zich heeft kunnen vermenigvuldigen. Dit kan plaatsvinden in water met een temperatuur tussen 25 en 55 graden Celsius

Pim

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ik dacht juist dat je ze MET water weg moet leggen,
    omdat anders het rubbertje uitdroogd, en dan kun je m niet meer gebruiken want dan gaat ie lekken.

maar ik dacht t kan ook zonder water en dan gewoon t rubbertje vervangen als je ze weer gaat gebruiken, die kun je los kopen bij prenatal ofzo.

10. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden meiden.
    Ik heb kruiken te leen van mijn schoonzusje en die zitten vol water. Maar op de kruik staat dus leeg wegzetten. Vandaar dat ik ging twijfelen hoe ik ze straks moet bewaren (heb zelf ook een kruik gekocht). En ik zag dat de binnenkant wat roestig was, maar de buitenkant is nog mooi en ze lekken niet. En ik wil natuurlijk haar kruiken wel goed houden, niet dat ik ze stuk maak of zo.

groetjes Jessie

11. Ja idd ik heb nieuwe doppen gekocht bij de hema.

12. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik heb bij mijn kids toen ook nieuwe doppen gekocht.
    je moet vantevoren ook altijd controleren of ze lekken.
    wij hebben ze altijd met water erin bewaard, maar volgens mijn moeder moest dat toen. en dan liggend bewaren.
    maar als er nu staat zonder water bewaren zal dat heus wel kloppen. je koopt ze immers ook zonder water

Share This Page