cranberry pillen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by eitje, Mar 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eitje

eitje Lid

Jan 29, 2008
    57
    0
    0
    Beste verloskundige.
    Ik heb een vraag, ik ben nu 5 weken zwanger.
    Tijdens de eisprong heb ik blaasontsteking gehad en heb ik antibiotica gekregen die je 'voor de zekerheid' kunt nemen als je zwanger bent.
    Ik heb toen ook ene pot cranberrypillen gekocht voor de zekerheid bij de natuurwinkel. Nooit over nagedacht dat dit misschien niet zou kunnen. Nu lees ik opeens ergens dat niet alle cranberry pillen kunnen tijdens zwangerschap. Op het potje staat:bij zwangerschap raadpleeg arts.
    Ik heb deze pillen in de afgelope 3 weken 3 keer geslikt (dus 3 pillen in totaal). Als het schadelijk kan zijn, wat kan er dan gebeuren en is er kans dat ik de eerste ontwikkelingen van de baby al verstoord heb?
    De ingredienten zijn:
    Vulmiddel (rijstebloem), Capsule omhulsel (Hydroxypropyl Methylcellulose), Cranberru extract, Antiklontermiddel (Siliciumdioxide)

1 capsule bevat: Cranberry 200 mg. (Vaccinium macrocarpon) (van 8mg of 25:1 extract) (gestandaardiseerd op 30% organische zuren.

hoop dat je me kunt helpen, alvast bedankt, groetjes eitje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

cranberrypillen mogen gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Geen zorgen dus.

Mirjam

Share This Page