Ik ben nu 8 weken zwanger en heb een fijne blaasonsteking. Dit had ik een paar jaar terug ook wel eens en toen werkten cranberry tabletten erg goed bij mij. Voor nu heb ik antibitotica, maar ik wil graag ter ondersteuning wederom cranberry tabletten gebruiken (ook ter voorkoming van een nieuwe ontsteking). Maar, niemand kan mij echt vertellen of deze tabletten mogen of niet als je zwanger bent. Op de site van de ene verloskundige wordt het juist geadviseerd en op een andere wordt het ontraden. Mijn eigen huisarts, verloskundige en de apotheek kunnen ook geen antwoord geven. Op de verpakking staat geen waarschuwing (DA cranberry). Op die van een duurder merk (Solgar) staat wel een waarschuwing (is ook een hogere dosis), namelijk dat je moet overleggen met je huisarts (en die weet het dus niet). Natuurlijk kan ik ook cranberrysap gaan drinken, maar ik woon in een klein dorp, dus ik moet daar nogal ver voor rijden. Heeft iemand ervaring met het slikken van deze capsules?
Mij werd het aangeraden door de verloskundige omdat ik nogal een blaasontsteking verleden heb (+ afwijking van de urinewegen). Ik heb ze niet genomen, wilde eerst afwachten of ik veel last had/kreeg en ik heb deze zwangerschap maar 1x blaasontsteking gehad dus dat valt reuze mee. Misschien kan je de verloskundige (waar je nog naartoe moet voor de 1e keer neem ik aan) het vragen. Of even wachten tot je de intake hebt gehad en het daar vragen?
Ik heb ook zo'n fijne blaasontsteking En heb een antibiotica kuur. Heb van het weekend in een reform winkel een fles cranberrysap sap gehaald(onverdund en zonder toegevoegde dingen) en leng die hier thuis aan met wat water(anders is het niet te zuupen ) Ik drink 1 glas per dag. Ik kwam erzelf ook niet helemaal uit of het mocht want de een zegt dit en de andere dat Maar ja ik dacht beter dan een blaasonststeking(als het helpt tenminste zit nog aan de antibiotica). Ik doe dit ook omdat ik van mezelf weet dat ik normaal al veel blaasontstekingen heb en ik echt bang ben dat ik het nou steeds krijg dus ja voor de zekerheid, k hoop dat het werkt.....
ik lees op verschillende sites dat het ook in tabletvorm geadviseerd wordt. mss dat je eens een andere apotheek kan bellen? hoef je niet speciaal heen te rijden
je mag het hebben als er echt alleen cranberry in de tabletten zit en geen andere toevoegingen. duus echt puur cranberry. zelf aan de verloskundige gevraagd en daarna nog in een goede reformzaak
Mijn VK heeft me zelfs aangeraden cranberry tabletten te slikken omdat ik in het verleden ook meermaals blaasontstekingen heb gehad. Volgens haar maakte het niet uit van welk merk. Ik slik ze dan ook al mijn hele zwangerschap.
Ook ik heb een tijdje cranberry tabletten geslikt als wapen tegen blaasontsteking. Bij de apotheek verkopen ze ze en moeten ze ook kunnen opzoeken of het schadelijk is. Mijn verloskundige adviseerde ze ook. Ik vond de capsules te dik en heb ze losgedraaid en de poeder in de yoghurt gedaan. Geen probleem. Het is geen medicijn maar een vruchtenextract, welke ervoor zorgt dat bacteriën zich niet goed kunnen hechten aan de blaaswand. Ik ben er ook weer mee gestopt, en drink nog regelmatig het sap. Succes!
Er is een middel op de markt D-manose wat hetzelfde doet als cranberrysap, maar dan in veel hogere mate. Je kunt het ook prefentief gebruiken door elke dag een tablet/theelepel poeder te mengen met water. als je het intypt bij google krijg je de site te pakken. Er wordt echter wel aangeraden om te overleggen met huisarts en/of verloskundige alvorens het te gebruiken. Ik heb het zelf in huis en ik moet zeggen dat het prima werkt. (prefentief een poos gebruikt). Het is overigens een natuurlijk product.
Ik heb dat ook dat D-manose Durf het alleen niet te nemen nu ik zwanger ben, ik heb het wel gevraagd aan de dokter en de apotheek maar die kennen het niet dus geven er geen mening over Maar jij neemt het wel gewoon tijdens je zwangerschap? Kende jou dokter het? Ben wel benieuwd Groetjessssssss
Ik heb ondertussen van een behoorlijk duur merk, Solgar, capsules in huis gehaald, waar zowel pure cranberry als D-manose inzit (het merk is zo duur, omdat er geen andere stoffen inzet = natuurlijk product). Mijn huisarts, verloskundige en apotheek weten niet of het mag (de charmes van een klein dorp)...... Maar, ik weet wel dat ik er normaal goed op reageer en ik wil heel graag voorkomen dat ik met mijn aangeboren blaasafwijking weer zo'n ontsteking krijg, want dat is voor niemand goed. Oh ja, en ik ben naar de grote stad gereden en heb 5 flessen reform cranberrysap gekocht, zodat ik de capsules nog even kan vermijden. Maar, dat sap is bitter