slijmprop verloren en gbs

Discussion in 'Zwangerschap' started by Theprinces, Nov 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Theprinces

Theprinces Actief lid

Jun 17, 2013
    238
    91
    28
    Female
    #1 Theprinces, Nov 30, 2015
    Last edited: Nov 30, 2015
    Zoals je kan zien ben ik vandaag 37.3 weken zwanger en heb sinds gisteravond mijn slijmprop verloren (in stukjes tot nu toe)
    Ik heb net zh gebeld en die zei pas als de vliezen gebroken zijn er gevaar is voor infectie..... maar ik voel me toch niet gerustgesteld ivm gbs bacterie..... wie heeft dit ook meegemaakt?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik verloor de slijmprop op exact 36 weken, maar dat betekent niet dat de boel dan 'open' ligt, dat is pas als je vliezen zijn gebroken. Niks aan de hand dus!

Overigens bevallen met 39,5 ;)

3. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,565
    0
    0
    Ik ben hem al kwijt vanaf 36 weken, nu 39 weken zwanger. Bij mijn dochter verloor is de slijmprop en had ik haar de dag erna in mijn armen.

4. Theprinces

Theprinces Actief lid

Jun 17, 2013
    238
    91
    28
    Female
    @stevie84 wat een verschil zeg... ben jij ook draagster van gbs?

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Je vliezen beschermen in principe je kleintje ook nog. Maar zou zelf zo ook niet nog weken door willen lopen.
    Maar hou in de gaten of je niet meer harde buiken en of buikpijn krijgt, dan gelijk bellen. Als er een paar dagen niks gebeurd zou ik zelf bellen om in te laten leiden. Is daar al iets over besproken?

Neem aan dat je in het zh onder antibiotica gaat bevallen?

Edit: ben je je tweeling ook verloren door GBS? Dan zou ik zeker niet langer dan een dag of 2 zo rond willen lopen...
    Sterkte meis!

6. Theprinces

Theprinces Actief lid

Jun 17, 2013
    238
    91
    28
    Female
    @madelein ik heb as woensdag afspraak al staan met de vk (zh)...ik zal haar zoiezo vragen over dit... ik wil er ook niet weken mee lopen....bevallen doe ik idd met ab dat is wel besproken maar we hebben het niet over inleiden gehad Ja pas als ik 41 weken ben....en wat betreft harde buiken die heb ik al sinds 20 weken en nu nog steeds...tussen 20 en 30 weken kreeg ik elle keer cervix meting maar die was mooi lang en dicht...
    Met de tweeling had ik vroegtijdige weeën door gbs inderdaad.... maar de tweeling en de placenta waren nooit besmet... ik heb gewoon een trauma met gbs bacterie ik denk dat die angst nooit weggaat en terecht want t is een kl*te bacterie

7. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Nee is zeker terecht, en om die reden zou ik niet weken rond willen lopen zo. Ik zou het woensdag idd aan je vk voorleggen. Anders misschien voorstellen om een ab kuur ( uit voorzorg) te nemen? Zijn ze vaak niet zo happig op maar je kan het altijd voorstellen.

8. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier ook 1ste zwangerschap tot 34 weken de gbs aktief na 36 wk niet meer. en zebben toen ook geen ab gegeven ( wat ik overigens heel slecht vond van na 36 wk kan hij altijd nog aktieg worden.
    2de zwangerschap gbs niet aktief met 34 wk daarna hebben ze niet meer getest.

ons ziekenhuis doet zelfs niet eens altijd ab met gbs ook al is hij aktief.
    de kans op besmetting achten hun heel klein:$ vond ik ook absurt dat omdat hun de kans klein achten ze niet willen geven.
    wat is nu de moeite om ab te geven.

gelukkig fijn om te horen dat ze jou wel ab willen geven:)
    en idd als de vliezen breken of bij scheertje dan pas kans op besmetting.
    maar kan me goed voorstellen dat je het eng vind en liever ingeleid word zodat ze op tijd zijn met de ab kuur.

9. Theprinces

Theprinces Actief lid

Jun 17, 2013
    238
    91
    28
    Female
    Wat vreemd dat jouw zh geen ab geeft tijdens bevalling is eigenlijk standaard....ik vind het wel geruststellend om ab te krijgen of t nou actief is of niet...gelukkig is het bij jouw goed afgelopen ☺ maar het blijft wel een risico zonder ab.

10. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ja vond het ook absurt hoor.idd gelukkig goed afgelopen:)

11. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Jeetje sprankel, welk ziekenhuis is dat? Kan je bij de volgende, als je een volgende wilt, naar een andere ziekenhuis gaan?

12. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Wat een bizar verhaal!! Zou voor mij een reden zijn om over te stappen naar een ander zh. Welk zh is dit als ik vragen mag ( mag ook via pb)?

Trouwens, de kans op besmetting is klein bij intacte vliezen, maar het kan wel degelijk. Vandaar dat ik er niet te lang mee zou willen lopen.

Share This Page