Luteale fase

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by joke999, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joke999

joke999 Lid

Nov 30, 2008
    5
    0
    0
    Beste,

Ik vroeg me af hoe lang de luteale fase nu eigenlijk maximaal kan of mag duren? Ik heb mijn ei gehad in de late namiddag op 13 november. Ik voel me zwanger,maar het kan ook in mijn hoofd zitten natuurlijk.
    Mijn 1ste dag van laatste menstruatie is 05/11, dus heb ik een vroege eisprong gehad,wat ik blijkbaar heb sinds de laatste keer ik er mijn mirena uitgehaald heb. Dat was op 13/08 dit jaar en hij stak er al enkele jaren in.
    Op 14/08 een dervingsbloeding gehad tot 17/08 ei op 21/08 en menstruatie op 11/09.
    Op 22/09 ei en :evil: op 09/10
    Op 19/10 ei en :evil: op 05/11
    Op 13/11 ei en nog geen menstruatie te bespeuren
    In augustus hebben we geklust om zwanger te worden,maar september en oktober hebben we geskipt want mijn mama was toen terminaal en is gestorven op 24/10.
    Ik heb naar mijn mening een vrij regelmatige cyclus,maar een korte of onregelmatige rijpingsfase en een lange luteale fase.
    Nu zit ik op dag 19 van mijn luteale fase als ik me niet vergis en in augustus/september had ik een luteale fase van 21 dagen.
    Ik heb al 2 kinderen, een meisje van 9 en een jongen van 4,maar tussen hen in en nadien heb ik altijd mirena gebruikt dus het is nu weer voor het eerst dat ik mijn cyclus echt kan opvolgen.
    Is een luteale fase van 21 dagen zeg maar, normaal?
    Alvast bedankt voor het antwoord!

Groeten,
    Joke.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Joke,

jahoor, een variant van het normale.
    Gewoon rustig afwachten maar. En een test doen als je menstruatie uitblijft.

Mirjam

Share This Page