Ik moet even lekker klagen hierzo hoor. Mijn man was vandaag met de kleine man, naar mijn schoonouders gegaan. Vanochten om half 8 kwam de kleine uit bed en heeft om 8 uur flesje gehad. Dus had hij prima op 4 flesjes gekund. Nu hebben ze hem om 11 uur zijn 2de fles gegeven. Nu is hij ook alweer wakker na een uurtje slapen, schoonmoeder is geloof ik met hem te wandelen zodat hij nog even verder slaapt. Dus 4 flesjes zal wel niets worden. Hij had vanochtend ook een te grote fles gemaakt, weet niks te vinden. Ik baal daar zo van, de volgende keer moet ik dus alles klaar leggen en precies opschrijven hoeveel flesjes hij moet en om welke tijden ongeveer. Bah zo zit ik hier helemaal niet lekker op het werk, thuis gaat het altijd hartstikke goed, maar dan neemt hij hem weer mee daarna toe en dan is alles weer in de war!!!!!!! Zo vervelend is dat!
ik snap jou, ik heb het ook zo gevoeld, en weet wat je bedoelt. maar.... je man souders, doen hun best, en hebben gedaan wat zei dachten dat het beste was. je kleine zal vast hongerseintjes gegeven hebben? en je man hoeft toch niet hele dagen binnen te zitten met de kleine? wederom, ik maakte dus ook echt schema's en mijn smoeder belde mzelf als er iets niet volgens schema ging.... meid, geloof me, dat is niet gezond?! ik heb het langzaamaan los gelaten, als ik thuis ben gaat het zoals ik denk dat goed is, als mijn souders oppassen, krijgt hij ook genoeg binnen, hoe, waneer en wat... geen idee?! maar have a little faith
Iedereen weet dat kinderen het beste gedeien bij regelmatig. Ik denk dat je man en schoonouders mede daarom blij zouden zijn als je alle 'regels' en de dagindeling waaraan je kind gewend is en waar hij dus het beste op reageert voor ze opschrijft. De pest is dat als ze daar van afwijken, jij met de gebakken peren zit zoals je zelf al omschreef. Je moet ze daarom op het hart drukken dat ze zich aan die regels en eettijden houden. Mochten ze er van af willen wijken moeten ze gewoon jou bellen. Jij brengt het meeste tijd door met je kind dus jij weet ook het beste wat goed voor hem is.
Het is gewoon vervelend dat het dan altijd anders gaat dan wanneer ik thuis ben. Mijn man moet er nog erg aan wennen dat de kleine langer wakker kan blijven. Vanochtend weer hetzelfde verhaal (ik was wel thuis maar mijn man gaf de eerste voeding zodat ik nog even kon slapen.) Om half 8 haalde hij de kleine uit bed en om half 9 deed hij hem weer op bed. Hij was dus nog niet echt moe en was na 3 kwartier alweer uitgeslapen, waardoor hij dus veel eerder wakker was en het wel dik een uur duurde voor de volgende fles. Maar dat slijt er vanzelf wel in hoop ik, volgende keer schrijf ik alles op (wil mijn man zelf liever ook)
ik schrijf altijd op.. bij colin nu niet meer. en daar kunnen ze gerust van afwijken, geen punt niet altijd hoeft het overal exact hetzelfde te zijn in mijn ogen. maar dan weten ze wel het normale ritme.. lijkt me ook normaal om op te schrijven. bij jouw zit het in je hoofd maar bij de rest niet.
Ik leg ook altijd een briefje neer met hoe laat hij wat moet eten/drinken enzo... En ja hij wijkt er ook wel eens vanaf hoor. Soms kan ik me wel eens boos maken, als hij geen boterham geef, maar alleen de fles. Maar ja, is af en toe maar een dagje... denk ik dan maar
Kan me voorstellen dat je dit behoorlijk vervelend vind. Ik denk dat ik dan geluk heb ik heb er met mijn man totaal geen last van. Hij doet alles precies hetzelfde als ik en belt ook nooit over iets. Ik hoef hem ook nooit iets op te schrijven wat het eten betreft, ook niet toen de kids nog baby's waren .