Baby ineens 5 uur wakker, overdag teveel slapen kan dit??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pink150, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Beste meiden,
    Ons dochtertje van 8 maanden, is een heerlijk soms wat ondeugend maar o zo lekkerding!....maar nu ineens word ze in de ochtend rond 5 uur wakker!..dit heeft ze echt nooit gehad!
    Ze gaat in de avond om 19:30 uur naar bed en sliep dan tot 07:00 ongeveer door!
    In de ochtend slaapt ze 1,5 uur en in de (na) middag 1;5 uur, dit ritme heeft ze dus al vanaf een maand of 4! ...ze geeft ook duidelijk aan dat ze even lekker naar bed wil, dit gaat ook echt geweldig!

Maar nu word ze dus erg vroeg wakker, maar we weten niet echt een reden er is totaal niets in haar schema veranderd, ook is haar kamer echt erg donker ze kan dus geen verschil zien!

Hebben jullie dit ook? of gehad met kindjes rond 8 maanden!?...ze wil na 05:00 uur ook gewoon echt niet meer slapen, ook niet meer tussen mama en papa in hihi..

( mijn verhaal komt er dus op neer dat iedereen om mijn heen loopt te schreeuwen dat ze teveel slaapt op de dag, ..maar mijn dochtertje geeft het toch echt duidelijk aan, als ik dit niet doe is het huilen, hangen, vervelen niet meer willen eten van de moeheid)

Hoop dat jullie tips voor me hebben of er iets in herkennen!?
    LIefs Pink!

2. adi

adi Niet meer actief

2x 1,5 uur overdag slapen is echt niet te veel joh, dat zal ze echt wel nodig hebben...

Kindjes komen regelmatig in de fasen dat ze zelf erg veranderen, hoe hetzelfde jij ook alles aanhoudt.

Hier worden ze ook steeds eerder wakker. Eerst gingen ze altijd tussen 8 en 9 uit bed 's ochtends, Diyana moest ik 09.30 wakker maken ;)
    Maar nu zijn ze tussen 7 en 8 echt al aangekleed en al!

Je kunt moeilijk iets anders doen dan erin mee gaan. Even een flesje geven en kijken of ze weer gaat slapen, anders even wakker laten wezen (gewoon in bed laten liggen of tussen jullie in) en misschien gaat ze dan om 6 uur weer even slapen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

eerst een tip (en dit bedoel ik goed hoor;)) probeer je alsjeblieft niet gek te laten maken door wat anderen zeggen. Ook al is dat moeilijk.
    Maar even ontopic: ik vind 2x 1 1/2 uur helemaal niet veel (had dan ook een megaslaper op die leeftijd) ik denk dat ze wat onrustiger slaapt omdat ze de dag verwerkt, op die leeftijd gaan ze steeds meer snappen. Bij ons was vroeg wakker worden ook steeds een fase als er tandjes zaten te wringen.

Deel Deze Pagina