Sinds vannacht steeds overgeven, wat helpt??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mol81, Apr 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi,

Onze dochter van 14 maanden heeft vannacht 6 keer overgegeven. Toen was ze helemaal leeg. Ze heeft vandaag wat drinken en eten gehad (banaan, stukje brood) maar alles wat ik aanbied komt er binnen een half uur weer uit. Ze houdt niets binnen. Ze wil wel eten en drinken maar het blijft niet in haar lijfje. Wie heeft een idee wat evt. wel binnen blijft? Wanneer moet ik bij de huisarts aan de bel trekken?

2. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Als ze ook dunne luiers heeft of koorts heeft zal ik de HA-post wel bellen ook als je merkt dat ze minder reageerd als normaal. En als jezelf het niet vertrouw ook bellen als is het maar voor advies. Hun zeggen dan wel of ze nodig vinden dat je komt of niet.
    Kleine beetje drinken aanbieden en evt ORS.
    Er blijft altijd wel wat vocht binnen.
    Eten is niet zo belangrijk.

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Geen dunne ontlasting of koorts gelukkig. Ze lijkt ook wel vrolijk maar echt alles komt er uit. Zo sneu om te zien. Wasmachine vier draait al...

4. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    pfffff is ook zielig.

Vind het zelf ook altijd moeilijk hoor, maar vaak bel ik wel en dan geven ze toch wel een paar handige tips.
    En als hun het nodig vinden dat je langs kom maken ze een afspraak

5. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Het eten is niet zo belangrijk als ze maar vocht binnen krijgt, dus lijkt me verstandig om het eten vandaag achterwege te laten, zeker als ze alles eruit spuugt.. Drinken in kleine beetjes wat vaker aanbieden zodat haar darmpjes en maag wat tot rust komen.. Zodra ze minder alert word of zich echt heel anders gaat gedragen gelijk even de hap bellen voor evt. advies.. heb hier een mannetje flink aan de diarree, verder niks met m aan de hand.. deze tips kreeg ik van de arts (assistent had verkeerd opgeschreven en dacht dat hij alleen alles uitspuugde;))

als je het voor die tijd niet vertrouwd gewoon bellen, dan hoor je vanzelf wat er evt. aan de hand kan zijn..

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Hou het goed in de gaten. Die kleintjes drogen snel uit en dat kan heel gevaarlijk zijn. Onze dochter is vorig jaar in het ziekenhuis beland met uitdrogingsverschijnselen en heeft 3 dagen aan het infuus gelegen.
    Dus gewoon de dokter bellen als het niet snel beter gaat, of erger wordt.
    Ondertussen zo veel mogelijk kleine slokjes laten drinken, en liefst ORS geven. Beterschap!

7. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Venkelthee helpt goed bij maagproblemen, ook voor kinderen. Heb het al gegeven toen Charlotte 7 maanden was dus kan gerust. En ORS, ze houdt altijd wel iets binnen. Eten is nu niet zo belangrijk, wel dat ze blijft drinken.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ons zoontje trof ik vanmorgen in zn bedje aan in een klein beetje braaksel. hij was gisterenavond helemaal niet ziek en ook niks gehoord vannacht. Vanmorgen gewoon ontbeten maar na een half uur kwam alles eruit. hij is verder redelijk vrolijk (na het overgeven), maar wel moe, gapen en net alweer op bed gelegd nadat hij net een uurtje op was.
    Dat ORS, wanneer moet je dat gaan geven? Aangezien we het weekend tegemoet gaan is het misschien wel handig om in huis te hebben, of niet? En kan je dat zonder recept krijgen? En zo j: ook bij de drogist?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Stoppen met het geven van eten! En ga over op beschuit en ander licht verteerbaar voedsel. Bananen en dergelijke komen er inderdaad gewoon weer uit totdat het over is.

Het kan wel een paar dagen duren hoor. Maar met een beschuitdieet gaf mijn zoontje niet meer over. Pas als ik hem weer melk of fruit ging geven. Dus dat probeerde ik iedere dag een keer en wachtte dan af. Pas op dag 4 ging het geloof ik weer goed.

En let er op dat ze in ieder geval genoeg water drinkt.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Beschuit hebben we nog niet in huis, maar dat eet hij ook nooit? Ik vraag me af of hij dat wel weg krijgt ook? Crackers hebben we wel, misschien kan ik ze verkruimelen? Melk en fruit niet dus?
    Beetje yoghurt misschien? Of is dat ook niet bevorderlijk?
    Sorry hoor...tis de eerste keer :)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Yoghurt heb ik niet geprobeerd, maar zijn melk kwam er ook uit dus ik gok dat yoghurt ook niet goed kan vallen. Maar je kunt het eens proberen :)

Mijn zoontje eet ook nooit beschuit, maar toen wel. En dat krijgen ze heel makkelijk weg hoor, het wordt namelijk snel zacht in je mond. En anders kun je eventueel nog de randjes er vanaf halen.

Voedsel als fruit en brood etc. liggen op het moment te zwaar op de maag waardoor ze het met een buikgriep snel weer uit gooien. En daarmee dus ook het vocht wat ze binnen hebben gekregen en dat is nou juist gevaarlijk. Liever dus alleen maar water en geen eten (of lichtverteerbaar voedsel) :)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ok, duidelijk! net een peer geprobeerd (lijkt me als ik dan toch fruit wil geven een van de lichtere dingen), maar hij heeft maar 2 happen op. rijstewafel wilde hij ook niet. Wel ca 100cc kruidenthee op. Hopelijk blijft het binnen. Hij ligt nu weer op bed.
    Maar dan laat ik het eten wel even zitten en laat ik mn man wel wat beschuit mee nemen.

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Eigenlijk zo min mogelijk geven. Liefst even geen eten en een paar slokjes drinken per x; superzielig maar t helpt wel...
    Mijn dochter heeft ook een keer zetpillen tegen t overgeven gekregen; huisarts / apotheek kan je daar meer over vertellen.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Waren die zetpillen op recept? Of kun je die gewoon krijgen bij drogist/ apotheek? Weet je ook de naam?
    Die geven ze wrs alleen bij langdurig braken, maar goed als we 3 dagen moeten aankijken dan zitten we ook weer met de zondag.

15. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Je kunt ORS geven, met een theelepeltje en blijven aanbieden. Steeds drinken in ieder geval en als ze het wil, ook wat eten. Ook al komt het er steeds uit (heeeeel erg vervelend...). De huisarts doet meestal niets eraan, omdat het vaak niet langer dan 1-2 dagen duurt. Als dat wel het geval is moet je even langsgaan of bellen maar meestal kun je het 2 dagen aankijken. Of ze uitdrogen kun je zien aan de huid, als die nog goed veerkrachtig is, is er nog niets aan de hand. Beterschap!

16. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Kun je die ORS gewoon bij de drogist halen? Aangezien we het weekend in gaan...

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ja ORS kan je gewoon bij elke drogist halen. Het smaakt een beetje raar (want zout en zoet, beetje het idee van zeewater) dus meng het eventueel met een beetje limonade zodat de smaak wat minder opvalt. En goed in de gaten blijven houden op tekenen van uitdroging. Zo nodig de huisartsenpost bellen als je het niet vertrouwt!

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Die zetpillen heeft mijn zoontje 2 weken terug ook gehad, die bleef maar spugen na een hersenschudding in combi met het rota virus. Ze zijn op recept en je krijgt ze ook niet zomaar geloof ik, het zijn zetpillen die werken tegen de misselijkheid... Domperidon.

Verder idd wat hierboven ook al staat... ik zou ff een dagje geen eten aanbieden, enkel drinken. Kleine beetjes & misschien is het een tip om boullion in zijn fles/beker te doen, lekker zout.
    Verder ORS proberen aan te bieden (mixen met roosvicee werkte hier goed).
    Ook kan lauwe cola zonder prik heel goed werken, mijn huisarts gaf dit als een oud huis/tuin/keuken middeltje...
    Succes!

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

ORS is idd gewoon verkrijgbaar bij apotheek/drogist

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook een meisje wat een tijd terug alles weer terug gaf wat ze binnenkreeg. Wou heel graag drinken maar het kwam er net zo hard weer uit. Dat is toen op een vrijdag begonnen en zaterdag naar de hap gegaan want ze werd ook steeds zieliger. Daar heb ik toen van de huisarts zetpillen gekregen die domperidon heten en die hebben toen super gebaat. Daarna eigenlijk niets meer terug gegeven behalve als de zetpil uit was gewerkt. Ze heeft een dag of 3 die zetpillen gehad en toen was het over gelukkig. Deze waren dus op recept.

Share This Page