Mannen doen toch ook altijd hun eigen gedacht...

Discussion in 'De lounge' started by Valora, Aug 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Ik wil niet veralgemenen, maar in ieder geval is de mijne wel zo.

Mijn zoon zijn bedje stond altijd in de woonkamer omdat zijn kamer nog niet af is. Na 9 maand waren we dat een beetje beu, want dat betekent, van zodra hij naar bed is, konden wij ook naar bed. Nooit meer gezellig tv kijken ofzo. Dus hebben we hem bij ons op de kamer gezet. Slecht idee blijkbaar ! Al 2 weken wordt hij 5-6 keer per nacht krijsend wakker. Geen idee waarom, maar in onze kamer gaat het blijkbaar niet goed.

Omdat we geen geld op overschot hebben liggen, zei ik tegen mijn man, dat hij kon bellen naar de bank om de lening voor ons huis voor zo'n 2 maand op te schorten (kunnen we maximaal 6 maand doen als 1 van ons 2 werkloos is). Zo hadden we een beetje geld, en konden we eindelijk de kleine zijn kamer afwerken.

Belt hij me daarnet op... Hij heeft niet gebeld naar de bank, maar 300 euro geleend bij zijn ouders, ideaal toch ! Niet dus, die 300 is voor alleen maar gyproc, de elektriciteit moet nog worden gedaan, de vloer moet nog gelegd worden, ...

Dus het enige wat m'n zoon nu krijgt, is gyproc in zijn kamer. Hij kan er nog altijd niet slapen, dus wat heeft dat nu voor nut. Mannen en hun goede ideëen ook...

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Eerlijk? ik vind het verstandiger om wat geld bij je ouders te lenen en daar het meeste van te maken dan de lening bij de bank op te schorten!

3. Valora

Valora Niet meer actief

En ik vind het nutteloos, want we schieten er niks mee op. Die opschorting maakt niks uit, dan betalen we gewoon 2 maand langer op onze 30 jarige lening. Dat merk je nauwelijks.

4. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Ja? Want nu is er naast de lening bij de bank ook een lening bij de ouders, terwijl ts dit geld eigenlijk gewoon niet heeft.

TS Ik zou proberen naar een creatieve oplossing te zoeken en het met zo min mogelijk middelen toch gereed maken zodat jullie zoontje er kan slapen.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Waarschijnlijk wordt hij wakker door jullie, dus dan kan je hem beter apart leggen. Onze dochter is ook veel vroeger dan onze zoon verhuisd naar haar eigen kamer, omdat zij ook van ons wakker werd.

Heb je niet een soort berging ofzo die hij voorlopig kan gebruiken om te slapen? Niet bij het wasmachine ofzo he, maar gewoon een mooie, propere ruimte.

6. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Maar je zoontje slaapt dus al 9 maanden in de woonkamer..?
    Is er in je hele zwangerschap geen tijd geweest om een kamer af t maken??

7. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Hij is nu 9 maand en je bent ook 9 maand zwanger geweest. Dat is 18 maand. Een kamertje hoeft toch niet veel te kosten. het is maar een slaapplek? Of moet er echt een kamer bijgemaakt worden?

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

nou vind dat ook een beetje raar, is toch het eerste wat je doet dan?

9. Valora

Valora Niet meer actief

Het is op zolder, dus de hele zolder moest nog geïsoleerd worden (dat is ondertussen gedaan), dan nog gyproc, kastjes maken, vloer leggen en dan nog de afwerking. Dus redelijk veel werk en weinig budget. Vandaar mijn oplossing bij de bank.

10. Valora

Valora Niet meer actief

Ik zeur al zo lang bij mijn man dat het moet gedaan worden (al 18 maand dus), en het komt er maar niet van.
    Het gaat zo ver dat ik soms kijk naar andere huizen zodat we misschien kunnen verhuizen naar iets wat wél al 2 afgewerkte slaapkamers heeft.

11. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Maar dat hadden jullie in die 18 maand tijd toch in ieder geval netjes dicht kunnen maken?! Of ben ik nou gek.
    Hoeft toch niet veel te kosten en je hebt altijd marktplaats nog

12. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Maar zijn de materialen wel al aanwezig? Dan zou ik namelijk niet wachten tot je man het ooit eens gaat doen, maar het gewoon zelf doen.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Da's idd nog een hoop werk...

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Jeetje ... dan had ik toch echt andere mensen ingezet (ouders/vrienden/buren), dan ga je toch niet wachten totdat je "klusser" eindelijk de kamer van zijn kind afmaakt?? vind het wel een beetje sneu :)

Iedere maand een klein ding afmaken, dan had die kamer allang klaar geweest.

15. Valora

Valora Niet meer actief

Ja, het materiaal hebben we intussen al gekocht, maar ik zou niet weten hoe ik gyproc moet aan de muren krijgen. :(
    Er zijn trouwens zodanig veel hoekjes en kantjes dat mijn man het ook niet meer ziet zitten ( ;) ), dus willen we de polen die hier even verder in de straat wonen gaan inhuren, en die doen het dus voor 300 euro. Maar da's enkel de gyproc.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
  17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik zou dat ook niet weten hoor :)

Maar 300€ zou ik toch uitsparen en het hem zelf laten doen. Geen vrienden/collega's/familie die ook aan't bouwen of verbouwen zijn? Als zij hem op weg kunnen helpen, kunnen jullie het samen afwerken. Heb je dat geld toch uitgespaard.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    En er is helemaal geen familie die je kan helpen? Als je dan al zo krap bij kas zit, zou ik dat geld dan weer niet aan een stel polen uitgeven, maargoed dat is persoonlijk ...

Ik had niet geaccepteerd dat die kamer niet klaar was wanneer de kleine wordt geboren. Dat je dat zolang hebt geaccepteerd ... pfoe ...

19. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Google is your best friend!

Serieus, dat kun je echt, als je je er in verdiept heb je de gipsplaten er zo tegenaan zitten. Daarmee bespaar je 300 euro uit aan klusjesmannen en die kan je dan mooi weer terug geven aan je schoonouders.

20. Valora

Valora Niet meer actief

Bedankt maar ik heb al een vloer op het oog, en daar heeft hij nu eens niets op te zeggen. :) De zolder krijgt normaal gezien dezelfde laminaat vloer als er op de 1e verdieping ligt. We hebben nog een beetje over zelfs dus dat helpt al.

Share This Page