Toen ik een klein meisje was, vond ik het vies dat mijn moeder tijdens het autorijden in haar neus peuterde. Ik zou dat NOOIT doen. Nu ben ik zelf moeder en het valt me op dat ik ook tijdens het autorijden ik mijn neus peuter Dus ga ik het afleren.....alleen 's ochtends tijdens het gezicht wassen mijn neus "legen" en 's avonds onder de douche. Wie heeft ook een "slechte" gewoonte van moeder(of vader) overgenomen?
Tja...roken. En ook zoooo hard geroepen dat ik dat echt NOOIT zou doen! En ik ben (helaas) zowat een even 'goede' huisvrouw dan m'n moeder.
Hier ook het roken vond het zoooooo smerig.. En k zou dan ook nooooiiiittt een sigaret aanraken.. Inmiddels rook ik alweer 7 jaar
ja niet stressen voor vakantie, vond het altijd zo verschrikkelijk alles 100x nakijken etc. en nu betrap ik mijzelf erop dat ik precies hetzelfde doe.
Mijn moeder had de gewoonte om vuil op mn gezicht met een natte vinger schoon te vegen, je kent het wel, topje van de vinger in de mond, volkwakken met speeksel en poetsen maar. Ik had er een bloedhekel aan en nee ook ik zou het noooooooit doen. Tijdje terug had dochterlief een vuil snoetje en wat doe ik?? Juist
hahah jesse 77 hier precies hetzelfde. Oh wat werd ik boos als ze dat deed en nu doe ik het zelf ook pfff.
Hahaha, die had ik me hier ook voorgenomen! Maar ik geloof inmiddels wel dat het genetisch bepaald is.
Ja, ik zou een veeeeeeel betere huisvrouw worden... Uhm... Nou ik denk niet dat ik het er veel beter doe haha Alleen werk ik nu thuis dus moet ik het wel goed schoonhouden. Heb ik vrij dan laat ik alle teugels los en vergeet ik spontaan waar de stofzuiger/dweil/stofdoek staan/liggen Ik ben helaas dezelfde chaoot als mijn moeder. Mijn vader heeft zich er tot aan zijn sterfbed aan geirriteerd, maar het zit denk ik in de genen. Hoe dan ook ben ik er trots op dat ik zowel qua uiterlijk als innerlijk op mijn moeder lijk! Liefs, Sam
Bepaalde woorden gebruiken voor iets. Niet schelden maar bv snotverdikkie of zoiets zeggen. Als frummel nu in de buurt is komen er ook de meest vreemde woorden uit mijn mond.
Per ongeluk een rode sok (of iets anders roods) tussen de witte was doen en met roze lakens/onderbroeken/bh's/rompers zitten. Had ik vroeger zo'n hekel aan toen ik in de pubertijd zat, want we moesten een wit t-shirt aan met gymmen. En ik zat dus altijd met die roze gewassen t-shirts. Nu gebeurt het mezelf ook regelmatig... (mijn zoontje heeft een prachtige roze romper met autootjes.. )
Toen ik een paar weken terug tegen m'n broertje zei dat ie geen tv mocht kijken omdat het 'zulk mooi weer was buiten' realiseerde ik me dat ik echt oud aan het worden ben Oh, wat vond ik het vreselijk irritant als ik vroeger niet mocht computeren of tv mocht kijken omdat het mooi weer was.. Ik heb daarna maar snel de tv voor 'm aangezet
Hier kan het biologisch gezien niet erfelijk zijn, maar ik zei altijd dat ik nooit zo een zeur zou worden kwa opruimen en schoonmaken maar nu ben ik zelf net zo alles moet altijd netjes en schoon zijn....