meiden ik weet het niet meer ff....ik heb 2 katers en die piesen het halve huis vol :x en ik mag altijd de troep opruimen me vriend kijkt er niet naar om!!! maar nu heb ik het met mijn vriend erover gehad gister om ze op marktplaats te koop te zetten, omdat ik het zat ben en dat vond die wel goed. Maar ik wil ze eigenlijk ook helemaal niet weg doen, want het zijn mijn katertjes maar ik vindt die troep niet meer leuk... dus nu zat ik net op marktplaats met de tranen over mijn wangen rollend een advertentie klaar te maken...nu wil me vriend ze niet meer weg doen wat hij gister nog wel goed vond... pppppfffff...meiden ik weet niet wat ik moet doen met ze want ik wil ze ECHT niet weg maar wil ook ECHT die troep niet meer. Ik geef zoveel om die beestjes! en zometeen komen ze niet goed terecht als we ze verkopen En dan ook nog eens dat het totaal niet lukt met een nieuwe baan zoeken. De afwijzingen vliegen me om me oren en waarom? te jong, te weinig ervaring blablabla...dus ik zit even helemaal met mezelf in de knoop!!! maar die katten zit me echt het meeste dwars! Als ik er alleen al over begin lopen de tranen al over mijn wangen...... Sorry voor al deze nagativiteit maar ik zit er echt even doorheen.....
Sorry meid, ik heb geen oplossing voor je, en ook geen verstand van katers, maar wil je wel een hart onder de riem steken en je een virtuele knuffel geven **Knuf** En mbt werk vinden, het is gewoon een hele moeilijke tijd. Probeer moed te houden en door te gaan met solliciteren, hoe vervelend de afwijzingen zijn, eens komt de geschikte baan voor je!
Zijn ze gecastreerd??? Zo niet, dan zal dat heel goed de oplossing kunnen zijn!! Waar plassen ze precies, altijd op de zelfde plekjes?? Anders kan Feliway ook een goede oplossing zijn. Werkt niet altijd, maar zeker vaak genoeg goede ervaringen op de praktijk gehad!!!
Inderdaad, direct laten helpen! Heel veel niet gecastreerde katers sproeien, dit is dus helemaal geen vreemd gedrag.
idd meteen laten castreren die hap. Logisch dat ze piessen, ze zijn terrein aant afbakenen. Zeker omdat t er 2 zijn! De 1 piest en de ander gaat eroverheen
Mag ik je een tip geven,koop muggenspray(citronel)en spuit dat op de plekken waar je katers plassen, gegarandeerd dat ze het niet meer doen,citronel kunnen ze niet tegen namelijk
Ja klopt helemaal! Castreren is DE oplossing! Mocht het qua geld moeilijk zijn kan je in Utrecht heel goedkoop je kat en/of poes laten helpen. Dierenartsen in opleiding voeren dan de operatie uit onder toezicht van de hoogleraar! Ideaal Liefs, Sam
laten helpen is een oplossing er bestaat ook een spray .. dat moet je spuiten op de plekken waar ze hebben zitten pissen .. want ze willen steeds hun geur achterlaten en daarom blijven ze het doen suc6
thanks meiden maar dat wilde we al een tijdje geleden laten doen..en ze plassen echt overal! op de stoelen, bank, onder de tafels op het kleed maar dit is pas sinds een week ofzo...
Sja het wordt lente dus willen ze hun geur overal afzetten en gaan ze dus overal plassen/sproeien om de poezen te laten weten dat ze er zijn. Ik denk dat als je ze laat castreren dat je er zo goed als vanaf bent. Als je twijfelt vraag anders de dierenarts wat het beste is, denk alleen dat die ook zegt castreren.
Ik sluit me aan bij de andere meiden --> zsm laten castreren. Het piesen is dominantiegedrag. Het kan zijn dat het niet direct over is na het castreren omdat het sproeien/piesen ook gewenning kan zijn geworden. Mocht het zo zijn dat ze na de castratie blijven piesen dan helpt het om aluminiumfolie op de plek(ken) te leggen waar ze plassen. Dit moet je een hele tijd laten liggen (echt een paar maanden, misschien wel een half jaar), maar ik garandeer je dat het helpt. Ik had zelf een (gecastreerde) kater die altijd op de voordeurmat plaste, ik had alles al geprobeerd en als laatste redmiddel het aluminiumfolie geprobeerd. Dit bleek dus dé oplossing te zijn en hij ging ook niet op een andere plek piesen. Succes ermee!
Yup het zonnetje schijnt de lucht is blauw....Ons enige niet geholpen poesje is zo krols als het maar kan. Vindt de kater van de overkant heel fijn Logisch dus dat het sinds 1 week erger is geworden. Hier in Amersfoort kostte het ons alleen al 225 euro voor een mini hondje te laten castreren. Katten zijn hier sowieso al rond de 80 euro... Vrij veel geld vind ik voor zo iets simpels...
castreren!!!!!!! dan is het waarschijnlijk zo over! 2 mannetjes bij mekaar kan ook nog wel eens problemen geven wat plassen en sproeien betreft.. succes!
Dan weet ik wat mijn vriend met die katten mag gaan doen z.s.m. CASTREREN! Geen of wel tijd hij gaat gewoon!!! Ik dacht dat nu de periode kwam waar je uit de ´dip´ zou komen, maar mijn dipje wordt alleen maar erger en erger en erger...ik ga lekker een warme douche nemen meiden en maar iets te eten voor mezelf klaar maken aangezien vriendlief WEER aan het overwerken is... ik ben echt zo blij met dit forum! Ik voel me namelijk alweer iets opgeluchter over die katten maar het solliciteren zie ik echt helemaal niet meer zitten...het is zelfs zo erg dat ik aan mezelf begin te twijfelen van kan ik het wel, ben ik wel goed genoeg...mijn referenties twijfelen daar niet aan maar ik zelf begin er steeds meer aan te denken en begin ik de hoop op te geven. Het lukt me zelfs niet eens via een uitzendbureau! Want die laten nooit wat van zich horen of dan is de functie ingetrokken of is er een andere kandidaat gekozen..