Pff ik weet echt niet wat we moeten kopen. Wij vieren sinterklaas bij mijn schoonouders, normaal gesproken worden er lootjes getrokken en koop je gewoon wat er op het lijstje staat. Dit jaar heeft mijn sm besloten het helemaal anders te gaan doen, iedereen koopt 3 cadeautjes van elk ongeveer 5 euro en alles gaat op een grote stapel en dan via een spelletje worden de cadeautjes verdeeld. Dit betekent dus dat wij 6 cadeautjes moeten kopen, opzich makkelijk zou je denken maarrr, iedereen moet al die cadeautjes leuk vinden en dit is een leeftijdsgroep van 10 tot boven de 60 Wat kan je kopen voor iemand van 10 wat iemand van 60 ook leuk vind en dit x 6? Iemand een idee?
Ik zou het op splitsen naar leeftijd. Wij deden dit spel vaak met kerst, ik kocht dat cadeautjes voor de verschillende leeftijden, onderling werd er dan vaak geruild, als de het ene leuke vond en de ander juist het andere. Snap je wat ik bedoel?
Exact zoals hier boven. Wij doen dit spel ook alleen hebben wij gekozen voor 2 cadeautjes van 10 euro omdat je dan net even iets leukers kan kopen. Maar wat ik voorgaande jaren gekocht heb, toen we nog wel voor 5 euro deden: - Spelletje(s) - Decemberlot - Douchegel - Nagellak - Scheurkalender - Koffiebonen (van een koffie speciaalzaak) - Chocoladeletter (van een bonbonnerie) - Puzzel Tijdens het spel ga je cadeautjes afpakken, ruilen etc. waardoor je gaat proberen de cadeautjes te krijgen welke jij leuk vind. En bij ons ging het ruilen na het spel nog even verder waardoor het hele idee van het spel weg was maar wel iedereen had wat hij wilde en we een gezellige avond hebben gehad .
Dik puzzelboek met woordzoekers of andere puzzels. Ik zou ook eerst nagaan of je kinderkadootjes en volwassenkadootjes apart kunt gaan kopen. Lijkt me wel zo leuk dan. Loop de Xenos binnen. Daar haal je leuke kadootjes. Een pakketje met lekkere geurkaarsjes/geurwaxine Pakketje met diverse theesoorten. Of losse thee met thee ei. Pakket met kruiden/pasta om lekker mee te koken Nivea aftershave voor mannen Een lekkere worst met paar biertjes voor een mannenpakket
Het leuke met zo'n spel is ook dat je cadeautjes van elkaar 'af kunt pakken'. Tenminste, dat is wat we hier ooit eens hebben gedaan. Dus ik zou inderdaad gewoon voor elke leeftijdscategorie iets kopen. Leuk joh!
We hebben aan mijn schoonmoeder inderdaad al gevraagd of er onderling dus ook geruild mag worden. Dit mag dus niet volgens haar is het heel makkelijk om iets te kopen wat iedereen leuk vind maar volgens mij is dit onmogelijk.
Tj, paar ideetjes: Kraslot Eurolot Appels setje kruiden van conimex ofzo En tijdens het spel mag er waarschijnijk niet geruild worden, maar naderhand echt wel. Een kind van 10 heeft niks aan appels, een volwassen man niks aan nagellak. Wij hebben dit vorig jaar met kerst gedaan, was hartstikke leuk. Alleen wel van te voren duidelijk maken aan het kind van 10 dat naderhand er prima geruid mag worden, alleen dat oma die niet mag weten. Helemaal spannend, een geheimpje voor oma. In mijn ogen is het onmogelijk om kado's te kopen voor iemand van 10 wat een volwassen persoon ook allemaal leuk vind.
Wij maken altijd onze eigen regels in onze familie. Ga je mee in de zak naar spanje ofzo als je achteraf onderling ruilt. En het is indd onmogelijk om 6x iets geschikt voor alle leeftijdscatagorieen te kopen. Een kind van 10 vind toch andere dingen leuk als iemand van 60. Ik weet iig al wat voor het sinterkerstspel op t werk. Thnx voor alle tips die ik even leen uit dit topic.
Wij hebben dit spel ook gespeeld pas geleden. Wel met allemaal volwassen vrouwen Dat koopt toch wat makkelijker. Tijdens het spel is het idd afpakken en van plek wisselen enzo, maar daarna werd er echt wel geruild wat mensen niet leuk vonden. Zo ging iedereen tevreden naar huis. Je maakt toch zelf de regels ook? Dus als jullie daarna nog willen ruilen, gewoon doen Met 6 kadootjes zou ik 3 dingen wat meer voor de jongere generatie en 3 dingen wat meer voor de oudere generatie kopen. Hema heeft hele leuke dingen voor weinig geld.
Het is juist leuk als je wat kado's hebt die niet voor iederen even geschikt zijn. Dan krijg je strijd over wie wat wil hebben. Een keer met een groep collega's gedaan en er zat een sexy nachthemd tussen, maar ook een superslechte cd en een kraslot. Iedereen wou natuurlijk het kraslot, en zodra het nachthemd van eigenaar ruilde werden er leuke opmerkingen gemaakt en de cd probeerde iedereen zosnel mogelijk kwijt te raken. Aan het einde van de avond werd er natuurlijk wel eea geruild. Iemand met maatje xl heeft natuurlijk niks aan een nachthemd maatje m, dan is ie niet zo sexy meer
Wij doen ook zoiets, ik heb gekocht: Krasloten Scheurkalender 2015 (hema) Foam douchegel (hema) 6 placemats (action, als 1 cadeau) Geurkaarsen set Witte vaas (hema)
Wij doen dit ook elk jaar. Sinds een paar jaar doet mijn nichtje van nu 11 ook mee en mijn nichtje van 9 doet dit jaar misschien ook mee. Weet niet meer alles wat ik gekocht heb, maar in ieder geval geurstokjes, een dingdong fietsbel en een opa pet. Iets lekkers kan ook altijd. Heb nu ook een leuke fotolijst erbij geloof ik. Dus van alles wat. Als het spel klaar is ruilen we onderling, dan is iedereen tevreden .
Idd van alles wat doen! Ik haal ook altijd wel een cadeau voor de grap, zoals een afgrijselijke kersttrui. Wc pakket met wcborstel, diarreeremmers wc papier en schoonmaak handschoenen heb ik ook wel is gedaan! Is leuk voor het spel, want dat wil niemand
Joh. Als het spel afgelopen is, schenken de volwassen de kinderkadootjes aan de kinderen. En de kinderen geven de volwassenkadootjes aan hun ouders. Dat doet bijna iedereen! Wij kochten altijd kadootjes waarvoor er gestreden werd. Een decemberlot doet het erg goed!
Voor 5 euro aan appels? Nog wat ideetjes: * Hema heeft inderdaad leuke cadeautjes voor weinig * lekker doucheschuim oid * Nagelsetje (nagellak, vijl, etc) * Muts / sjaal * Spelletje * Bakspulletjes (koekjesstempel, deegroller, oid) * Knutselspullen * boek (even speuren naar aanbieding) * thermosmok * agenda /kalender En natuurlijk minimaal 1 cadeautje wat absoluut niemands smaak is