Dierenambulance, grrrr!

Discussion in 'De lounge' started by Lisszy, Feb 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ik moet het even van me afschrijven!

Vanmorgen om 7u reed ik naar mijn werk over een 80km weg, zie ik daar een hondje zitten (jack russeltje). Ik kan dan niet doorrijden, ik keer om en stop bij het hondje. Hij zit vlak bij een hek van een boerderij en ik ga ervanuit dat de hond daar bij hoort. Echter is dit niet het geval, sterker nog de vrouw die daar woont kent de hond niet eens (van buren o.i.d.). Vervolgens rent het bange hondje héél hard weg van ons langs die gevaarlijke weg.
    De vrouw verzekerd mij dat ze de dierenambulance gaat bellen. Dus vervolg ik mijn weg naar mijn werk.

Om 14.00u belt mijn vriend dat het hondje daar nog steeds rond loopt alleen dan aan de andere kant van de weg :confused: Hij ziet er redelijk verward en bang uit! Dus ik bellen naar de dierenambulance. Ze maken er een melding van maar uitrukken? "Nee mevrouw daar beginnen we niet aan bij loslopende honden! Als de hond aangereden is, kunnen we er een spoedmelding van maken!" Dit is toch werkelijk ONVOORSTELBAAR!! :x Waarom moet er in dit land altijd eerst iets gebeuren voordaat men actie onderneemt!
    Ik zit hier nu op mijn werk, ben om 17u pas vrij en maak me echt zorgen! Eigenlijk zou ik nu wel even heerlijk een potje kunnen huilen, zo boos ben ik! (ook hormonen, denk ik :rolleyes: ) Als ik vrij ben, ga ik kijken of ik de hond kan vinden en eventueel mee kan krijgen. Dat wordt een hele klus want hij is extreem bang! Maar dat is het minste wat ik kan doen.

Gr Lisszy

2. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Die stakker...belachelijk dat ze niet het hondje op halen, hij moet dus eerst aangereden worden.

kun je niet bellen en zeggen dat hij nu aangereden is ?

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Nou, je zou inderdaad de neiging krijgen! Maar dan moet ik exact vertellen waar het hondje ligt en het is een lange weg.. Maar ik had inderdaad al even met de gedachten gespeeld! ;)

4. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Je vriend kan hem niet pakken ?

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Nee, die reed op de scooter over het naastgelegen fietspad van die weg. Hij is inmiddels ook op z'n werk... Ik te lde minuten af! Nog 47!

6. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Dammit :(

Ben heel benieuwd naar de afloop !

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ik ook... Ik laat het weten!

8. netmoeder

netmoeder Actief lid

Feb 2, 2009
    181
    0
    0
    Als de hond echt langs een weg loopt, kan je ook de politie bellen, omdat hij het verkeer in gevaar brengt. Dan moeten ze er wel wat aan doen.

9. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Dat zou idd ook een optie zijn ...

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    pffff belachelijk zeg! En die zetten zich in voor dierenmishandeling....Ze willen dus het hondje aangereden hebben......dat noem ik dus dierenmishandeling!

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen, er heeft bij ons vorige huis een tijd een labrador rondgelopen, die bleek hele afstanden door het dorp af te leggen.

De dierenambulance was al maanden bezig om de hond te vangen en zijn dus toen ook meerdere keren uitgerukt om te kijken of het wilde lukken.

Dus uiteindelijk kwamen zo ook niet meer voor elke melding, is ook geen doen op die manier.

Het goede nieuws is dat de hond uiteindelijk wel gevangen is d.m.v. een vangkooi in een tuin waar die vaak kwam.

12. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

Feb 18, 2007
    806
    0
    0
    Dames Dames...

Jammer dat jullie meteen zo'n conclussie trekken!
    De mensen bij de dierenambulance zijn vrijwilligers... ik weet niet of jullie dat weten! Achter honden aan hobbelen doen ze idd niet!
    Kan je toch niet aan beginnen, als je 'm in een schuurtje had kunnen opsluiten oid(ik noem maar iets) voor even dan kunnen ze 'm zo oppikken!
    Ik snap dat je horormoontjes flink zn werk aan t doen zijn maar... t zijn ook mensen he!

13. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Aaah, ik vind het ook altijd heel sneu.
    Zag gisteren een katje dood in de middenberm liggen, gelukkig niet overreden ofzo.
    Gelukkig was ie 's middags weggehaald.
    En er liggen ook steeds konijnen e.d. op de weg.
    Getsie.
    Ik heb een keer gebeld voor een manke meeuw, toen kwamen ze kijken.
    Hij is uiteindelijk toch weggekomen want konden 'm niet meer vinden.
    Is de JackRussel inmiddels al gevonden?
    Mijn collega's (allemaal mannen) hebben me toen uitgelachen..
    Ach ja.
    Hoop

14. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Huh? dat de JackRussel inmiddels gevonden is?

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Zou de politie bellen, zo'n loslopend dier is ook een gevaar voor weggebruikers.

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik werk zelf bij de dierenambulance..
    dus ik wil hier wel even op reageren..

we mogen gewoon niet komen als een dier niet is ingevangen.. (het liefst deed ik het wel hoor, als een dier langs zo'n drukke weg los rent)..
    maar het zijn gewoon de regels...

de Dierenambulance is een vrijwilligersorganisatie..
    wij krijgen ook geen subsidie van Gemeentes, en zelf niet van de Dierenbescherming..

de dierenbescherming die int maar lekker alle geld/donaties.. met hun reclames op animal planet, met daarin een medewerker in een jasje met dierenambulance erop...
    maar Nee hoor.. hun laten ons gewoon stikken.. het geld van hun gaat nergens heen om dieren te helpen.. ze doen geen kl*te voor de dieren !

de dierenambulance die leeft op donateurs,.. mensen die vrijwilllig jaarlijks 12€ overmaken op de bankrekening van de dierenambulance..
    van het geld van die donateurs, daar moeten wij alles van doen..

Huur betalen voor het pand waar we inzitten,. voer, zaagsel, stro, hokken kopen voor de dieren die wij opvangen,.. de benzine betalen voor al die kilometers die wij rijden,.. (en dat zijn er een hoop, geloof mij maar..).. en er zijn nog zoveel meer dingen die wij van dat bedrag moeten betalen..

enjah.. je wilt ook niet weten hoevaak wij een telefoontje krijgen over een hondje die losloopt, een zwerfkat die uitgemagerd en ziek in het hoekje van hun tuin zit, een vogeltje die niet kan vliegen, en zo kan ik je nog wel 100 andere redenen opnoemen.. en of we het diertje even willen komen ophalen ?

noujah.. het liefste zouden wij dat doen in een situatie als deze, .. echt waar.. maar dat gaat gewoon niet, want in de meeste gevallen,,.. Als wij op het adres aankomen, dan is het diertje allang weer weg.. het vogeltje is opeens weer beter, de hond is weer terug bij zijn eigenaar, de poes werd bang en is weggerend,.. Enz Enz Enz..

Dus wat denk jij wat wij anders voor een Benzine zouden verspillen.. Geld verspillen dat wij heel erg hard nodig hebben om andere dingen van te doen, dieren te helpen.. ?

Daarom is het dat wij zeggen.. wij komen geen loslopende dieren ophalen..
    vogels moeten gevangen zijn. van mij part zet je er een wasmand overheen..
    honden moeten ook vast zitten,, in huis, in een tuin, garage.. Enz.. (jij had zelf ook achter het diertje aan kunnen rennen, en het in jouw auto zetten..) Dan waren wij het hondje wel komen halen.

pas als het dier niet meer weg kan vluchten, dan komen wij het ophalen..
    en na mijn uitleg hierboven,, de andere kant van het verhaal..
    vind ik dit een verdomd goede reden...

dus voordat jij nog eens zo''n berichtje plaats. over een organisatie die er alles aan doet om dieren te helpen..
    Denk dan eens na over de andere kant van het verhaal !

ps.. Als jullie de dieren echt willen helpen.. Dan kunnen jullie de website opzoeken of bellen naar de dierenambulance in jullie omgeving,..
    en dan kunnen jullie navragen hoe je die 12€ per jaar kunt doneren..
    Dat zou ons echt heel erg helpen...

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    :confused:

Ik ga morgen het lidmaatschap van mn zoontje voor kids for animals opzeggen (wilde hij toch al niet meer maar ik was te laat)
    En dan ga ik dat geld wat we aan hun gaven voort overmaken aan de dieren ambulance.
    Schande voor de dierenbescherming als het zo gaat!

18. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    hey meid , hoe is het met die hondje afgelopen?

Ja dierenambulance kan inderdaad weinig doen, dierenbescherming zelf weigert om er nog iets aan te doen.
    Wisten jullie al dat de dierenbescherming 2 miljoen heeft ontvangen van de postcodeloterij?
    Opvangs, ambulance en noem maar op, zien hier vaak geen euro van.

Ben zelf voor een aantal jaar geleden een opvang begonnen, samen met een vriendin van mij, die had heavenlysin, later is zij uit gaan breiden na een caviafokker.
    Ik ben er mee gestopt, omdat wij heel vaak boze mensen hadden , die maar niet begrepen waarom de dierenbescherming niet van de luie reet af kwamen.

Top prestatie van dierenbescherming.
    Er zaten chinchillas in een huis, die hadden hun hok er zo ondergescheten, dat de vloer zelfs week was geworden.
    Er was een gat in gekomen.
    Toen de melding werd gemaakt van verwaarlosing, zat die gat er nog niet.
    Toen ze aankwamen samen met een chinchilla opvang, zat die gat er wel.

Ging volgens onze berekeningen ongeveer 2 maand overheen.

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Als eerste wil ik jullie melden dat de Jack Russel weer veilig bij zijn vrouwtje is!
    Ik 's middags nog contact gehad, nadat ik met de dierenambulance had gebeld, met een lokaal dierenasiel en met een Amivedicontactpersoon.
    Na mijn werk heb ik mij auto langs de weg gezet waar de het hond liep. Eerst heb ik het eerste gedeelte afgezocht (in de stromende regen) en kon het hond je niet vinden. Vervolgens ben ik langzaam verder gereden en kon vanuit de auto ook niks vinden. Ik ben toen verder gereden maar het zat me niet lekker. Ik ben omgekeerd en toen zag ik het hondje lopen (weer aan de andere kant van de weg, dus hij heeft wederom die gevaarlijke weg overgestoken)!
    Ik heb de auto aan de kant gezet en heb weer met Amivedi gebeld. Ondertussen probeerde ik het hondje te lokken. Hij liep inmiddels mank en sjokte langzaam heen en weer. Totaal uitgeput en verward. Echter kon ik 'm niet te pakken krijgen.
    Ik heb de hond op een afstand gevolg langs de weg (er achteraan rennen leek mij geen zin hebben omdat hij dan alleen maar banger en meer in paniek zou raken). De hond liep naar de boerderij waar ik hem 's morgens voor het eerst zag. Daar heb ik aangebeld en met de bewoners overlegd om de hond te proberen in de schuur te krijgen. Maar het hondje was nergens meer te bekennen.
    Uiteindelijk ben ik sjompnat naar huis gereden. Daar heb ik in overleg met Amivedi de dierenambulance van een andere regio gebeld maar die konden niks doen omdat het niet hun regio was.
    Toen heb ik de dierenambulance waar ik 's middags contact mee heb gehad weer gebeld. Ik heb alles weer uitgelegd en na 15 minuten praten besloten ze toch een auto langs te sturen! :D
    Drie kwartier later belde de jongen van de dierenambulance dat de auto ter plekke was en dat ze aan het zoeken was. Intussen had ook eindelijk de eigenaresse van de hond zich gemeld! En weer 20 minuten later belde de jongen om te melden dat de hond weer veilig bij zijn bazinnetje was!

Verder wou hij mij namens de dierenambulance en het bazinnetje hartelijk bedanken voor mijn inzet en vasthoudendheid! Dat er niet veel mensen zijn die zoveel moeite doen voor een dier. Voor mij geen moeite, als het niet was opgelost gisteravond, had ik verlof genomen en was ik vanmorgen verder gaan zoeken.

@FairyLaughs

Ik weet heus wel dat de dierenambulance een vrijwilligers organisatie is en dat zij ook aan regels verbonden zijn! Dat het erg veel geld kost om uit te rukken met de wagen voor een dier. Ook is bij mij bekend dat ze het financieel zelf moeten regelen en om die reden ben ik al heel lang donateur! Bovendien heb ik alles geprobeerd om de hond vast te zetten, méér dan menig voorbijganger zou doen! Dus vind het jammer dat je zelf ook erg fel reageert op mijn verhaal. Trouwens boven mijn verhaal staat DUIDELIJK dat ik het even van me af moest schrijven!
    Ten slotte zeg ik "waarom moet er in dit land eerst iets gebeuren voordat er actie ondernomen wordt"
    Dit is dus niet persoonlijk voor de dierenambulance bedoelt maar naar het beleid hier in Nederland in het algemeen. Ik heb alle respect voor de mensen die zich inzetten voor het lief en leed van de dieren!

Gr Lisszy

20. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Moet dit even kwijt hoor want dit is weer typisch niet goed lezen!

FairyLaughs: als je iemand verteld dat diegene ook aan de andere kant van een verhaal moet denken, doe dat zelf dan ook! je begon erg duidelijk met je verhaal en uiteindelijk knal je er een lompe tekst neer... :(

Lisszy: wat een super inzet zeg! toppie!

Share This Page