Koop is koop

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo!

Ik heb donderdag 4 eetkamerstoelen gekocht bij profijtmeubel. Het zijn showroom modellen en ik had het bedrag gepind zodat mijn man dezelfde dag de stoelen kon ophalen.

Later op de dag kreeg ik spijt, we hebben jonge kinderen en ik wil niet continu op ze vitten omdat ze misschien de nieuwe stoelen vies maken:cool:

Zodoende heb ik profijtmeubel gebeld en gevraagd de aankoop te annuleren. In eerste instantie was dit goed, totdat ik vertelde dat ik al betaald had en vroeg hoe we dat gingen regelen…..
    Koop is koop en ik krijg een tegoedbon.
    De winkel staat in haar recht, maar ik kan het geld goed gebruiken voor andere dingen en kan het geval niet loslaten……
    Heeft iemand een tip/opmerking/smeekbede om alsnog mijn geld terug te krijgen?

Groetjes!

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ben bang van niet nee. Volgende keer beter nadenken.

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee..

4. KimK

KimK Niet meer actief

Dit klinkt hard, maar zo is het natuurlijk wel. Snap persoonlijk nooit die impulsaankopen als je blijkbaar het geld helemaal niet aan zoiets kunt uitgeven....

5. Logan

Logan Niet meer actief

Nee. Volgende keer beter nadenken.

6. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staan de stoelen nog in de zaak en heb je ze nog niet opgehaald?

Je hebt nl een bedenktijd van een week en mag de koop ontbinden. Wettelijk gezien moeten ze je het bedrag terug betalen indien je geen vervangende aankoop wilt of kunt doen of wilt aangaan.
    Hoog spelen, desnoods de rechtsbijstand informeren als je die hebt en dat ook zeggen tegen de winkelmedewerker. Succes!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zijn het zulke kwetsbare stoelen dan?

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

Nee, vind het ook niet netjes om erover door te blijven gaan bij de winkelier. Je kunt proberen om ze te verkopen of je kunt er mooie hoezen voor kopen/naaien zodat ze niet vies worden.

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nee

10. KimK

KimK Niet meer actief

Lekker makkelijk beetje lopen dreigen met dit soort dingen als je zelf niet lang genoeg nadenkt...

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Waaruit zou die bedenktijd blijken???? Volgens mij doel jij op koop op afstand. Daar is geen spraken van, dus dat gaat niet op.

12. rums

rums Niet meer actief

Nou inderdaad.

Winkel staat in zijn recht. Zou dan inderdaad hoezen erom laten maken.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Dat is bij koop op afstand het geval, en geen week maar veertien kalenderdagen. De winkel mag zelf weten hoe dit geval opgelost wordt, geld terug of ruilen/tegoedbon.

14. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Bedenktijd gaat enkel op als je een aanbetaling doet, dus niet als de aankoop al volledig verrekend is.

Je hebt ook showmodellen gekocht en daar heb je vaak geen ruil-garantie op. Vervelend maar denk niet dat je je energie moet gaan steken om dit zo hoog te spelen. Het zou je ook niet sieren, en eerlijk is eerlijk; de winkel is je niks verplicht dus hoezen lijkt me de beste optie!

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij koop in een fysieke winkel van een fysiek product geldt geen bedenktijd hoor. Winkeliers bieden dat soms als service, maar zijn dat zéker niet verplicht. Je zit er dus helaas aan vast... Maar misschien valt er toch nog te onderhandelen over de oplossing? Bv een deel van het geld in tegoedbonnen en de rest contant.

16. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja zeg, iedereen doet wel eens een foute aankoop! Ze heeft geen misdaad begaan.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat zegt ook niemand, maar de koop is in dit geval wel bindend. Het is zelfs coulant van de winkel om een tegoedbon aan te bieden. Hoeft namelijk niet eens.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee. Vind het ook niet netjes om nog een keer bij de winkel aan te kloppen. Het is balen, maar volgende keer beter nadenken.

19. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Nou, laatst was er bij Kassa of Radar iets over, ik geloof dat ze je het geld wel terug moeten geven. Kijk even bij de filmpjes, maar pin me er niet op vast.

20. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Nee, ik heb het fout. Ik heb het opgezocht en dat is alleen als het product kapot is, dan moeten ze je geld teruggeven. Sorry.

Deel Deze Pagina