Hallo meiden, Ik heb een vraag voor een hele creatieve meid. Ik ben jongerenwerker in Amsterdam en wij gaan met de tieners op kamp. Een van de dagen gaan we zeilen, maar omdat je nooit op het weer in Nederland kan vertrouwen moet er een extra programma worden gemaakt. Het probleem is dat ik niets weet. Heeft iemand een leuk idee voor een alternatief programma? Groetjes JedidJah Edit mod: je onderwerp aangepast. Deze hoort duidelijk te zijn.
oeh dat is lastig.. ik ben zelf ooit gaan lasergunnen met een groep jongeren voor mijn werk, was toen niet zo duur en erg leuk! maar weet niet of dat ook in Ermelo kan..
Wat is de rest van het programma, zodat we een beetje een beeld kunnen krijgen van wat ze leuk vinden?
Joh meid, ik ben ook jongerenwerker en ik heb stapels met ideeen en speletjes die je binnen kunt doen...Kijk maar eens in de bieb naar spelletjesboeken, daar staan echt hele gave in die je als circuit kunt doen binnen, met groepen tegen elkaar...verder doen wij vaak workshops, bv tas maken, kaarten maken, scrappen, dus beetje creabea zijn zeg maar. Voor jongens doen we dan bv een workshop video of een sportclinic... Zit je op een kampeerboerderij, wij zijn nl toevallig vorig jaar met ons kamp ook naar Ermelo geweest...
Ik ben activiteiten begeleider/ onderwijsassistent en ben vorig jaar met mijn leerlingen (tussen de 16 en 24 jaar) op kennismakings kamp geweest. We hadden een buiten programma en voor als het slecht weer zou worden een binnenprogramma. Denk eens aan een spelletjes circuit voor binnen, met rare opdrachten die ze in groepjes moeten uivoeren. Filmpje kijken vinden ze ook vaak leuk, bonte avond met dat ze in groepjes acts moeten uitvoeren valt ook in de smaak. Succes
@ Vlinder84: Tjsa we hebben een heel programma met theater, creativiteit, dansen, bonte avond etc etc... Het is een druk programma, maar deze gasten kun je niet echt laten chillen voor een dag. @ Krullebol: kan best. ik ben er niet echt bekend, want ik doe dit voor het eerst. Bedankt voor de tips @ consider: dat is een leuk idee... ik ga ff kijken of dat mogelijk is...
Heb al heel wat kamp-ervaring, en vind de zeskampen nog steeds het leukste om te doen, weer of geen weer.
speurtochten met een GPS.. is te doen met beetje regen en mijn ervaring is dat de meeste kids dat erg leuk vinden. Voor meer uitleg: www.geocaching.nl