lekker! Is die al schoongemaakt? Dan is het heel simpel. je kan hem gewoon in aluminiumfolie wikkelen met wat olie en kruiden in het buikje, zo doe ik het altijd, en dan wat citroen erover sprenkelen. Ik heb ook nog even een receptje gezocht: . Zalmforel in folie Ingrediënten: 4 zalmforellen (met kop en staart), 100 gram kruidenboter, 1 citroen, diverse verse groene kruiden bijv. dille, peterselie, kervel en bieslook (per kruid 1 eetlepel gehakte kruiden), 4 eetlepels witte wijn, 1 uitje gesnipperd en een beetje olie (bijv. zonnebloemolie of olijfolie). Bereidingswijze: Spoel de zalmforellen goed schoon. Hak de kruiden en meng ze met de uitjes door elkaar. Neem 4 grote vellen alunimiumfolie en vet ze in met de olie. Leg een zalmforel op ieder stuk folie. Verdeel de kruiden in de buikholtes en vul af met kruidenboter. Vorm 'enveloppen' van het folie, met de sluitkant naar boven. Verdeel voor het dichtvouwen de wijn en het citroensap over de vissen. Vouw het folie goed dicht en stoof de enveloppen' op de barbecue of in de oven gaar in ± 20 minuten op 200 graden C. Eet smakelijk!
Het lekkerste en ook meest simpele is een recept dat ik van Noorse vrienden kreeg Forel natuurlijk schoon maken. Buik vullen met schijfjes citroen, dille en zeezout. Op de buitenkant ook wat dille, citroen en zeezout leggen en dan de forel in folie wikkelen. In de oven op 200 graden tot hij gaar is. Niets meer mee doen, gewoon zo serveren met een paar verse schijfjes citroen.
Dank jullie wel! Marijn, dat recept van jou, zo hebben we hem uiteindelijk ook bereid. Ik had hem ook op internet gevonden. Alleen was de vis helaas niet helemaal gaar. De hele bovenkant had er denk ik nog wel 5-10 minuten langer in gemogen. Nah ja, we konden het stuk wat wel gaar was ook al niet helemaal op. Is er ook een tip om klaargemaakte vis te bewaren. Kan dat? Dat je hem de volgende dag opeet? Volgens mijn man en zus kan dat niet ivm de bacteriën. Loekie: jou recept lijkt me ook lekker! Voor de volgende keer Ik kreeg trouwens we de kriebels van het kopje wat er nog aanzat. En tijdens het aansnijden, vloog het oog er ook uit iehh......