Wij hebben na goed overleg besloten dat we graag een hond zouden kopen. Ons gezin is compleet (we hebben 2 gezonde jongens van bijna 6 en 3), alleen missen we nog een hond. We hebben vroeger wel honden gehad... Ik zou graag wat ervaringen lezen van anderen die ook een hond hebben gekocht met twee 'kleine' kinderen en of alles naar wens verliep?
Wij hebben onze hond gehaald toen de oudste net 1 jaar oud was. Ik had haar via internet gevonden en was op slag verliefd geworden. 12 weken oud, een mix uit geen idee. Gekocht hebben wij haar als Labrador-mix maar daar zit nog het een en ander in haar. F. en B. waren meteen dikke vrienden en de eerste 2 weken waren zeker wel slopend omdat ik iedere 2 uur (ook ´s nachts) met haar naar buiten ging maar ik zou het zo weer doen. F. is heel vaak (als hij moe werd) tegen B. aan gaan liggen en in slaap gevallen ... zoo lief. Ook toen R. werd geboren ging het prima. B. was heel rustig (en dat ligt niet in haar persoonlijkheid) en lief tegenover R. ook toen hij groter werd en begon over haar heen te klimmen en dat soort geintjes Heb er nooit spijt van gehad, ze is de beste hond van de hele wereld. Lief voor alles en iedereen, gek, vrolijk en gewoon een heerlijk beestje. Helaas staan wij nu (na bijna 9 jaar) voor de erg grote stap om haar in te laten slapen....ik kan het besluit nu nog niet nemen ook al weet ik dat het eraan komt helaas, maar oh wat zal ik haar vreselijk gaan missen ....
Wij hebben een cocker spaniel pup van 12 weken. Het is behoorlijk aanpoten. Zindelijkheidstraining, aandacht geven, spelen, wandelen, continu alert zijn ivm met het bijten/spelen en de kinderen en continu alert zijn dat ie niet aan de meubels of het speelgoed zit. Tja, tis een kleine boef! Wel merk ik dat het al wat beter/makkelijker gaat en ik ben er van overtijgd dat het de komende tijd alleen maar beter kan worden. Mijn kids zijn overigens wel wat jonger dan die van jou! Bedenk goed waar je aan begint. Inversteren in de puppy tijd, wandelen (ook in de regen) en de beperking met vakanties. Als je hier achter staat dan gaat het vast allemaal goed komen!! Veel succes met je beslissing!!
ik heb 2 engelse cockers maar die waren er al, das echt andere koek, 2 honden die al bijna 6 jaar samen zijn en ineens die baby daar denken ze hahah
wij hebben een boomer en dochter vind hem heel lief, soms zelfs TE lief. de ene keer kijkt ze niet naar hem om en de andere keer dan moet ik hem gewoon even naar buiten doen zodat hij even tot rust kan komen. ze kunnen dus niet met (al klinkt dat wel erg overdreven hoor) maar zeker niet zonder elkaar. als ze naar bed gaat dan word het hondje echt niet over geslagen met kusjes en knuffels geven.
Wij hebben jaren een hond gehad. Flatcoated retriever. Maar die hadden we al, opgevoed en wel voordat de oudste werd geboren. Ging goed, helaas moeten laten inslapen toen o ze middelste 9 maanden was. Altijd gezegd dat we wel weer een hond zouden willen tegen de tijd dat de jongste oud genoeg is om minstens 30 min. alleen thuis te zijn. De laatste tijd hebben we zo nu en dan een 'leen hond'. Ierse setter. Minder opgevoed dan we van onze oude hond gewend waren, maar een ontzettend lief beest. Gaat heel goed met de kids. Die genieten van haar aanwezigheid, maar wij zijn ons nu steeds meer aan het realiseren dat een hond je ook behoorlijk kan beperken. Qua vakanties en geregel, uitlaten in de regen, wel/geen kids mee ed. Dus bij ons is het nog even een no go.
Wij zijn voor een chihuahua pup gegaan toen de oudste 4 was en de jongste 1,5. Wij hebben het echt getroffen wat dat betreft, hij was erg snel zindelijk en super lief voor de kinderen. In het begin was het wel erg opletten ivm spelen/bijten. Ook was het speelgoed van de kinderen erg interresant, terwijl hij nu best goed weet wat van hem is en wat van de kinderen. Uitlaten is iets wat naar mijn idee niet echt veel tijd in beslag nam/neemt ( toch vaak naar buiten etc). Wat ook veel tijd koste, was hoe de kinderen met de pup om moesten gaan. Hij heeft hier een eigen plekje waar hij zich terug kan trekken. Zorgen dat ze hem niet fijn knepen, hele tijd achter hem aanrenden etc. In het begin was het wat dat betreft dus echt heel goed opletten, terwijl de tijd die we daaraan besteed hebben zich nu terugbetaald. De kinderen en de hond zijn nu echt maatjes!
Hier een staff van nu 6 jaar, klein meid is vandaag bij oma nou onze hond is de heledag al chagrijnig, die mist haar vriendinnetje echt Vooral de eerste tijd is zwaar, je kinderen leren dat ze de hond moeten laten slapen maar zodra de pup wakker/gegeten heeft/gedronken heeft/gespeeld heeft, moet je meteen naar buiten, soms 4 keer in het uur en ook in de nacht. Dat lijkt me heel zwaar en hoe doe je dat met e jongste of kan die even alleen thuis blijven? En verder moet je je natuurlijk bedenken hoe je het gaat doen als je hond ouder is en een grotere ronde moet lopen EN het komt met bakken uit de lucht vallen. Wel ras spreekt je aan? Wil je cursus aan doen? Raad ik mensen wel altijd aan. De ene hond is makkelijker dan de andere en dat kun je nooit van tevoren weten, die van ons is super met de kleine en houd niet van verre wandelingen, ze is liever lui dan moe. Mij hoor je dus niet klagen op het moment
We wilde ook graag een hond maar hebben even gewacht tot de jongste wat ouders is. Toen hebben we een leenhond gehad, mijn vriendin ging met vakantie. Maar man wat een geplan, als je ook 3 kids hebt met hun bezigheden en zelf nog 20 uur werkt. Bij ons paste het, voorlopig, in ieder geval niet. Misschien als de kids wat ouder zijn en de hond ook uit kunnen laten als ze thuis zijn.