Elke week hebben wij wel een ander goed doel aan de deur die postkaarten voor gemiddel 8 euro per set verkopen. Altijd rond 20.00 uur aan bellen, kinderen daardoor wakker. daarnaast moet je nog echt moeite doen om ze weg te sturen. Ik klink vast heel ombeleefd en egoistisch, maar ik vind het vervelend om steeds in mijn eigen huis in de avonduren gestoord te worden door mensen die mij iets willen verkopen. Ze praten je nog een schuldgevoel aan als je ze wegstuurt ook. is er ook zoiets als een bel niet bij me aan register???
Ik zit er wel eens aan te denken om een briefje op te hangen boven de bel met: 'wij hebben al internet, gas, water, licht, geloof'.... Collectebussen zijn wat mij betreft welkom, maar ik ga niet lid worden, ook niet voor een maandje, ook geen kaarten of andere rommel kopen...
Wij hebben er een sticker voor. Sommige bellen alsnog aan met de smoes dat ze niet willen verkopen maar alleen willen informeren. Daar ben ik dan niet altijd lief voor.
collectes vind ik prima, hierbij kan je zelf bepalen wat je wilt geven. Daarnaast (we wonen in klein dorp) zijn het vaak buurtgenoten die collecteren (zelf loop ik ook 2x per jaar) en rekening houden met de kinderen die slapen. Maar dit is gewoon een bus vol studenten die in onze wijk worden los gelaten om zoveel mogelijk geld op te halen.
Wij hadden dat ook.... heb toen een "nee" sticker bij de bel geplakt en sindsdien is het heeeeerlijk rustig!!
Oh ja, zo irritant! Wij hebben alleen een sticker voor Jehova's Getuigen e.d, dus om er nou nog wat bij te plakken voor collectes
Ik heb een bordje met 'Wij kopen niet aan de deur'. Als ze dan nog aanbellen om je iets aan te smeren zeg ik gewoon Kun je niet lezen? Volgens mij staat hier dat we niks kopen. Aan de telefoon heb ik er ook zo een hekel aan, zodra ik hoor dat het gaat om iets verkopen hang ik op.
Misschien wel asociaal, maar wij hebben als ons dochtertje in bed ligt een briefje op de deur met: niet aanbellen na 19.00 De kleine is hier ook meerdere keren wakker geworden door de bel en is zeer moeilijk weer in slaap te krijgen.
Omdat mijn dochter er elk keer weer van wakker werd heb ik ook stickers op de deur geplakt. Heb nu een sticker bij de deurbel dat ik niet mee doe aan verkoop,geloofsovertuitingen en collectes etc. Moet zeggen dat het hier ook echt erg is hoor...er komen er wel 3 per dag...soms wel weer. Elke sportvereniging, scouting, tig collectes, energie aanbieders, jehova, kinderen die geld inzamelen voor weet ik het allemaal. wat een rust nu die allemaal niet meer komen. en die collectes kom ik wel in het centrum tegen...daar staan ze je altijd bij de supermarkt op te wachten. Heb nu ook een nee nee sticker op de brievenbus omdat de bezorger irritant naar de hond bleef doen (beetje lopen pesten met handen door de brievenbus etc)...nu slaat de hond tegenwoordig aan als er post komt...heel irritant. Maar als je met google zoekt kun je heel veel verschillende stickers bestellen.
Het eerste wat wij uit ons huis hebben gehaald tijdens te verbouwing is onze bel ik doe soms de deur gewoon niet open. Zelfs als ze mij gewoon zien zitten, dan schud ik 'nee' en zwaai ik even. Dag hoor heel aso misschien, maar ze komen zó vaak met van alles, gek word ik ervan!
Ik heb vroeger ook zulke kaarten verkocht toen ik een jaar of 15 ofzo was was voor kinderen in tanzania, en ja het verdiende lekker hoor voor elk pakketje kaartje van 8euro wat je verkocht mocht je bijv 2,50 in je zak douwen, dus stel je verkocht 50 pakketjes op een dag haha chingching. Maar het is leuk bedoeld hoor maar zulk soort stichtingen hoeft jaarlijks maar 12.000 euro ofzo af te dragen aan het doel, en de rest verdwijnt in eigen zak, Dus hoe goed het ook bedoeld wordt als je geld wilt geven aan goede doelen doe het dan gewoon via een erkende stichting dan weetje zeker dat je geld wel goed terecht komt en niet in de zakken verdwijnt.
Pff ik lag pas te slapen op de bank en dat zagen ze natuurlijk. Hebben ze net zo lang op de ramen staan kloppen tot ik wakker was en open deed.
Ik doe het ook niet meer hoor, heb nu heerlijk een luik voor ons keukenraam (dat uitkijkt op de voordeur/straat) en die gaat gewoon dicht en de bel erachter weg. Ooit een heel irritant mannetje aan de deur gehad die niet reageerde op mijn herhaaldelijke melding dat ik geen belangstelling had voor zijn kaarten (voor arme kinderen uit ?) Heb hem toen verteld dat hij naar dat land moest gaan, zo'n arm kind onder zijn arm moest slaan en het bij mij weer kon afleveren. Dat ik het kindje wel groot krijg en dan zeker weet dat mijn zuur verdiende geld ook daadwerkelijk bij dit arme kind terecht zou komen ipv in de zakken van mensen die het niet nodig hebben.
Ik heb mijn hele deur vol met stickers met NEE NEE NEE NEE NEE erop, en gewoon nee tegen alles. Nee tegen verkoop, reclame, donaties, jehova's, energie and what not. Ook op mijn brievenbus. Ook onder mijn deurbel. Wanneer je hier aanbelt en je komt niet voor mij maar voor/om mijn geld, doe ik onbeschoft tegen je. Ik zag gisteren ook iemand staan van het Leger Des Heils en hij belde aan. Hij gaf mij een hand en begon van: mag ik mij even voorstellen? Ik gaf hem een hand terug (anders vind ik dat ook weer zo flauw) en ik zei: nee, liever niet. Hij schrok en probeerde er anders op in te springen. Ik zei: ik heb geen interesse in wat je te bieden hebt. Hij: mag ik...? Ik: nee, echt niet, doeg! *WHAM* Dit is nog volstrekt beleefd voor mijn doen. Ik hou er écht niet van. Soms ben ik in een slecht humeur; nou ja, laten we het er maar op houden dat je dan echt niet blij bent dat je bij mij aangebeld hebt. Ik kan soms ook uit mijn plaat gaan.
ik vind ook dat men idd je privacy aan tast door je in je eigen huis zo tegemoet te komen. Je wordt in principe lastig gevallen op priveterrein.
NEE NEE STICKER bestellen, geen verzendkosten! Wij hebben ook een sticker op de deur. Werkt op zich redelijk maar soms bellen ze evengoed nog aan en zeggen ze dat ze alleen willen informeren. Of het zijn jehova's die vragen of ze even 'mogen' discussiëren over waarom wij een 'wij zijn al bekeerd sticker op de deur hebben'. Dan ben ik niet aardig meer bah vervelende mensen.