Hoi allemaal, Ik vind namen uit de natuur heel mooi, met name planten- en kruidennamen. Nu is er voor meisjes op dat gebied heel veel, maar jongensnamen niet echt. Ik wil ook niet van die hele maffe hippienamen. het mag best een beetje apart zijn, maar moet wel op een echte naam lijken. Kruidennamen zijn mijn favoriet. Mijn zoontje heet bijvoorbeeld Tijm. Het is een beetje bijzonder, maar het klinkt voor mijn gevoel nog wel echt als een naam. Ik weet in het engels wel leuke kruidennamen (Basil bijvoorbeeld, maar dat is in het nederlands weer niets...) maar niets in het nederlands. Je kunt hem moeilijk peterselie of bieslook noemen... Heeft iemand ideeen? Het hoeft niet perse en kruid te zijn, mag ook iets anders uit de natuur zijn.
wat dacht je van: Woud Dille, Dillen Peter(celie) Laurie (r) of Lauren of Laurens Salie Regan (Oregano) Forrest Moeilijk hoor, wel orgineel
Tijm vind ik prachtig (staat op mn lijstje ) ... Dille ook! Verder: Mirre (uiteraard) Storm Merel Mees Lis Madelief Roosje/Roos/Roza/Rosa etc Roosmarijn Raven Arend Wolf Espen Willow Bloem Hazel Mus Lente (niet allemaal mijn idee van mooi hoor ... maar gelukkig verschillen smaken) Verder zou je gewoon in een planten/bloemenboek kunnen kijken in de boekhandel/bieb ...
Leul al zo snel reacties. Ik vind Dille ook leuk, maar wel voor een meisje. Mijn moeder wilde mij zo noemen, maar vond mijn vader niets. In combinatie met mijn achternaam alleen echt niet. Maar ik heb al een mooie meisjesnaam, die ik liever niet noem.... Mirre is ook mooi trouwens, gaat op de lijst voor als ik ooit een tweede meisjesnaam nodig heb! En mijn man moet ze trouwens ook goedkeuren, die houd niet zo van apart! Mees vind ik bijvoorbeeld mooi, maar hij niet...
ik hoorde laatst iemand in een winkel de naam 'Peer 'roepen naar zijn zoontje. (zo heet ook die man van de 'ik heb nog zo gezegd geen bommetje' reclame)
Er zitten wel wat leuke bij,. Ben wel gecharmeerd van Ceder, helaas onmiddelijk afgekeurd door mijn man... Woud kan ik proberen... Alleen is de tweede naam van Tijm Wouter, dus beetje hetzelfe. Camiel vind ik mooier als meisjesnaam (Camilla, Camille) maar misichien omdat ik een niet zo leuke Camiel ken, dat 'verpest' de naam dan... In het engels is het veel makkelijker. Laurier wordt Laurel, Basilicum Basil, Salie Sage... Maar ondanks dat we in engeland wonen geef ik toch liever een nederlandse naam. Mijn man is heel erg voor oliver (of olivier). ik vind het wel leuk, maar je hoort het hier heel erg veel. ik hoorde ook nog Borre (betekent beer) Wat vinden jullie daar van? Mijn man was niet meteen enthousiast, maar hij heeft het niet geveto-d. Hij is weer heel erg voor Boris. vind ik ook wel leuk, handig internationaal...Maar het betekent strijder, dat vind ik dan weer niets.