Creatief met overbodige wieg/ledikant matrassen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Rietje88, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#1 Rietje88, 10 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2016
    De kleine is bijna uit zijn wieg geroeid. Dat matras was nieuw en is 4 maanden gebruikt. Tweedehands kan ik mij niet voorstellen dat er iemand op zit te wachten.

Dus zat ik eraan te denken om er een zitting van een kinderbankje van te gaan maken. Is er iemand die wieg/ledikant matrasjes gebruikt hebben bij het maken van iets anders?

Ook heb ik geen idee wat de beste maten voor een peuterbankje zijn. Het matras is 40 cm voor de diepte, zou dat nog een beetje zitten?

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Y speelt nu heel graag op de grond op het matrasje. Koprollen, springen, lezen, tv kijken.. Ook is het vaak het podium om liedjes op te zingen of te dansen. Dus ik zou zeggen: leuk hoesje eromheen, evt in zelfde stof een paar kussentjes erbij en een leuk hoekje van maken in de woon/kinderkamer. Op pinterest kun je veel ideeën vinden, als je zoekt op 'reading nook'

3. Rietje88

Dat is een mooi idee voor de ledikant matrassen (2stuks). Zou het dan handiger zijn om op de grond te leggen. Of om bijv in de slaapkamer (die ze delen) uitklapbaar tegen de muur te bevestigen?

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier ligt het matras van het wiegje in de hondenmand.

De kat en de hond zijn mij zeer dankbaar :D

5. Rietje88

Dat geloof ik :) Hier helaas geen huisdieren meer.

Jammer dat het wiegje ongelijke zijden heeft. Anders had ik 1 hekje weg kunnen halen, balk ertussen, poten inkorten en klaar is Kees.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een familie wieg, die staat nu bij mn nichtje en haar baby. Onze nieuwe wiegen voor de tweeling gaan als de tweeling ruim een half jaar zijn, gewoon op marktplaats.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Heb een troll co sleeper en die kun je ook als bankje gebruiken. Die is iig 40cm breed! Misschien kun je die googlen.voor ideeën?

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hey, wat grappig! Hier zat ik vanacht ook aan te denken.
    Ik maak denk ik een hoes eromheen die vuilafstotend is en dan kunnen de kinderen erop zitten in de tuin.

Misschien maak ik er ook nog een bankje bij als dat lukt ;)

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.310
    10.280
    113
    Wat een goed idee, ik denk niet dat we veel voor onze ikea ledikant krijgen met diepe tandgroeven.

Het is een ledikant waar je de zijkant af kan halen en als we hem wat verhogen misschien een leuk bankje voor buiten.

Deel Deze Pagina