Ik vraag me af wanneer je een kind leert om zelf te bellen? Bijv. naar papa of oma... Heb er nooit over nagedacht maar vorige week onder de douche van mn stokje gegaan en sindsdien wel lichte angst dat het weer gebeurd. Nou was mn man ook in de badkamer en die merkte het pas toen ik weer bij was en zei dat het niet goed ging (hij had geen zicht op de douche en was zich aan het scheren dus praten was lastig). Over 2 weken zit ik van maandag tot vrijdag/zaterdag alleen met de kinderen. Wat als ik dan weer onderuit ga en het dan wel langer duurt? Dus wil nu de oudste 2 (6 en bijna 5) leren hoe ze naar papa en oma kunnen bellen. Als ze nu bellen dan zorg ik dat de telefoon overgaat/kondig ik aan dat ze willen praten maar vind het nu dus wel fijn als ze vanaf de vergrendeling tot bellen kunnen komen. Is het dan handig om papa en oma onder ICE te zetten?
Denk sowieso handig het betreffnde contact, dus opa en papa, herkenbaar op je startscherm te zetten. Dan hoeven ze niet te zoeken in menu's. Is er daarnaast niet een buurvrouw ofzo die ze kunnen waarschuwen?
Mijn zoon weet hoe hij kan bellen. Wij hebben hem dit gewoon laten zien op de telefoon. Als je op het telefoontje drukt dan kunnen ze meteen zien wie je het laatst hebt gebeld en bij mij is dit altijd m'n man of moeder. Ik heb foto's bij de contacten gezet, zodat hij ze herkent.
Voor onze dochter staat mijn nummer en dat van mijn man als eerste. Daarnaast kan ze min ouders en mijn zus bellen. Eigenlijk iedereen in de telefoon want de namen staan er in en ze kan lezen. We hebben onze dochter dit gewoon laten oefenen. Papa bellen terwijl hij thuis is. Eerst voor doen, dan samen en daarna zelf. Nu zeg ik geregeld " bel papa maar even om te vragen hoe laat hij thuis is." Laatst was ik naar het bos met de hond en dochter bleef alleen thuis. Ik neem dan altijd mijn telefoon mee zodat ze kan bellen als er iets is. Stom,stom,stom.... Het geluid stond zacht dus ik hoorde de telefoon niet😢 Toen heeft ze papa gebeld om te zeggen dat ik niet op nam en dat ze bang was dat ik gevallen was in het bos en haar niet kon bellen om te komen helpen. Toen ik weer in de auto zat belde mijn man om te vertellen dat onze dochter mij had gebeld. Ik vond het heel erg dat ik niet had gekeken of het geluid aan stond maar was heel trots op haar dat ze papa had gebeld.
oudste kan nog niet lezen (gaat nu naar gr3), papa en oma herkennen gaat denk wel maar in een rij opzoeken is lastiger. Dochter kan wel lezen maar voor ze een hele namenlijst heeft uitgepluist... Morgen ofzo maar eens proberen. Overbuurvrouw zouden ze wel kunnen roepen maar die is huisarts en niet heel veel thuis.
Ik weet niet wat voor telefoon jij hebt. Maar ik heb een iphone, en daar kan ik tegen zegen bel: Papa, opa etc. Dan moet ik ze wel even dusdanig opslaan in de telefoon.
Je hebt ongetwijfeld toch een lijst met favorieten? Dan moet ze toch geen volledig telefoonboek doorscrollen?
Mijn dochter kan bellen. Kwamen we 3 weken geleden achter toen de politie in de tuin stond. Ze had blijkbaar 112 gebeld. Oeps. Ze had dit gezien in een aflevering van Casper en Emma. Goed onthouden en zonder bedoeling het eens rustig uitgeprobeerd. Dus nu hebben we de telefoons doorgenomen en ze weet nu echt wat wel en niet kan. Gelukkig kon de politie er wel om lachen.
Ik heb het laatst geprobeerd, m'n dochter is ruim 5,5. Ik was niet lekker geworden en had de buurvrouw geappt dat ik niet lekker was, of ze de deur van het slot wou houden voor m'n dochter. Ze kwam toen even checken elk half uur zeg maar. Maar toen geprobeerd m'n dochter via "Sire" naar m'n man te laten bellen. iPhone maakte er allerlei andere namen van maar niet de naam van m'n man. Ik vind zelf "papa" in m'n telefoon niet handig want m'n vader staat er als "pap" in en niet als "voornaam" of "opa"
Foto's plaatsen bij de contacten. Ik heb zelf ook Samsung. Bij elk contact (moet wel op de telefoon staan ipv simkaart) kan je een foto toevoegen.
Mijn oudste weet als het goed is wel hoe ze moet bellen. Als je bij een iPhone het groene telefoontje kiest en dan onderaan het sterretje (favorieten) zie je daar je favoriete contacten met foto. Dat zijn mijn man en mijn moeder, dus dat zijn twee stappen en dan kan ze bellen. Ik ben nu ook bezig met haar mijn mobiele nummer aan te leren maar dat is nog lastiger, logisch ook. Ze kan ook zelf de deur van het slot halen en zo nog wat dingetjes, vind het wel belangrijk dat ze zichzelf een heel klein beetje kan redden mocht er wat met mij zijn.