Creatief met snijplotter

Discussie in 'De lounge' gestart door zwaaistaart, 19 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Ik heb gisteren nog even 'snel' een kraamcadeau voor mijn schoonzus gepimpt, foto is ook even snel gemaakt gisteravond hoor :roflmao: haal hem straks ook weer weg. Zij vult hem met cadeautjes, dan heb je toch een gaaf persoonlijk cadeau :D
    Vond het resultaat wel verrassend leuk! Lettertypes heb ik dezelfde gebruikt als van het geboortekaartje :) Bekijk bijlage 739960
     
    NiekeKris en owly vinden dit leuk.
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wat mooi!! Is toch fantastisch zo'n persoonlijk cadeau!
     
    Rapunzel vindt dit leuk.
  3. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Flex is om oa textiel mee te bedrukken
    Flock ook maar is een zachter materiaal.

    Wij bestellen bij creacrien. Ze heeft op maandag altijd een stream op fb waarin ze heel fijn uitlegd.

    Wij hebben zelf de mini en de grote van cricut en heel tevreden over. Na gebruik weer in de la en opgeruimd staat netjes.

    Wel heel benieuwd naar de site die je bedoeld. Zou je die willen delen? Mag ook in pb
     
  4. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @NiekeKris ik denk dat ik dan de glitterflexfolie moet hebben voor hetgeen ik wil. Ik moet echt eens een lijstje maken met materialen die ik wil hebben en dan binnenkort maar eens een bestelling plaatsen. Ik wil er zo graag mee aan de slag. Dank je voor de sites, deze kende ik nog niet. Ik heb laatst nieuwe snijmatten besteld bij Villafolie. Ik denk dat afbeeldingen zelf maken e.d. mij echt niet gaat lukken, die software vind ik nogal intimiderend daar in zeg maar haha.

    @Rapunzel dank je! Ja precies, er zijn zoveel sites te vinden, dan vind ik zo'n cricut abonnement echt niet nodig. Wat een gaaf cadeau trouwens zeg!

    @linnim dank je voor de uitleg. De grote pers zal het niet worden qua budget, de mini evt. wel dan kan ik er nog wat materialen bij bestellen.
    Ja natuurlijk wil ik die delen, het is deze https://jennifermaker.com/ wel in het Engels, en om toegang te krijgen tot haar zeer uitgebreide bibliotheek hoefde ik me alleen in te schrijven voor de nieuwsbrief maar dat vond ik niet erg. Ze heeft honderden gratis ontwerpen erop staan die ik zo in de cricut software kan laden en ook een heel uitgebreid YouTube kanaal : https://www.youtube.com/@JenniferMaker ook in het Engels.
     
    linnim vindt dit leuk.
  5. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Hebben jullie nog tips hoe de mat plakkende te houden? Ik maak het nu eens in de zoveel tijd schoon met waterwipes. Maar merk dat de matten (ik heb een brother) echt snel hun kleefvermogen kwijt raken....
    Ik lees wel dat mensen transferfolie erop plakken maar ja, of dat zo'n goede oplossing is weet ik niet
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Werkt goed met transferfolie (echt de folie, niet de tape versie). :)

    Opnieuw plakkend krijgen schijnt met van die lijmspray te kunnen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Ik maak ze nooit schoon, dat scheelt denk ik heel veel. En als ze echt ‘op’ zijn, dan koop ik nieuwe. Misschien gebruik ik hem minder intensief, maar ik ben nu, na zeven jaar, pas met mijn derde mat bezig (en ik snijd alles met mat).
     
  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Billendoekjes, van Kruidvat bijvoorbeeld, werkt hier perfect
     
  8. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Vandaag cursus gehad en ik ben zo blij! Wat is het toch leuk!
    Ook besloten een transferpers te kopen. Heeft een van jullie er een? Zo ja welke. Tevreden?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    owly vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Leuk als een cursus zo enthousiast maakt!

    Ik heb niet precies deze, maar wel zo iets: https://plotterfolie.nl/shop/goedkope-transferpers/236-zwenkarm-pers-23x30cm.html Bevalt prima. Al denk ik dat ik misschien liever een pers zo hebben die zo opent: https://www.creaplot.nl/product/transferpers-bedrukken-kleding-38-x-38-cm/, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus wellicht is het in de praktijk helemaal niet fijn (misschien brandt je je sneller aan de bovenkant?). En de zwenkarm werkt prima, dus ik ga zeker geen nieuwe kopen.
     
  10. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    @NiekeKris die van Creaplot die jij noemt gebruikte ik tijdens de cursus en ging heel fijn, maar is echt een joekel van een apparaat en weegt 23 kilo.
    ik twijfel nu tussen deze https://www.creaplot.nl/product/calortrans-hobbycraft-transferpers-a4/
    en https://www.creaplot.nl/product/calortrans-ct-a4-transferpers/

    De 2e heeft zelfde systeem als die grote die jij noemt, dus kan je de druk instellen. dan kan bij die andere niet.
    Maar die CT-a4 kan ik zeer weinig reviews over vinden. dus ik heb nu een mail gestuurd naar Creaplot en advies gevraagd.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    @zwaaistaart: De mijne heeft een vast plekje in huis, dan is dat gewicht niet zo’n probleem, eerder fijn omdat hij dan ook lastiger verschuift.

    Ik zou wel een pers kopen waarbij je de druk in kunt stellen, het is toch best een uitgave.
     
  12. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Ja he. Dat gevoel heb ik ook!
    Ik heb geen plek voor een vast plekje denk ik. Maar ben ik nog aan het puzzelen
     
  13. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Ik heb juist de transfer pers verruild voor de cricut pers. Vond de zwenkarm echt zwaar in gebruik. mbt je workshop: heb je voor die afdruk meerdere lagen over elkaar gedaan?
     
  14. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Ik ga de cricutpers googlen! Welk type heb je!

    Plaatje is 2 lagen. Zwart zit onderop, gehele vorm. Daar de andere kleuren op geperst
     
  15. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    t ziet er heel mooi uit, ben bang dat ik niet zo precies kan leggen haha
    Ik heb de mini en daarna de medium gekocht (laatste ipv zwenkarm). Mini kan je ook gebruiken voor koffertjes en kerstballen enzo. Medium cricut geeft soms niet genoeg druk voor denkelijk hoekjes (daarin vond ik zwenkarm beter), maar die pers ik dan na met de mini. Zwenkarm doet lang over opwarmen en beetje onhandzaam in gebruik.
     
  16. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Moet je bij de cricut medium zelf druk geven of is hij zwaar genoeg om dat zelf te doen?
     
  17. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Die andere kleuren op het zwart deed ik wel een voor een hoor, op advies van cursusleider. Dus hoefde niet die 3 kleuren direct goed te leggen. Elke kleur moest ik 5 seconden persen en toen nog een keer na persen toen alle lagen erop zaten
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Bij de cricut easypress moet je dat zelf doen.
     
  19. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Zojuist de calortrans ct-a4 besteld!!!
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  20. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Oh jongens wat is dit toch leuk om te doen!
    Dochter kiest haar favoriete pokemon uit en dan maak je gewoon dit!
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina