Vies, bah, stom

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nora1983, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    ik heb een vraag, onze dochter is ruim 2(in feb. word ze 2,5). Ze is sinds een paar dagen in een nieuwe fase; alles is vies, bah of stom. Nou ja, niet alles, maar veel wel. Zit ze toetje te eten(waar ze dol op is en ook gewoon op eet), zegt ze; bah, toetje vies! Zit ze met haar duplo poppetjes te spelen, is 1 vd poppetjes zogenaamd opa o.i.d., zegt ze; opa stommerd! Ook papa is vies, en mama is vies. ze bedoeld het niet serieus, het zal wel weer iets nieuws zijn wat ze uit probeert, maar toch erger ik me er soms aan. We zeggen dan ook dat dingen niet vies, stom of bah zijn.

Meer van die puberende peuters die zulke woorden zeggen?:D

2. tuc

tuc Niet meer actief

nee wel een puberende peuter hoor, maar woorden als stommerd worden hier niet geaccepteerd en vies ook niet als het gaat om eten. Wel als je poep onder je schoen hebt of een vlek in je kleding;)

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    :D Leuk om te lezen! Ons dametje is iets jonger, maar roept ook regelmatig over haar eten dat het 'vies' is. 'Lust ik niet' of 'niet lekker' zegt ze dan erbij, terwijl ze een minuut later haar mond alweer vol heeft. Gelukkig noemt ze ook veel dingen 'leuk' of 'mooi'. Ik neem aan dat het een experimenteerfase is met positieve en negatieve woorden.

4. misa

misa Niet meer actief

Hier eigenlijk ook zo. Bah en vies mag wel, maar niet aan tafel of over eten. Dan mag je alleen zeggen als iets niet zo lekker vind.
    Ik vind iets stom, mag ook wel. Maar stommerd dan weer niet. Misschien lastig, maar ze leren het snel genoeg. ;)

Maar puberaal gedrag ken ik hier ook hoor.... Dochter van 3,5 had laatst weer zon heule erge puberdag. Ik heb denk ik wel 100 keer nee gehoord, soms in sneltreinvaart achter elkaar. Gewoon zittend, met de armen over elkaar, de neus in de lucht en nee nee nee nee nee nee nee zeggen... Ai arm ding......:)

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier is "gek" stopwoordje momenteel;) bah etc is ook vaak;)
    Gek proberen we omtoveren tot gekkie;)
    Alles is ook "stinkt";)

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow hier kent hij deze woorden niet. Gaat alleen naar psz, niet opvang dus misschien komt dat daardoor.
    hier is het neej neej neej en als hij het echt meent qua eten ofzo dan zegt hij neen dankjewel en schuift zijn bord weg :)

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl zegt dat allemaal! (gaat niet naar psz of kdv en van muziekles heeft ze het niet :) ). Van mij mag ze. We haken er wel op in, dus als het eten vies dan halen we het snel weg :D

("nee nee mama, wil meer eten, mama lekker eten gemaakt" ):D:D

Deel Deze Pagina