Nog geen waterpokken gehad

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door regenboogworst, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Mijn dochter wordt bijna 6 deze maand, maar ze heeft nog steeds geen waterpokken gehad.
    Mijn zoontje van bijna 4 ook nog niet.
    Zijn er meerdere kinderen rond deze leeftijd die ze nog steeds niet hebben gehad??

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    nog geen kind in die leeftijd, maar Eva heeft ook nog steeds niets gehad. Terwijl dit toch al wel heeft gewaard op het kdv ...

ze is daarentegen zelden ziek (ff afkloppen), hooguit vreselijk verkouden op z'n tijd ...

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ja hoor, zat kinderen die het dan nog niet gehad hebben. Niets om je zorgen over te maken.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mijn oudste 2 wel, de jongste van 3, 5 nog niet. Ivm zijn eczeemhuid en al littekens van een infectie eerdee denken we aan inenten tegen de waterpokken voor hem.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier pas met ruim 6 jaar waterpokken gekregen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste is 7 en nog niet gehad. Baal er wel van eigenlijk want het lijkt erop dat ze ze net als ik helemaal niet krijgt. Zelfs ruim 10 jaar werk in de kinderopvang hielp mij niet om ze te krijgen. Maar tijdens mn zwangerschappen vond ik het doodeng, getest op antistoffen om te kijken of ik ze ongemerkt gehad heb maar nee. Had dus liever gehad dat dochter ze wel kreeg.

De jongste heeft ze met 1,5 ofzo gehad. Opgelopen in de klas van zus;) hij wel haha maar zus zelf niet.

7. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Mijn oudste heeft het gehad rond z'n 2e verjaardag, via de PSZ. Toen was ik zwanger van de middelste. Elk jaar komt het terug op de PSZ en school en ook in de familie / vriendenkring, maar hij (3,5 jaar) heeft het nog niet opgepikt. Hoopte van wel, waren we er vanaf. Haha!
    Onze jongste (14,5 maand) ook nog niet.

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Mijn zoontje is ruim 3 en heeft het (denk ik) ook nog niet gehad.. Wel laatst een paar rare bultjes in zn nek.. Maar of dat het nou was?..

Vroeger zelf ook maar heel licht last gehad..

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn kinderen van 6,5 en 4,5 hebben ook nog geen waterpokken gehad. Hier in Duitsland zit er ook anti-stof tegen waterpokken in de entingen. Al ben ik niet zeker of de oudste die ook heeft gehad.
    Dus ik vermoed dat ze geen waterpokken zullen krijgen.

10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Mijn dochter van 4,5 jaar ontspringt ook steeds de dans. Zowel op opvang, als school, al een paar keer geheerst, maar ze pikt het niet op... Komt ongetwijfeld nog wel...

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier 5,5 en 3,5 , ook nog steeds niet gehad. Moet zeggen dat ik het hier in de omgeving ook niet heel vaak hoor dat kinderen waterpokken hebben.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn dochter heeft ze 3x gehad en een keer gordelroos.
    Mijn zoontje heeft ze ook met 13 maanden enorm gehad , was echt vreselijk.

Mijn nichtjes nu allebei 15 (tweeling) en hun broertje 12 hebben ze nog niet gehad.
    Mijn andere neefjes hebben ze pas rond hun 7/8ste gehad , wat later maar kan dus wel.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier waren ze bijna 7 en 4.. Ik zei altijd: Als mijn oudste het met haar 7 jaar nóg niet heeft gehad, ga ik proberen haar in te laten enten, om te voorkomen dat ze het op puber leeftijd krijgt, of als ze volwassen (en eventueel zwanger?) is.
    Maar ik heb me de moeite kunnen besparen. De jongste pikte het op en besmette vrij snel daarna de oudste die ook al vaak de dans ontsprongen was.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een klasgenootje van onze zoon kreeg ze destijds toen ze 8 jaar was,haar broertje van 6 ook en daarna het zusje van 4 jaar.
    Lijkt me inderdaad erg vervelend als ze het nog niet hebben gehad en vooral voor een meisje ivm zwangerschap in de verre toekomst.

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook nog niet. 4 en 2 zijn ze.
    Mijn man zegt ze ook nog nooit gehad te hebben.. Dat wordt niet grappig dan want dat schijnt echt ontzettend pijn te doen bij volwassenen

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier ook nog niet

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl was 6,5 toen ze ze kreeg.
    ze is er wel een paar dagen niet lekker van geweest maar ze had ze dan ook echt overal mond,neus,hoofd en tussen haar beentjes (die deden echt pijn)
    zelf heb ik ze 2x gehad.
    2e x weet ik zelf nog maar ben er toen niet ziek van geweest

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn man heeft het rond zijn 30e pas gehad, was geen pretje :(

Mijn dochter kreeg het vlak voor ze 3 werd. Ik had bij het cb al geïnformeerd over vaccineren, maar dat kenden ze niet. En net toen ik een afspraak wilde maken bij de huisarts voor de vaccinatie kreeg ze het dus. Ik heb ontzettend spijt dat ik het niet eerder doorgepakt heb, want nu heeft mijn dochter onnodig littekens op haar buik, rug en nek. Het is nu een half jaar geleden en je kunt ze nog steeds heel goed zien.

19. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Mijn oudste heeft het gehad vlak voor zijn 2e verjaardag.
    Mijn jongste is pas 4 geworden, en die heeft het nog niet gehad. Van mij had het wel al gemogen, want ik geloof hoe ouder ze worden hoe meer last ze ervan hebben....

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn kids zijn nog wat jonger, maar als ik het kan vermijden, doe ik dat voorlopig nog even... Ik heb ze namelijk zelf niet gehad en zodra ik stop met borstvoeding ga ik een inenting halen. Voor volwassenen is het namelijk veel heftiger en ik heb zelfs in mijn 2e zwangerschap met spoed een spuit moeten halen met antistoffen omdat ik in aanraking was geweest met een jongetje die ze (later) bleek te hebben.

Deel Deze Pagina