Hallo allemaal! Even wat "Rompertjes-vragen"! - hoeveel rompertjes kopen jullie voorafgaand aan de bevalling? En hoeveel van elke maat? - waar kopen jullie leuke jongens-rompertjes? - ik heb gehoord dat overslagrompertjes het prettigste zijn bij newborns...waar kopen jullie die? - en dan de vraag die volgens mij iedereen bezig houdt met een eerste winterkindje: wat voor mouwtjes doen jullie?! En hoeveel? Pffff....waar je je al niet druk om kan Aken, maar zit hier al een tijdje over na te denken dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen!
Ik had een januari-jongentje (of heb, eigenlijk ). Het fijnste zijn de rustige rompers zonder primt, rompers zie je toch niet en anders schijnen ze door kleertjes door. Fijne overslagrompers haal je bij de Hema (nu 3 voor 2) en de babydump. Ik had zowel lange mouw als korte mouw, vooral de lange mouw gebruikt maar hing ook af van wat hij verder aanhad. Ik had veel rompers.. gaf bv en dat was minimaal 1x per dag spuitpoep. Heb er nog steeds toch wel 10 lange mouw en evenveel korte mouw per maat, toen ook. Hoefde ik niet iedere dag te wassen Begon met maat 56 trouwens. En minder had gekunt, bijna alle rompers kunnen door voor deze baby. Rompers met print/kleur heb ik gehaald bij de Hema en de H&M.
De witte rompers kocht ik bij de zeeman, erg goedkoop. Kleine maatjes blijven daarvan ook nog wel redelijk goed. Printjes/ kleurtjes idd hema of H&M Heb nu geloof ik in maat 50-56 totaal wel 30 rompers: lange mouw, korte mouw hempjes. Van M. nog maar nu ook weer roze erbij gekocht. Beetje veel weet het maar dat scheelt idd wassen.
Hier ook standaard behoorlijk wat rompers. Ik zou in de winter korte mouw en lange mouw kopen. Ik gebruik zelf vnl zonder mouw (of spaghettibandjes maar das meer een meisjesding) maar ik heb een zomerkindje. Ik heb bijna al mijn rompers van de zeeman. Tussen de 1 en 2 euro en blijven best goed vind ik (en zo niet, voor die euro rechtstreeks naar containerland!). Ook wat kruidvat(/bambino) maar die gaan sneller kapot is mijn ervaring. De stretch lange mouwen van de hema zijn weer super, zeker als je er nog een longsleeve overheen moet friemelen Ik had trouwens best veel kleurtjes "zo gezellig", maar gebruikte vnl de simpele witte, moet er niets van hebben dat het doorschijnt
hema, stretch rompers, allemaal basic kleurtjes ( prenatal en v&d ook ) h&m, leuke rompers met kraagje bijv korte mouw en lange mouw lijkt mij het makkelijkst overslag rompers heb ik bij beide maar 2 stuks gehad ofzo..ik vind het persoonlijk veel te veel gedoe...en je kan alle zo oprekken dat het allemaal echt wel meevalt
Hema! Zijn nu in de aanbieding (2+1) Overslag en de stretch rompertjes. Ik heb ze met lange, korte en zonder mouw en ook in verschillende kleurtjes en prints. Tshirtje/truitje van je kleintje verschuift zo vaak omhoog, vind ik een wit rompertje er onderuit piepen een beetje saai Maar goed, dat ben ik..
Ik ben voorstande van overlag rompers, vooral als ze klein zijn. Van prenatal (al hebben ze maat 50 nu niet meer) En ligt aan je budget, maar rompers van petit bateau zijn heel erg fijn en prachtige pasvorm. Blijven ook heel mooi. Leuk in uitverkoop. Ik heb ook rompers vna feetje gekregen, zijn ook heel mooi. Verder had ik van de "normale" rompers die van hema en van kruidvat. (bambino). En dan had ik altijd wat met en onder mouwen. Lange mouwen vooral onder een t-shirt. Die van de zeeman met lange mouwen waren prima maar zonder mouwen een hele vreemde pasvorm...
Ik ben helemaal fan van strch rompers van de hema, ik heb van de week een stuk of 6 met korte mouw gekocht 3 wit, 1 grijs en 2 donkerblauw. ik heb nog zonder mouw en met lange mouw maar ik denk dat het in junari net als bij mij vooral korte mouw zal worden
Witte rompers, evt overslag, met korte of zonder mouwen. Hema, prenatal. Print is leuk als het zomer is en ze in alleen romper spelen. Nu schijnt mn rood/wit gestreepte romper door onder 't witte shirtje. Maar mijn favo rompers zijn vd hema en H&M. Neem er bv 2 in maat 50, 5 in 50/56 en 5 in 56. Ik heb nu onverwachts een kleine baby en laat even wat 50 bijhalen, mn dochter was groot en kon direct in 50/56.
Ik had (jan. kindje) voornamelijk korte mouw gebruikt. Lange mouw is echt niet handig als je het onder een shirtje oid wil doen. Die lange mouw rompers kwamen pas later. bijv. als ik dr een jurkje aan wilde doen ofzo (maja jij hebt een jongetje ) Ik gaf bv en ze had echt flinke spuitluiers en lekte vaak door. dus regelmatig nieuwe kleertjes/romper aan. had er wel een aantal maar merkte dat ik de soepele stofjes het meeste gebruikte (hema en prenatal oa) die bleven ook na veel wassen lekker soepel en das wel fijn bij aan en uitkleden. en idd effen stofjes, printjes schijnen vaak door kleertjes heen.
heb er gisteren met korte en lange mouwtjes gaan halen bij c&a 5voor 7.50 zijn uitgerekend voor september ,en omdat hij redelijk stevig gaat worden hebben we ineens maar gekozen voor maatje 56
- hoeveel rompertjes kopen jullie voorafgaand aan de bevalling? En hoeveel van elke maat? Ik heb 50/56 en 62 in huis. Ik denk dat je van de eerste maat wel een stuk of 10 nodig hebt. Tenminste ik hou er niet van om haastig te moeten wassen omdat ze op zijn. - waar kopen jullie leuke jongens-rompertjes? Hema! En dan het liefst van die hele strech rompers. - ik heb gehoord dat overslagrompertjes het prettigste zijn bij newborns...waar kopen jullie die? Ik vind ze niets aan: alleen maar extra knopen dicht op het lijfje. - en dan de vraag die volgens mij iedereen bezig houdt met een eerste winterkindje: wat voor mouwtjes doen jullie?! En hoeveel? Ligt eraan welke kleertjes. Ik doe eigenlijk nooit lange mouwen onder een lange mouwen shirt. Maar wel onder korte mouwen shirt. Dus ik kijkerg naar de soort en kleuren kleding dat ik voor ze heb. Ik heb het meeste mouwloze of met spaghettiebandjes. En ik heb een winter en voorjaarsbaby (gehad). te warm is slechter dan wat fris. Maar vooral: kijk en voel goed naar je kindje (in de nek vooral).