Het lijf van mijn trui is al tot een dusdanige hoogte gebreid dat ik nu eerst de mouwen moet gaan doen. Sorry foto op de kop. Maar goed voor de mouwen wordt dus aangegeven dat je die op een rondbreinaald van 40 cm moet breien. Maar hoe krijg ik dat nou voor elkaar als maar 38 steken hoef op te zetten voor het boord?? Gelukkig heb ik nog even om mijn hoofd daarover te breken, die kortere breinaald heb ik net besteld.
Haha kan me voorstellen dat je enthousiast bent en te weinig tijd hebt. Ik zou vooral kijken naar de hoeveelheid tijd wat het per ding kost. Grotere dingen dan 1 of 2 van maken en de kleinere weer meer. Hoe lang doe je over de haar elastiek?
Ik zag ook deze en moest aan je denken.mik denk dat het hele vlotte dingen zijn om te haken. Kaartje is ontwerpen en printen. Action heeft kaart zakjes waar je ze in kan doen. Het hartje is wat lang, maar daar zou je ook een ander ontwerp voor kunnen kiezen. Zal wel leuk staan op tafel. https://eliserosecrochet.com/teeny-tiny-crochet-hearts-free-pattern-video-tutorial/
Die hartjes zijn wel heel schattig. Dankje. Haarelastiekjes met vlinder zijn in een half uur ungeveer klaar. En kost ook maar weinig materiaal. Ideaal voor restjes. Dus daar komen er wel meer van. Telefoontasje is veel meer werk. Maar ook prettiger om te doen (minder concentratie en tellen). Ik heb er gisteren in de trein een bijna af gekregen. Die zal ik binnenkort delen. Knuffeltjes zijn vaak ook meer werk dan ik dacht. Maar wel leuk. Dus misschien een paar erbij. En gisteren met zus hebben we een leuke actie bedacht. We gaan muziek maken op een station en de kerstperiode. Dus ik ga kerboomhangers erbij maken. Boompjes, hartjes, sterren etc.
Dan heb je een lange treinreis gehad of goed bezig geweest! Kerst hangers zijn altijd leuk. De zakjes van de action zijn dan misschien ook handig. Kun je ze in verpakken, misschien nog een kerst sticker er op en gelijk leuk. Blijft het ook droog als je minder mooi weer hebt.
Gewoon doorschuiven? Ik heb kindermouwen maar brei die plat op mn rondbreinaald anders wordt ik helemaal koekoek.
Haha. Nou. Het tasje zelf was al klaar. De sluiting en hengsel heb ik in de trein gehaakt Wat zijn dat voor zakjes? Ik wil liever geen overbodige plastic verkopen. Intussen heb ik ook een flyer gezien van een kleine kerstmarkt hier in het dorp. Dus daar ga ik voor inschrijven. Dit is het telefoontasje.
Mooi gemaakt! Het zijn kleine zakjes wat ze vaak gebruiken voor kaarten. Je kan ook zoeken naar papieren zakjes maar dan kun je het er niet alvast instoppen.
Wat een leuk topic! Ik haak heel veel. Leerde ik al heel jong van mijn oma en ben ik altijd blijven doen. Van dekens tot kerstversiering en van kleding tot speelgoed. Daarnaast ben ik door iemand op t forum hier ook gek geworden op van die miniatuurknutsels en vind ik het in elkaar zetten van houten bouwwerken leuk. Net als armbandjes weven van kralen. Hieronder wat foto’s van haakwerkjes en miniatuurknutsel die ik in het afgelopen jaar maakte.
@Mamafiets Was jij nou degene die vorig jaar zocht naar een goed haakpatroon voor een kerststal? En had je die toen nog gevonden en gehaakt? Ik kwam namelijk zojuist van scheepjes een (gratis!) advent cal tegen die anders wellicht leuk is: https://www.scheepjes.com/nl/adventskalender-13233/?utm_campaign=Launch-tember-wrapup-NL&utm_source=Nieuwsbrief&utm_medium=email#
Hoi. Klopt. Wat leuk dat je aan me denkt. Ik heb een boekje gekocht die hier werd aangeraden. Deze is ook leuk trouwens. Ik heb hem onder mijn favorieten gezet voor later. Maar nu niet. Ik heb een bestelling voor 9 kerstboompjes, dus voorlopig druk genoeg
Nou... nu bezig met kerstbomen op bestelling. Ik heb in totaal 12 boompjes verkocht. 8 zijn er al bezorgd. 4 nog in de maak. En daarna gaan we op een kerstmarkt staan, dus daarvoor heb ik al een gemaakt en komt nog meer bij. Ik heb een grappig kerstmannenpatroontje. Daar wil ik een paar van maken. Genoeg te doen
Mijn giga bedsprei is klaar. Bijna een jaar aan bezig geweest Nu mag man niet meer zagen dat het koud is in bed
Nog een duidelijkere foto, hij ligt wel dubbel gevouwen. Alleen in de zomer niet aan gewerkt omdat dat veel te warm was om onder te zitten haha. Ik deed ongeveer een uur per rij en het zijn iets van 250 rijen, moet nog eens goed tellen.