Ons tweede kindje is onderweg, ik heb altijd geroepen dat de naam hiervan niet met dezelfde letter mag beginnen als die van onze eerste. Lijkt me zo onhandig met post enzo... Helaas is er maar 1 naam die we leuk vinden en die begint natuurlijk met dezelfde letter als onze eerste... Is dit nou echt zo onhandig? Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb dezelfde eerste voorletter als mijn zusje. Dat is slechts heel zelden een probleem geweest omdat we ieder een andere tweede letter hebben. Bank, verzekering en dat soort instanties gebruiken ook altijd 2de letter. Persoonlijke zaken gaan bijna altijd op volledige voornaam, dus ook nooit last mee gehad. Maar het is dus wel heel belangrijk om een andere 2de (en/of 3de) letter te hebben. Las je kindjes maar 1 naam hebben zou ik denken dat het wel vaak fout gaat. Dan loop je wel het risico elke keer erg goed te moeten kijken om wie het nu gaat.
Bedankt voor je reactie. Onze dochter heeft ( bewust) 1 naam, de tweede zou dus ook 1 naam krijgen....
Het gaat toch om een meisje en een jongen, sorry maar ik zie het probleem echt niet. Hier man, vrouw en zoon met dezelfde voorletter echt nooit problemen mee gehad. Bovendien krijg je steeds minder en minder post tegenwoordig, bijna alles gaat digitaal. Ik zeg doen!
Het gaat inderdaad om een meisje en een jongen! Nu je het zegt... Zou er vaak op post voor kinderen meneer of mevrouw staan? Nee toch?
Bij de kinderen staat er heel vaak (ik durf niet te zeggen dat het altijd zo is maar toch bijna altijd) hun voornaam voluit. Aan de ouders/verzorgers van Piet de Boer staat er dan.
Vl en Schoonzusje hebben ook dezelfde voorletter, en geen tweede naam! Dit heeft wel eens voor problemen gezorgt, juist bij de bank en verzekering! Er staat niet altijd Mw. Of Dhr. als aanhef op een brief!
Dat kan ik me voorstellen. Maar bij mij gaat het om zoon en dochter, dus ik ga er vanuit dat ze dan wel uit huis zijn Alhoewel... Een gewone bankrekening zou dat lastig zijn? Lastig hoor....
Gaat in deze reactie ook om broer en zus! En met 18 jaar, is natuurlijk nog niet iedereen het huis uit! Schoonzusje heeft bijvoorbeeld een keer bij de bank gestaan, omdat er nog geld op een rekening had staan, dat wilde zij opnemen, maar bleek een oude rekening van VL te zijn! Schoonouders waren hier ook niet eerder achtergekomen! Was voor ons toen een leuke meevaller trouwens!! Hihi! Wil hier natuurlijk helemaal niet mee zeggen dat je het niet moet doen, maar een tweede voorletter kan wel makkelijk zijn!
Tja dat riep ik ook altijd niet 2 dezelfde voorletters bij ons in het gezien en zie hier een Kylian en een Kinley. Het waren gewoon de namen. Problemen hebben we tot nu toe nog niet gehad, als we post krijgen voor ze is het van familie die gewoon Kylian of Kinley opschrijven en het cb richt het aan de ouders/verzorgers van Kylian of Kinley. Hier hebben ze ook geen tweede naam, ook bij de bank nog geen problemen ondervonden terwijl ze er allebei een spaarrekening hebben lopen. Maar het meeste gebeurt toch digitaal.
Hier de meeste post voor de kinderen gericht aan "ouders van <voorletters> <achternaam>". Juist bank, verzekering, overheid etc.
Ja, onze kinderen hebben allebei dezelfde voorletter.. En daarbij hebben mijn man en ik ook dezelfde voorletter als de kinderen
Mijn thuissituatie: mijn vader, mijn zusje en ik hebben allemaal dezelfde voorletter, en ook allemaal maar 1 voornaam. Toen zusje en ik beide een studentenrekening hadden geopend was het in het begin toch niet fijn met de afschriften. Op envelop zie je dan niet voor wie die is. En mijn zusje was toen 16 en een boze puber die echt kon ontploffen als iemand haar post had geopend. In die tijd vond ik het best lastig die dezelfde voorletters. Wij hebben voor onze kinderen bewust gekozen voor verschillende voorletters, maar dat komt ook deels omdat ze alle drie dezelfde geboortedatum hebben. DAT al zorgt voor veel problemen bij diverse instanties, ik wilde het me niet op mn hals halen om nog meer verwarring te veroorzaken met kinderen met dezelfde geboortedatum, dezelfde geboorteplaats, adres EN dezelfde initialen.
Hier heten m'n vriend en 1 dochter J. Ik en andere dochter heten L. Dochters namen worden tot nu toe vaak voluit geschreven, en onze andere voorletters worden vaak genoemd (dochters hebben slechts 1 naam)