Wat voor hond heb jij en hoe gaat dat met baby's samen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kabouter Klus, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar ben ik nl. erg benieuwd naar, met name bij de dames die reeds zijn bevallen en thuis klein grut hebben rondkruipen...

Onze hond komt niet veel in contact met erg kleine kindjes of baby's, dus ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Eerlijk gezegd verwacht ik er niet al teveel problemen van, want dat zit volgens mij niet in de aard van het beestje. Als ik naar "De verloskundigenpraktijk" zit te kijken op tv, en de hond hoort dan op tv een baby huilen, kijkt íe heel begripvol, zo met z'n koppie scheef, alsof íe snapt waarom de baby in kwestie huilt, hihi :)

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben een Jack Russel, en als ik met Steven beneden kom, pakt hij z'n balletje al, om te spelen.
    Toen we thuis kwamen met Steven nd bevalling hebben we de maxi-cosi op de grond gezet, en hij snuffelde aan hem, en gaf hem een likje aan z'n oortje.Dat doet hij nu nog steeds, het gaat prima samen.
    Als Steven huilt, jankt Jacky (hondje) mee.
    Ik laat ze nooit samen alleen.... maar dat moet je ook nooit doen.
    Voordat we Steven kregen, vond Jacky kindjes ook al leuk, dus ik was er niet bang voor.

3. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb 2 jack russelltjes. Ik heb Ilias een paar dagen na de bevalling mee naar beneden genomen. Op mijn armen (vind ik veiliger dan in een maxo cosi plus dat je daarmee aangeeft dat de baby bij jou hoort, en hoger is dan de hond), op mijn armen heb ik de hondjes aan hem laten ruiken en snuffelen, aan zijn voetjes. Tommie rook even en liep toen weg. Zorro rook even en wilde toen 1 sokje uittrekken :) Daarna ben ik iedere keer de flesjes beneden op de bank met de hondjes erbij gaan geven. Na 2 dagen ofzo waren ze helemaal gewend. Je moet er zelf proberen ontspannen mee om te gaan. Laat ze lekker snuffelen maar zet ze bv wel eerst onder appel door ze eerst even te laten zitten of wat dan ook. En houd de baby in het begin steeds op de arm of schoot.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn ouders (waar ik heel veel ben) die hebben 2 jack russels (goh die honden zijn hier wel in trek :) )
    Een wil steeds met Iman spelen, de ander is heel nerveus als ze er is.
    Ik laat die nerveuze er ook nooit bij in de buurt komen, hij hapt nl snel als hij schrikt. Stel dat zij een schreeuw laat...
    Die andere is heel leuk met haar, hij is nog heel jong en wil telkens met haar spelen, dan krabt hij met een poot aan haar zo van: kom op!
    MAar in het begin moest ook hij wennen. Het is gewoon nieuw allemaal.

En idd wat Mensi zegt: Hoe goed het ook gaat, nooit je hond alleen laten met je kind! Het is en blijft een dier!

5. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben ook 2 Jack Russells, moeder en dochter.
    Van begin af aan gaat het prima!
    Toen we uit het zkh kwamen met de geboorte van ons zoontje waren ze enorm enthousiast. Ze zaten bij de deur te piepen als hij op bed lag en ze stonden als eerste boven bij zijn deur als we hem eruit gingen halen.
    Vooral de jongste (Lady) is erg dol op hem en komt heel vaak naast hem zitten slijmen en flamen zo van "geef me eens een aai" en dan geeft ze hem een lik. De oudste (Tessy) komt naar hem toe met een knuffel of bal om met hem te spelen.
    Het gaat hier dus prima!

6. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Goh allemaal Jack Russells! :)

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja viel mij ook al op hihi

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo wat veel jacky's, ik heb ook een jack russell en aan jullie verhalen te lezen komt het allemaal wel goed.

9. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Iemand met een Boerenfox misschien? Please? :)

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hahahah nee een bullmastiff!
    een een echte drol.. hoe het gaat met ons kindje weet ik neit maar ik denk niet heel meoilijk hoor! hij is kids gewend ook al is meneer van 55kg wat lomp, kwaad zit erniet in!
    maar voor hie rmeer het risico dat ie erop gaat staan ofzo..... maar kwaad nee, wat is dat? grommen kan ik geloof ik neit hihi

11. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    nee ik heb een labrador en het is een lopende babyfoon :)
    ze is waanzinnig met kinderen, heb haar van begin af aan
    dichtbij kinderen gelaten.
    baby`tjes laten schoonlikken, klinkt vies maar ze krijgen een goede band zo.
    Als de hond ze af likt(schoonmaakt) vind ik naar mijn mening dat de hond het meer eigen gaat zien.
    Mijn dochter heeft zelfs een termometer in haar kont gedouwd :confused:
    en gekke lompe hond blijft gewoon liggen.
    maaaar je moet kinderen ook aan de hond wennen.
    Als romy aan haar oor trok,trok ik aan haar oor(tja krijg ik nu commentaar ;) )
    maar dan wist ze hey dat doet pijn dus bij de woef ook.

12. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    anniek.. er zal idd geen kwwad in zitten mijnes ook niet, maar uit bescherming duwd ze soms kinderen die al hoger komen dan haar omver zodat zij ervoor kan staan om te beschermen.

De mijn is niet zo groot als de jouwe natuurlijk, maar is ook zo lomp dat je toch even goed op moet letten. ze zijn soms echt te lomp en zien juist het gevaar er niet van in.
    mijn``joy`` legt graag haar koppie of poot op kinderen. Kan soms toch onveilig zijn.snappie

groetjes

13. Niet meer actief

Hier twee labradors..toen we uit het ziekenhuis kwamen meteen laten snuffelen bij Dhani..
    De oudste geeft niet zoveel om Dhani..zoekt hem ook niet op ofzo..tenzij hij in de kinderstoel zit en een koekje eet, dan ligt ze er onder te wachten tot het valt :rolleyes:
    De jongste vind dhani echt helemaal geweldig..als dhani ligt te slapen ligt ze bijna altijd voor zn kamerdeur..als dhani in de box ligt gaat ze ervoor liggen..als hij op het speelkleed ligt gaat ze er naast liggen..dhani pakt haar per ongeluk wel is bij de oren of steekt bijna een oog uit als hij wil aaien(gaat nog beetje ongecontroleerd) maar ze vind alles prima..als dhani in badje gaat is ze er ook bij..komt ze altijd aan met dr balletje, alleen snapt dhani dat nog niet..
    En zo kan ik nog wel ff doorgaan :)
    Dus hier geen problemen..

14. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Ik heb een mechelse herder ofzo:p. Maar als de baby er is laat ik haar eerst snuffelen aan de kleine...

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Wij hebben een Bull terrier en een mengelmoesje (Stafford x mechelse herder). Dat gaat echt super nu de kleine er is. Ze zijn heel lief voor haar. Alleen de bull terrier is soms wat druk, want hij wil met haar spelen, en daar is ze nog net wat te klein voor.

En we moeten opletten want ons mengelmoesje was toen ik nog zwanger was schijnzwanger en nu is die bull schijnzwanger. maar ze hebben medicijnen er voor.
    Foto's staan op pagina 2 van m'n album.

XXX Vera

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier drie honden: een XLabrador en 2 Bracco Italiano's. De lab is geweldig met kinderen maar een beetje lomp. Het Bracco teefje verwacht ik ook geen enkel probleem mee. Ze is heel vriendelijk en rustig. De reu zal iets moeilijker worden. Hij is angstig voor nieuwe dingen (rastypisch trouwens) en snauwt als hij dan onder druk wordt gezet.

Ik ga de honden 1 voor 1 kennis laten maken met de honden. Bij de beide dames gewoon met de baby op schoot. Bij de reu denk ik dat ik de baby lekker in de box leg zodat hij veilig kan snuffen enzo.

Pas een vriendin met baby op bezoek gehad. Dat ging heel goed. De reu vond het alleen eng toen de baby ging huilen. Maar als hij de tijd krijgt daar aan te wennen is het zo weer over.

En alleen laten: nooit! Niet alleen omdat honden honden blijven. Maar later ook omdat je kinderen daarin, in mijn ogen, niet kunt vertrouwen. Kinderen zijn soms, helemaal onbewust, gevaarlijk bezig met honden. En ik heb nog steeds het verhaal in mn hoofd van die geweldige Golden Retriever die 'ineens' het kind beet. Hond werd afgemaakt en naar het crematorium gebracht. Daar werd de hond voor het cremeren nog netjes gemaakt en geborsteld. Hij bleek 29 nietjes in z'n oren te hebben. Was dus een super hond: hij had 28 keer niet gebeten!

17. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Wij hebben twee labradors, die al eens kennis hebben gemaakt met twee kleintjes en dat ging perfect, dus ik hoop dat het met ons ukkie straks ook goed gaat verlopen, maar dat denk ik wel.

18. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik heb een golden retriever. Mijn buurvrouw is in juni bevallen en sindsdien is ie helemaal gek van kinderwagens. Elke kinderwagen die hij ziet, moet ie naar toe. In september ben ik zelf bevallen het dit gaat heel goed met lynn. Hij snuffelt een keer, geeft haar een mini kusje en dan is het goed. Iedere keer als lynn uit bed komt, ga ik op mijn hurken zitten en dan snuffelt ie wat.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik heb een een Boerenfox, maar ik zit met hetzelfde als jij. Mijn kindje is er nog niet, dus ik moet ook nog afwachten hoe het zal gaan.

Met mijn nichtje van 1 gaat het goed. Hij laat haar gewoon, alleen als ze huilt vindt hij het minder leuk.

Ik denk dat ik een aantal tips hier wel ga uitproberen. Op de arm, en hem er steeds bij laten. Ik doe wel een klipje op de deur van de babykamer. Zodat de deur wel iets open staat, maar dat de hond er niet in kan. Voor de zekerheid. Hoe lief de hond ook is, je weet het nooit.

Ik denk dat een Boerenfox wel overeenkomt met een J.R, ongeveer hetzelfde karakter. Al is een Boerenfox meer een waker.

Ik ben wel iets verder dan jij in je zwangerschap, misschien kan ik er na de bevalling meer over zeggen en kun je dan tips krijgen van mij, :p

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hebben een jackr russel toen we thuis kwamen hebben we gezorgend dat er niemand anders wat allen wij en de hond zodat niet iedereen op Daan zou duiken haha we hebben de hond Daan helemaal laten besnuffelen en laten likken (behalve zijn mond). hij is nu super waaks over hem en slaapt voor zijn kamer deur. Daan in de box de hond naast de box wij wandelen de hond naast de kinderwagen. hij doet niet gemeen naar ander toe hoor maar zolang we hebben erbij laten en hem betrekken kan zo'n beest ook niet jaloers worden.

Deel Deze Pagina