Wie heeft een tip voor mij? (over katten)

Discussie in 'De lounge' gestart door manuela6, 23 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Sinds 2 weken plast er 1 van onze poezen (we hebben er drie) steeds onder de stoel.
    Ze hebben dit ook nog nooit gedaan, ik snap er niks van.
    Maar hebben jullie misschien een tip wat ik kan proberen?

Ik heb er nu aluminiumfolie neergelegd...
    Het heeft ook niet echt een rare kleur want ik dacht eerst aan een blaasontsteking ofzo.

Het is alleen zo lastig dat ik niet weet welke het doet.

Alvast bedankt

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Een blaasontsteking kan je niet aan de kleur zien. Onze katten hebben het regelmatig helaas, wegens blaasgruis. Als ik jou was zou ik toch wat opvangen en wegbrengen. Je kunt hiervoor bij de dierenarts een spuitje halen, waar je het mee op kunt zuigen.

3. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik sluit me bij Daphne aan.
    Je kan idd beter eerst even de urine laten controleren.

Oh wel ff lastig als je niet weet welke kat het doet..

Sterkte er iig mee.

4. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik was het ook wel van plan en ik had het al geprobreerd met een pipetje maar daar lukt het niet mee..

Ik bel de da vandaag wel f .

5. MirandaT

Ik ving het meestal op in een soeplepel :oops: en deed het dan in een potje.
    Alleen moest je dan wel de hele dag achter hem aan lopen, omdat je hem in de gaten moest houden wanneer ie op de bak ging..

6. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    hihi ik zie het al helemaal voor me! Maar als ik dat doe moet ik het bij ze alle drie doen...

Ik had net de da gebeld maar die zijn er pas maandag weer...

7. MirandaT

Ja haha ziet er altijd leuk uit :)

Maar doen je katten voor de rest niet raar ofzo? Anders ff voelen bij aan buik/blaas en als het pijn doet geven ze meestal wel reactie..

8. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik ben toevallig net met mijn kat naar de dierenarts geweest, moets ook urine opvangen, kreeg een pipetje mee en een soort kattenkorrels die in de bak moesten, kan je de urine makkelijk opzuigen!!
    tot mijn schrik helemaal rood van het bloed!! mag nu om 13.00 ff terug bellen voor de uitslag...

9. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Wij hebben ook 3 katten, bij ons begon er ook zomaar eentje op de bank te plassen.
    Was verder niet smet hem aan de hand.
    We hebben toen bij de dierenwinkel speciale spray gekocht zodat de kat het niet meer doet, duurde ongeveer 2 weken en was toen over. Toen die klein was had ie het ook eens gedaan, hoekje op het tapijt, ook gesprayd en was toen binnen n paar dagen over.

Veel succes.

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    welke spray was dat jody?
    Mijn poes wil ook nog wel eens een plas op de bank doen..

11. Joy

Joy Actief lid

25 jun 2006
    222
    0
    0
    Schijndel
    Je kan ook peper strooien op de plek waar ze dat doen. dat wilde hier nog wel eens helpen.

makkelijk en niet duur;)

xXx Joy

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou voor je al die truukjes probeert toch eerst uitsluiten dat het niets medisch is.

13. Joy

Joy Actief lid

25 jun 2006
    222
    0
    0
    Schijndel
    Ja dat zowieso... De DA bellen kan nooit geen kwaad he...

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is bij ons al gebeurd.. bij haar is het vaak uit "boosheid" lange dag van ons..en dan verdwijnen we ook gelijk naar boven om te slapen.. dan is het moment dat ze dat doet.

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mijn kat had dat vorige week. Mijn zusje werkt bij een dierenarts en die zei kijk het nog even twee daagjes aan. Toen hij vanmiddag tegen de boom pieste was het weer de normale kleur :confused: .
    Wat had jouw kat uiteindelijk?

16. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Dat mijn kat dat deed ging ik naar de dierenarts en kreeg ze een spuitje waardoor dat plassen over was. Uiteraard nadat gebleken was dat ze niet ziek was.
    Je hebt dus tegenwoordig spuitjes tegen plassen, kost 25 euro.

17. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    1 van mijn 2 poezen plast ook geregeld op de bank. We hebben alles geprobeerd (alu-folie = leuk speeltje, peper doet haar niets, speciale spray werkt maar heel even)
    Ze doet ook niet zomaar een klein plasje, nee, de leegt haar gehele blaas!
    Naar DA geweest, is niets met haar aan de hand. :rolleyes:

Oorzaak zou kunnen zijn; grote verandering in de leefsituatie (verbouwing, verplaatsing van meubels of kattebakken, andere kattebakvulling), geboorte kind, nieuw huisdier, ruzie met ander huisdier, jaloezie. noem maar op.

Niets van dat alles was bij ons oorzaak.
    Nu hebben we eind van de vakantie onze woonkamer helemaal opnieuw ingericht (zou een oorzaak moeten zijn), bank helemaal afgesopt (kussenslopen gewassen en al) en nu doet ze het niet meer! Is dat nou vaag, of is dat nou vaag!

Ik snap echt geen snars van die muts hoor! :rolleyes:

18. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Als hij altijd op dezelfde plaats plast, denk ik niet dat er sprake is van blaasgruis. Bij blaasgruis plassen ze waar ze maar kunnen om het maar kwijt te zijn. Het blaasgruis verstopt de uitgang van de plasbuis dus ze kunnen als het ware 'op slot' gaan en dat is zeer akelig (en dodelijk!). Wanneer ze het dus maar kwijt kunnen, zullen ze het niet laten! En omdat die van jou telkens op dezelfde plek plast, is daarvoor denk ik een andere reden.

Je zou een goeie plantenspuit in de aanslag kunnen houden en hem natspuiten als hij weer onder je stoel plast. Daar hebben ze een enorme hekel aan dus wie weet, kan je hem zo leren dat hij dar niet mag plassen.

Succes!

19. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Die heeft mijn poes dus ook gehad, zitten hormonen in om haar rustiger te maken zie de DA. hielp ook niet. Dus zal het bij die poes van ons toch wel wat anders zijn geweest.

Maar voor Manuela misschien een optie om na te vragen bij de DA.

20. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey!

Bedankt voor de tips ik ga iig morgen f de da bellen en zal ik ook eens vragen naar die injectie.

ze heeft trouwens nog niet geplast op het folie.

Deel Deze Pagina