voel me zo'n slechte moeder.

Discussion in 'De lounge' started by Lalahoffstie, Apr 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

May 18, 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Sorry weet niet of het hier goed staat.

Ik moet het gewoon even kwijt. Ik ben ontzettend misselijk deze zwangerschap. En mijn zoon lijdt daaronder. Hij is nu bij oma omdat ik zo misselijk ben en steeds moet spugen. Het breekt echt mijn hart als ik hem weer weg zie gaan.

Mama niet huilen zegt hij dan maar voel me zo slechtm moeder. Ik moet vaak op bed liggen en kan gewoon nauwelijks voor hem zorgen met dat stomme overgeven.
    Wat kan ik nog doen? Ik eet gezond heb medicatie rook niet drink goed water.

Ik mis mijn kind

2. Delta

Delta Niet meer actief

Ik denk dat deze bij zwangerschap moet staan.. Maar ik vind je helemaal geen slechte moeder! Je 'kan' nu even niet voor hem zorgen, omdat je zo misselijk bent! Toen ik zwanger was, was ik ook zo misselijk dat ik tot bijna niks in staat was. Je bent juist een goede moeder omdat je aan hem denkt en hem naar oma brengt, zodat jij tot rust kan komen voor zijn broertje/zusje. Dat je hem mist is een goed teken. Hopelijk voel je je snel wat beter. Ik voelde me rond de 20 weken beter.

3. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Oh meid hou op , ik kan ook niet meer en breng mijn dochter al sinds maandag jl. onder en dit zal tot volgende week vrijdag zo zijn , voel me ook zo,'n ontaarde moeder

Ik hoop dat ze het vergeten is als ze haar broertje ziet

4. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

May 18, 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Het doet me gewoon pijn om hem te zien weg gaan. Ben al een half uur aan het huilen dank u hormonen huil normaal nooit.

Hij is zo blij en zo vrolijk en geniet zo van hem en dan moet ik toegeven dat ik niet voor hem kan zorgen nu en hulp vragen. Zo erg. Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben.

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Tuurlijk ben je geen slechte moeder! het feit dat je hem mist zegt genoeg hoor! ;)
    en ik begrijp heel goed dat je er geen lekker gevoel bij hebt, maar je kunt nu toch niet anders, het is juist goed van je dat je hem bij oma laat spelen, dan heb jij even rust en kan hij ook ff lekker spelen.
    Nog ff en dan kun je weer lekker met em spelen :)

In ieder geval sterkte met de misselijkheid!

6. Miesee

Miesee Actief lid

Apr 5, 2010
    157
    0
    0
    Ik herken het. Ik ben nu 19 weken zwanger en voel me zo neerslachtig. Heb ook hoge bloeddruk dus daar veel last van.

Moet me er toe zetten om dingen met dochter te gaan doen. Nu is ze ziek en ik vind het helemaal niet erg zo op de bank hangen. Gelukkig komt papa thuis en dan kan hij het even overnemen.

Ook het huishouden schiet er bij in. Nu omdat dochter aan mij hangt maar anders ook wel een beetje :)

7. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

Nov 14, 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je bent geen slechte moeder hoor en het is voor hem nu beter om bij zijn oma te zijn zodat jij snel opknapt. Bij veel inspanning word de misselijkheid erger. Ik heb bijna drie maanden niet voor mijn zoon kunnen zorgen ook door zwangerschaps misselijkheid vond het ook erg moeilijk maar ging echt niet anders. Jij bent absoluut geen slechte moeder hoor om die reden...

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Helemaal mee eens :)

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Als jij bij ziek zijn eerder denkt aan hoe vervelend het voor je kind is dan aan hoe vervelend het voor jou is, dan denk ik zo dat je een goede moeder bent. Kop op, je haalt de schade wel weer in!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

is het een optie om af en toe mee te gaan naar oma, daar op de bank liggen/zonnebed liggen voor een paar uur. zo deed ik dat toen ik nog geen volledige bedrust had.

Niet schuldig voelen, hij heeft waarschijnlijk meer last van dat jij huilt als dat hij niet bij je is. Hij is nog geen of net 2 , weet jij nog wat er toen gebeurde.. Behalve een veilig gevoel? ik niet en je zoon straks ook niet meer.

11. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

May 18, 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Jullie hebben gelijk! Hij vermaakt zich prima daar in de tuin rennen met zijn oom van 3 jaar.

Ik ga best vaak mee maar soms lukt dat ook niet. Vandaag was een hele slechte dag dan kan ik beter thuis blijven. Ze wonen op 2 min afstand dat scheelt ook weer.

Hij is weer bij mama en hij is heel lief haha.

Bedankt allemaal voorde lieve woorden.

12. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

Feb 1, 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk ben je geen slechte moeder meid! Het is gewoon overmacht, niks aan te doen. Probeer wel om je tranen een beetje in te houden totdat je kindje de deur uit is. Hij snapt je verdriet niet dus kun je dat beter niet laten merken.

Verder; ga eens naar de huisarts! Er zijn verschillende middelen tegen misselijkheid. Daar zit vast wel iets tussen dat werkt voor je. Ik heb zelf veel baat gehad bij Emesefane. Maar als dat niet helpt zijn er nog verschillende opties, gewoon steeds terug gaan als het niet werkt. En wat ook hielp bij mij was de hele dag door kleine beetjes eten. Een kwart appel bijvoorbeeld, een zout snoepje, een pepermuntje etc. Net wat je naar binnen kunt krijgen.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik vind je juist een goede moeder omdat je ervoor kiest om je zoon ergens onder te brengen omdat je zo ziek bent. Thuis zou hij zich maar gaan vervelen en dat doet jou geen goed. Nu kan hij lekker ravotten en doen.

Behalve dat je dus rekening houd met je oudste, doe je dit ook met de jongste, want die heeft er meer baat bij dat zijn moeder zoveel mogelijk rust.

Dus niet meer piekeren, pak je rust en heel veel sterkte en succes met de rest van je zwangerschap. Het is voor een goed doel!

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je al bij de huisarts geweest? Misschien kan die je medicijnen voorschrijven waar je je wat beter door voelt.
    Verder ben je zeker geen slechte moeder! Je hebt een goede oplossing gevonden!

15. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hem naar oma brengen zodat hij alle aandacht kan krijgen die jij voor hem wenst maar hem op dit moment niet kan geven doordat je ziek bent deze zwangerschap - dat is pas liefde!!
    Maar ik snap je gevoel denk ik wel hoor.. hoop dat je je snel beter voelt (knuffel)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Heb met mijn 2e zwangerschap ook moeten braken tot 18 wk. Had toen een dochter van net 1 jaar toen ik zwanger bleek. Heb wel voor haar kunnen zorgen, ja moest wel maar had het wel zwaar. 1x per maand had ik een migraine aanval en moest ik haar wel wegbrengen :( naar de oppas. Dan kan ik echt niks.
    Met 31 wk brak mijn water en heb daarna 5 wk in het ziekenhuis gelegen en vanaf 36 wk mocht ik thuis bedrust houden onder strenge controle. Heb in deze piriode me meisje echt gemist, haar niet naar bed kunnen brengen, troosten bij verdriet, genieten van haar ontwikkelingen etc. Partner heeft in die periode helemaal alleen voor haar gezorgd en kwam 2x per dag op bezoek met onze dochter. Ze heeft hier heel lang verlatingsangst door gehad :(.

Dit is de rede dat wij zeker geen 3e meer willen. Ondanks dat mijn 1e zwangerschap voorspoedig liep wil ik dit niet nog is meemaken. Vond het verschrikkelijk om niet voor mijn dochter te kunnen zorgen .

Succes met de zwangerschap

17. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,839
    3,630
    113
    Ik heb hetzelfde gehad, vreselijk. Hou voor ogen dat het voor jou erger is dan voor hem, hij heeft het waarschijnlijk alleen maar naar zijn zin bij oma. Mijn zoontje heeft er iig geen trauma aan over gehouden en wij zijn nig net zo close als voorheen. Het komt goed.

18. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je bent geen slechte moeder! Je bent ziek! Je zorgt zo goed mogelijk voor je zoon en voor jezelf en je doet wat je kan. Ik spreek erg veel vrouwen met verschillende gradaties van zwangerschapsmisselijkheid en dit is een veel voorkomend gevoel, gevoel dat je te kort schiet. Daarin sta je absoluut niet alleen. Bij gezondheid staat overigens een topic over ernstige zwangerschapsmisselijkheid (Hyperemesis Gravidarum), misschien kun je daar meekletsen? Je kunt ook hier: Steunpunt hyperemesis gravidarum | kijken voor info.

Er zijn ook dingetjes die je nu wel met hem kan doen, gezellig samen in bed boekjes lezen of tv kijken bijvoorbeeld. Of zoekspelletjes (jij kan blijven liggen en vraagt of hij iets blauws zoekt of een autootje oid).

Share This Page