Wie kent een leuk boekje met foto's voor een gezonde traktatie op de peuterspeelzaal?Ik heb pas al ergens een hele leuke krokodil gezien van komkommer kaas en worstjes.
Je kan ook bananen een rokje geven en een gezichtje erop tekenen! Ik had zelf voor mijn dochter luchtballonetjes gemaakt; ballon opblazen en daaraan 4 rietjes plakken en deze dan weer aan een bekertje plakken en dan kan je zelf kijken wat je er instopt, fruit, rozijntjes! Ik had er zelf een zakje van die kleine kinderkoekjes ingedaan! Het stekelvarkentje vind ik ook altijd nog een leuke; een kool en aluminiumfolie en dan van die prikkertjes met fruit of worst of kaas ofzo! Je kan ook gewoon kijken op internet daar heb je ook van alles! Aan een boekje kan ik je helaas niet helpen!
Vorige week heb ik het boekje 'De Kindertraktatiegids' besteld, ISBN 9058775313 en kost euro 14,95. Staan hele leuke dingen in en niet al te moeilijk..
Mijn zoontje heeft een keer toetjes getrakteerd, ik had allemaal knorretjes uitgeprint en de neus eruit gehaald en daar het toetje door gedaan en dan karton er achter. Je kan dit ook met een clowns gezichtje doen. Het is wel even knutselen. Ook hebben wij een keer nemo's gehad dat was een manderijn met typex witte strepen, ogen en vinnen erop geplakt en klaar is kees. En dat was ook heel leuk. En zelf heb ik vroeger bananen bootjes getrakteerd, een banaan met een rietje er in prikken als mast en daar dan een zeil op prikken van eetpapier. Staat ook heel feestelijk.
Een rode of witte kool doormidden snijden, aluminiumfolie er om heen doen.En sateprikkers met augurk, komkommer, kaas, ananas, enz erin steken. Een soort van egel maak je er dan van. Hier trakteerde ik vroeger meestal op.
Iedereen bedankt voor jullie reacties.Het is ook leuk om het te maken voor een gewone verjaardag,voor de kleintjes.