Ik heb voor Lisa vast een volgende autostoel gekocht. (die na maxicosi priori komt) en die had ik in de auto gezet om te oefenen. Nu maakt ze zelf de gordel los en als we dan een bocht door rijden, dan vliegt ze door de auto. (Deze stoel staat nl los in de auto en met de normale gordel van de auto moet je haar dan vastmaken.) Doen/deden jullie kindjes dit ook en wat heb je eraan gedaan of kan je doen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens gezien dat er een soort van stickers bestaand die je dan op het rode knopje plakt en op die sticker zitten een soort rubberen puntjes. Als volwassene zijn je vingers dik genoeg om hier geen last van te hebben, maar voor kleine kindervingertjes schijnt dat niet zo fijn te zijn, dus zouden ze hem niet open maken. Ik weet niet meer precies waar ik die ooit heb gezien, maar misschien kan je eens zoeken op internet. Of misschien weet iemand anders waar. Nou, hoop dat je er wat aan hebt.
Ja klopt.. heb het inmiddels gevonden. het is van het merk "Jippies" 6 stks voor 3,99. Ik heb idd vandaag nog verder op internet rondgestruind en ben nog iets veel beters tegen gekomen! Een hardplastic hoesje wat je aan de band van de gordel vastmaakt en wanneer je de gordel dan vastklikt, valt het hardplastic gedeelte over de knop van de houder... (snappie nog?) Ook van het merk "Jippies" Ik zal hier even plaatje van plaatsen. Voor evt. andere ouders die hetzelfde probleem hebben.
Is idd een handig ding heb er helaas niks aan . Elisa doet geen moeite om de gordel los te maken die klimt er gewoon uit vraag me niet hoe maar het lukt haar wel.
@Susanne ... mijn jongste maakt haar zelf ook los als ze in de rodi zit van haar zussen. Dat stukje plastic ziet er goed uit, maar is het ook veilig? Als er wat gebeurt [ongeval/te water] ... hoe snel is het er dan af te krijgen?
Volgens mij is het veilig. Kindjeskrijgen het niet open, maar volwassenen wel omdat je ziet waar de opening zit om hem los te maken. Hij valt nl alleen maar over de knop.. zit er niet op vast. (als ikhet goed begrepen heb. Ik heb het gekocht via de pasopshop.. het is van het merk Jippies... kijk daar maar eens als je interesse hebt.
Met Ilse ook wel gehad, maar nu is ze zo plichtsgetrouw dat ze de gordel echt om wil! Vorige week nog, ik zette haar in de stoel (die met auto gordel vast moet) en omdat ik krap geparkeerd stond, dacht ik eerst een 1-2 meter achteruit te rijden om haar beter vast te kunnen zetten. Vanaf de achterbank: Neeeeee, stop, stop, je bent mijn vergeten vast te zetten! Het heeft even geduurd, want voor die tijd wurmde ze zich ook los, maar ik heb volgehouden dat het heel gevaarlijk is en dat het niet mag van de politie. Om kracht bij het woord te geven heb ik ook wel een paar keer plotseling geremd als ze niet goed vast zat. En meteen erachteraan gezegd dat het dus erg gevaarlijk is om los te zitten. Dus nu met de 1e is het "gelukt" straks Leo nog. Want die heeft een nog grotere liefde voor knopjes en schakelaars. Groet van Kiki
Ik heb dat hoesje nu aan de gordel zitten. Het is echt DE uitvinding van het jaar voor me. Lisa krijgt hem niet open...yesssss! Het is heel makkelijk te verwijderen, dus is superveilig. (je schuift hem gewoon omhoog aan de band)
ken het probleem nog niet maar vindt het een supergoeie tip mijn zoontje van 2.5 probeert ze eigenlijk niet los te maken maar hou dit zeker in mijn achterhoofd als hij er wel mee begint
Het is echt een ideale hoes.. Ik heb hem er nu niet omzitten.Ze blijft er nu voortaan af.... het nieuwe is eraf, denk ik. Ik heb nu voor de zekerheid wel nog die stekelstickers op de sluiting zitten...
Zelfde verhaal hier... En wat ik persoonlijk een groter voordeel vind van dit verhaal is dat de kids ook een bepaald bewustzijn m.b.t. de reden waarom iets moet, wordt bijgebracht.. Alle drie mijn kids hebben dit zelfde plichtsgetrouwe gedrag m.b.t. het dragen van gordels of het gebruiken van een autozitje.. En tijdens ieder auto ritje of ritje op de fiets kijken we naar verkeersborden en maken daar een spelletje van... de jongste vind dit vooral erg leuk en weet toch al heel wat verkeersborden en waarvoor ze zijn.. is in januari 4 geworden.. Jong geleerd.. is... Succes, Groet Hilde
mijn oudste heeft een keer de pech gehad hij had zijn gordel los gemaakt ik boos op hem worden we net aangehouden voor standaard papier controlle en die agent hoord emij tegen hem zeggen dat hij wel izjn gordel om moest houden dus heb die agent hem verteld dat ie dat (wel op vriendelijke manier ) wel moest doen idd omdat dat veel veiliger is en dat anders papa en mama heel veel centjes zouden moeten betalen en blijkbaar maakt meneer agent meer indruk als mama hij heb het nooit meer gedaan