Ik heb voor Lisa vast een volgende autostoel gekocht. (die na maxicosi priori komt) en die had ik in de auto gezet om te oefenen. Nu maakt ze zelf de gordel los en als we dan een bocht door rijden, dan vliegt ze door de auto. (Deze stoel staat nl los in de auto en met de normale gordel van de auto moet je haar dan vastmaken.) Doen/deden jullie kindjes dit ook en wat heb je eraan gedaan of kan je doen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens gezien dat er een soort van stickers bestaand die je dan op het rode knopje plakt en op die sticker zitten een soort rubberen puntjes. Als volwassene zijn je vingers dik genoeg om hier geen last van te hebben, maar voor kleine kindervingertjes schijnt dat niet zo fijn te zijn, dus zouden ze hem niet open maken. Ik weet niet meer precies waar ik die ooit heb gezien, maar misschien kan je eens zoeken op internet. Of misschien weet iemand anders waar. Nou, hoop dat je er wat aan hebt.
Ja klopt.. heb het inmiddels gevonden. het is van het merk "Jippies" 6 stks voor 3,99. Ik heb idd vandaag nog verder op internet rondgestruind en ben nog iets veel beters tegen gekomen! Een hardplastic hoesje wat je aan de band van de gordel vastmaakt en wanneer je de gordel dan vastklikt, valt het hardplastic gedeelte over de knop van de houder... (snappie nog?) Ook van het merk "Jippies" Ik zal hier even plaatje van plaatsen. Voor evt. andere ouders die hetzelfde probleem hebben.
Is idd een handig ding heb er helaas niks aan . Elisa doet geen moeite om de gordel los te maken die klimt er gewoon uit vraag me niet hoe maar het lukt haar wel.
@Susanne ... mijn jongste maakt haar zelf ook los als ze in de rodi zit van haar zussen. Dat stukje plastic ziet er goed uit, maar is het ook veilig? Als er wat gebeurt [ongeval/te water] ... hoe snel is het er dan af te krijgen?