Ik zoek een leuke creatieve hobby die ik thuis kan doen. Er is zoveel en ik hoor graag wat jullie doen en waarom het zo leuk is? Ben erg benieuwd! Bedankt alvast!
Ik doe aan Pergamano. Ikzelf vind het een geweldige hobby. Duur in de aanschaf, maar als je alles goed onderhoud valt het daarna wel mee (en lang leve marktplaats). Het mooie hiervan is dat je van perkamentpapier allerlei dingen kunt maken, dus niet alleen kaarten, maar ook poppenkleding, lampenkappen etc. Ik weet niet zeker of deze link het blijft doen, maar dan heb je allerlei plaatjes van Pergamano pergamano - Google zoeken
ik maak 3D kaarten, 3D tegeltjes zoals geboortetegeltjes, jubileum, huwelijk enz. Euhm ik doe aan scrapbook, heb een naaimachine die ik nog onder de knie moet krijgen maar daar wil ik straks ook vanalles mee maken. O ja en niet te vergeten de leukste hobby op dit moment taarten maken!! Hou ervan om creatief bezig te zijn, ben een echte creabea (woorden van me ouders hoor haha).......
Ik ben creatief in de keuken! Net weer even brownies gebakken, omdat ik vergeten was dat ik zo visite krijg! Maar dan wel een beetje experimenteren en recepten net even anders maken dan dat ze zijn. Zelfde met koken, heerlijk om de koelkast open te trekken en te kijken wat ik daar vandaag eens mee ga doen. Verder vind ik het leuk op cupcakes te bekleden met marsepein/fondant.
ik brei sjaals van Katia garen. Dit is heel apart garen waarmee je met 1 bol in 3 uur een leuke sjaal maakt. Daarnaast schilder ik, hier kan ik echt mijn ei in kwijt, heerlijk vind ik dat!!
taarten en cupcakes bakken en decoreren! Voordeel hiervan is dat je het op eet, en dus niet met een huis vol eigengemaakte kunstwerken zit Allemaal zelf opeten doe ik trouwens ook niet, 'k heb een grote familie die er graag mee helpt
Ik heb net een nieuwe hobby gevonden: cupcakes! Lijkt me heel leuk om daar mee aan de slag te gaan! A.s vrijdag heb ik een workshop en dan hoop ik dat ik het daarna ook zelf kan gaan proberen .
Ik wil graag: - meer doen met mijn digitale spiegelreflexcamera - leren taarten maken - iets met mijn tot-nu-toe-ongebruikte-naaimachine- gaan doen - kinderschilderijtjes maken - van al mijn digitale foto's mooie fotoboeken maken maar..... ik heb er (of neem er) geen tijd voor.......
Ik maak zelf wenskaarten en doe aan scrapbooking sinds kort. Op papier lukt het erg goed, digitaal moet ik nog wat uitzoeken maar is ook erg leuk
Ik heb het haken ontdekt Je kunt er zo veel leuke dingen mee maken en het is heel makkelijk (check hier crochet en hier crochet - granny squares). Ik bak ook veel en zet nu mijn eerste stappen op het gebied van taarten en cupcakes decoreren Ik schilder en teken af en toe en wil me wat meer toeleggen op een artdiary (check hier Art journal). Oh, en ik ben dus heel actief op pinterest (dit zijn mijn prikborden: Rosa Overbosch (rosa_overbosch) on Pinterest) wat me een supercreatief gevoel geeft... hihi... Mijn verstoffende naaimachine staat ook nog op mijn lijst, maar ik ben nog te geintimideerd En ik wil ook vilt eens gaan bekijken.
Ik doe aan haken, borduren en heb een boxkleed voor de baby gemaakt mbv patchwork. Echt handwerken dus. Vind het zelf ook erg handig want het is niet te duur in aanschaf, geeft niet teveel troep en je kan het makkelijk aan de kant leggen om iets anders te doen en het later weer oppakken.
Ik decoreer taarten (marsepeintaarten dus) en als ik tijd heb, schilder ik en maak ik zelf kleding. Die laatste twee zijn met een kleintje in huis en niet al teveel ruimte, niet heel handig, dus ben daar de afgelopen 3 jaar ook weinig aan toegekomen, maar goed... leuk is het wel Vroeger van alles gedaan: pergamano, fimo, origami en filigraan, brooddeeg (goedkope hobby ), sieraden maken, kaarten maken (3D, maar ook allerlei andere technieken)... Mijn stiefdochter is bijna 11 en dat is een lastige leeftijd om je dag door te komen als je weinig vriendinnetjes in de buurt hebt, dus die heb ik laten kennismaken met scrapbooken en die help ik dan af en toe een handje.
Ik bak taarten, dit was mijn laatste project (pas de 3de taart) en daar ben ik eigenlijk super trots op!
Wat een creatieve dames allemaal zeg, leuk!! Ikzelf was ook altijd creatief bezig maar dit is flink verminderd sinds dat ik moeder ben. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en wil wat gaan doen. Nu zag ik haken voorbij komen en patchwork dit lijkt me wel erg leuk!! Moet ik daarvoor naar een handwerkzaak, voor de eerste aanschaf? Of heeft iemand nog tips?
Ik heb haaknaalden op ebay gekocht en wol bij de zeeman. Voor technieken en steken kun je heel goed terecht op youtube en als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt, is het echt makkelijk om andere dingen te doen. Je hebt qua haken ook allerlei boeken enzo.
Ik moet het weer een beetje gaan oppakken en een avondje tijd inruimen om weer 3d-kaarten te maken. Koken en bakken is ook wel een beetje hobby. Bakken wordt nu leuk omdat de oudste graag mee wil helpen deegrollen, figuurtjes uitsteken of cakejes en koekjes bestrooien met lekkers. Ook hier staat een naaimachine die ik beter moet leren kennen. Misschien volgend jaar maar eens zo'n naaicursus van een half jaar gaan volgen.