Staan jullie wel eens in t rood?

Discussion in 'De lounge' started by MissyZuilen, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Sta je in het rood, zo ja hoeveel?

1. Nee nog nooit gebeurt!

2. Ja, tussen de 0 en 50 euro

3. Ja, tussen de 50 en 200 euro

4. Ja, tussen 200 en max

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zoals de titel al zegt, staan jullie wel eens in t rood?
    Zo ja, waardoor gebeurt dat meestal en is het veel of maar voor even?

Ikzelf sta nu even in t rood doordat ik via het uitzendbureau ben overgenomen door mijn werk met een vast contract.
    Ik kreeg bij het uitzendbureau per week salaris en nu dus per maand, dus moest 2 weken overbruggen.
    We gebruiken dan voor zoveel mogelijk dingen mijn man zijn salaris, maar boodschappen doe ik dus wel en daarom sta ik in het rood.

Wij hebben een tijd beide onderhand 500 in het rood gestaan, maar door enorm te bezuinigen zijn we daar nu uitgekomen na een aantal maanden.

Vind je het erg om in het rood te staan?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij staan sinds gister in het rood.
    ik mag 10 euro rood staan.

de rede door een hele stomme fout van mij zelf het 1500 euro over gemaakt ipv 150

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    ik heb er een blokkade opstaan,dus nee hier niet in het rood!;)

4. Trees

Trees Niet meer actief

Hooguit een paar tientjes, maar dan is één van ons 2-en weer eens te laat geweest om geld naar onze gezamenlijke rekening over te maken en is het binnen een dag ook weer opgelost.

Op onze eigen rekeningen kunnen we niet rood staan en zou het ook niet willen.

5. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb nog nooit rood gestaan en mijn man ook niet, sinds we samen zijn (14 jaar) ook samen nog nooit rood gestaan. Ik kan me niet voorstellen wat het is en moet er ook niet aan denken als ik eerlijk ben :)

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik mag afkloppen *klopt af* dat wij nooit rood staan.
    We redden het altijd goed elke maand. Mijn man werkt fulltime en ik parttime en ik verdien niet veel...

Maar we hebben een gezamenlijke rekening, dus alles van ons samen komt daar binnen.

Het is natuurlijk ook maar net hoe je met je geld omgaat...

Wij gaan bijvoorbeeld niet een paar keer per jaar op vakantie. Wel weekendjes weg wat 300 euro per keer kost ongeveer en 1x vakantie.

Daarnaast gooien we ook niet overdreven geld over de balk maar gaan er verstandig mee om. Als we merken van: nu kunnen we niks extra's kopen, dan doen we dat ook niet.

We doen de meeste boodschappen ook bij de Aldi. Dus dat scheelt natuurlijk ook....

En onze hypotheek is 500 euro p/m. Valt ook wel mee dus...

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Ja, we hebben mijn tegoed gebruikt voor meubels te kopen...en kom er eigenlijk niet goed uit....dus altijd bijna de max aan rood staan.

Het is een lening bijna, maar ik kan hem niet oversluiten omdat ik geen inkomen heb en dus geen lening mag omzetten....kan het laten afsluiten maar dan ben ik al mijn geld wat er wel binnen komt (belastinggeld) kwijt... Terwijl het hard nodig is, probeer wel te sparen en iedere keer iets erop te zetten, maar tsjah.......

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hier niet rood.. hebben wel de mogelijkheid om rood te kunnen staan.. je weet maar nl nooit wat voor onvoorziene omstandigheden op je pad komen.
    maar probeer er voor te zorgen dat er minimaal 1 maand salaris op blijft staan

9. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik kna 261 euro in het rood staan. Beetje vaag bedrag, maar het begon met 500 gulden.
    Ik stond iedere maand wel in het rood omdat ik het geld echt kon gebruiken niet zoveel binnenkreeg.

Nu ik voor mezelf begonnen ben heb ik het veel ruimer dus heb helemaal ontwenningsverschijnselen als ik aan het eind van de maand op mijn rekening kijk en ik sta nog niet rood :p

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

standaard 1000 euro rood..
    door een lening bij de bank,
    en nee, vind het niet erg omdat ik weet dat dit binnen een jaar opgelost is..

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Ik vorige maand voor het eerst haha...
    De vakantie werd afgeschreven en dat was ik ff vergeten dus had geen geld van de andere rekening overgeboekt.
    Gelukkig binnen een dag opgelost. We staan nooit rood maar vind het wel een "veilig" gevoel dat het kan. Voornamelijk als je ooit op vakantie bent en er gebeurt iets ofzo...

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Daarom hebben wij het ook aangevraagd toen, we hadden huisdieren en die zouden maar net naar de dierenarts moeten terwijl je saldo op is, of je wasmachine gaat stuk etc..

Wij willen zelf eigenlijk ook liever niet in het rood staan en zou ook niet hoeven normaal gesproken.
    Maar als je er eenmaal in komt met een tamelijk hoog bedrag, moet je echt bezuinigen of een meevaller hebben wil je eruit komen.
    Mijn man stond door verkeerd omgaan met zijn pinpas dus vaak 500 in het rood en dat kwamen we dan dus elke maand weer tekort.
    Heb toen een lijst gemaakt met alle uitgaves etc en zijn geldzaken beheerd en toen is hij er binnen 3 maanden uitgekomen en nu gaat het prima.
    Hij heeft dit nooit geleerd van huis uit, daar deed zijn moeder werkelijk alles voor hem! Ikzelf beheer al mijn financiën etc al vanaf mijn 16e toen ik een bijbaantje kreeg.

Wij hebben samen een goed inkomen vind ik, manlief fulltime (wel in lage CAO) en ik parttime in een goede CAO. Onze huur is 450 euro en dan komen de andere vaste lasten er nog bij natuurlijk, dan komen we tot 1100 denk ik. Dan de boodschappen etc, maar nu we uit het rood zijn is mijn geld allemaal extra en redden we het dus al van manlief zijn salaris.

13. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Ja ik denk dat je ook eerlijk naar jezelf moet zijn en moet kijken of je de optie rood staan aankan.
    Mijn schoonzus heeft het laatst laten blokkeren (evenals haar creditcards) omdat ze gewoon net zolang geld uitgaf totdat ze aan haar limiet was. Dan bouw je dus gewoon schulden op

14. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Voor de schuldsanering bijna standaard 1000 euro rood,2 jaar terug schone lei gekregen en kunnen nog maar 10 euro rood staan.
    Ik vind t prima zo,tis heerlijk om geen schulden te hebben.

15. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Op onze gezamelijke betaalrekening staan we eindelijk niet meer in de min (wegens extra kosten omdat we vorig jaar verhuisd zijn). Ik heb daar ons belastinggeld op gezet, en het krediet eraf laten halen. En ik vind het een heerlijk gevoel :). Mijn partner is nu bezig om zijn privékrediet af te lossen met zijn extra zaterdagbaantje, en dan staan we overal helemaal in de plus. Nog 1 jaartje goed buffelen, en dan kunnen we eindelijk een spaarpotje gaan opbouwen!

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee kan me voorstellen, ikzelf kan er goed mee omgaan. Op = op zeg maar! Dan eten we wel bij me moeder als ik geen boodschappen kan betalen..
    Maar hebben het dus puur voor achtersteuntje.
    Ben ook ontzettend blij dat manlief er ook uit is, had er soms slapeloze nachten van terwijl het bedrag niet eens verschrikkelijk hoog is waar je nooit uit zou kunnen komen.

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Nee, hier nooit in het rood. Lijkt me niet fijn, ik ben daar een veel te zeker persoontje voor. Ik krijg het al heet onder mijn voeten als er nog maar 100 euro op staat.
    Als ik een maand minder kan besteden door omstandigheden dan laat ik de extra dingen achterwege en bezuinig ik even op bepaalde dingen. Ik geef geen geld uit wat ik niet heb.
    Ik kan me overigens best voorstellen dat niet iedereen in die positie kan leven hoor.

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij kunnen niet rood staan... dus automatisch nee.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Nu niet meer, maar eerder ook standaard 1000 euro rood bij de bank (op de rekening van mijn man) Dit hebben we allemaal opgelost dus nu met een schone lei weer beginnen :D

20. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb standaard een buffer op de rekening.

Soms komen we even onder de buffer maar dat is omdat de afschrijving dan net is voor het loon.

Maar ik houd een budget bij en daardoor weet ik op de dag precies wat we nog op de bank hebben om uit te geven.

Share This Page