Wie o wie weet raad? Al een paar jaar heb ik last van mijn deodorants. Als ik na het douchen deo opdoe dan brandt en schrijnt het heel erg onder mijn oksels. Het lijkt wel alsof dat steeds erger wordt de laatste tijd. Zojuist heb ik letterlijk dat brandende gevoel staan wegpuffen met de puf-oefeningen uit de zwangerschapsgym en ondertussen staan deppen met een handdoek. Met als gevolg dat de helft er waarschijnlijk weer af is. Gek genoeg is mijn huid onder mijn oksels amper rood op de momenten dat het zo'n pijn doet. Echt erger specifiek na scheren is het niet. Als ik tussendoor een keer deo opdoe of 's morgens dan is het gek genoeg veel minder. Maar iedere keer na douchen begint het zo te branden. Het is wel na een paar minuten weer helemaal over, ook als ik het er niet af dep. Waar zou dit vandaan komen en wat kan ik eraan doen? Ik heb verschillende merken geprobeerd, ook voor gevoelige huid, sensitivedeo, speciale na-scheren deo, maar het maakt allemaal geen verschil. Andere douchegel maakt ook geen verschil. Ik vind het niet nodig om voor dit naar de huisarts te gaan, maar een goede raad zou heel welkom zijn!
In deo zit alcohol, en dat prikt op de huid die open is, ook al lijkt het misschien niet zo omdat het niet rood is oid, toch is het voor de huid wel even een aanslag als je scheert. Misschien die dag geen deo op spuiten, of eentje gebruiken zonder alcohol (ik weet niet zeker of dat zou helpen hoor), die van Dove schijnt ook niet te prikken.
Zonder alcohol deo kopen en liefst roller ipv spray. Ik ben, na veel vergelijkbare ellende, heel gelukkig met de rexona rollers.
Na het douchen staan je poriën veel meer open dan in de loop van de rest van de dag. Aangezien je aangeeft dat je er later op de dag minder last van hebt denk ik dat je de oorzaak daarin moet zoeken. Misschien na het doucjen even wachten met spuiten met deo Of koud afdouchen, zodat de poriën gesloten zijn voordat je deodorant spuit
Dat herken ik heel erg! Wat inderdaad helpt is even wachten met het opspuiten, niet meteen na het douchen doen en ook niet wanneer je al aan het zweten bent. Bijvoorbeeld als je na het douchen al afgedroogd nog een tijdje geen shirt aan hebt (en dus goed koud bent). Met sommige rollers heb ik het even erg als met spuitbussen en er zijn ook maar een paar spuitbussen waarbij ik het niet heb. Die neutrale van de Hema prikt bij mij iig niet.
Ik gebruik een aantal jaar deze, naar volle tevredenheid. Geen zweetplekken en geur! Twee keer meer bescherming tegen zweet (WIN) « Libelle - Elke dag nieuwe inspiratie op Libelle.nl