Hallo iedereen, Ik heb een vraag en deze klinkt waarschijnlijk alsof hij komt uit een wanhopig en zich-zelf-voor-de-gek-houdend-meisje, maar ik ben eigenlijk eerlijk heel nieuwsgierig. Ik kan nergens een concreet antwoord vinden - duh, het is bij iedereen verschillend - maar ik zou graag weten hoe vaak het voorkomt dat een vrouw de eerste (of meerdere) maand van de menstruatie nog ongesteld is (geworden). Natuurlijk, cijfers hoef ik niet, en ik hoef geen antwoorden om mijn eigen mogelijke menstruatie-doorbraak te verzachten Ik ben gewoon benieuwd hoeveel van jullie dit is overkomen. Misschien zit ik niet goed in het 'zwanger worden'-forum, want dat zal betekenen dat nog niet iedereen zwanger is (geweest), maar ik ben een groentje hier dus ik weet niet waar ik dit topic het beste moet plaatsen. Groetjes!
Huh, ligt het aan mij? Ik snap je vraag niet... Bedoel je misschien eerste maanden van de zwangerschap??
Ze bedoelt hoe vaak het voor komt dat zwangere vrouwen de eerste maanden van hun zwangerschap toch nog menstrueren. Bij sommige zwangere vrouwen blijft de menstruatie de eerste maanden niet uit: zij worden elke maand "gewoon" ongesteld (al is hun cyclus soms wat onregelmatiger), terwijl ze wel degelijk zwanger zijn. Geen idee hoe vaak het voorkomt. Volgens mij is het heel zeldzaam. Ik heb er in ieder geval geen ervaring mee, behalve dat ik, toen we zwanger probeerden te worden van mijn dochter, elke maand bij mijn doorbrekende menstruatie tegen beter weten in hoopte dat ik stiekem toch zwanger was!
Sorry, ik ben niet duidelijk geweest zie ik! Ik bedoel dus: zwanger zijn, maar de eerste maand nog ongesteld worden. Of misschien zelfs de maanden erna. Er wordt veel over geschreven op google. Dus ik was nieuwsgierig of hier vrouwen zijn die dit kennen. Sorry voor mijn onduidelijkheid!
Ja precies, zo bedoelde ik het Ik ben gestopt met mezelf voor de gek houden, deed dat ook heel vaak, maar nu is menstruatie -> niet zwanger voor mij. Anders kan je bezig blijven, haha. Maar toen ik het verhaal laatst wéér eens hoorde van iemand uit mijn familie, dacht ik, wie weet komt het wel heel vaak voor... daarom mijn nieuwsgierigheid. Hoe het kan vind ik nog interessanter, maar daar schijnt niet eens een arts een logische verklaring voor te hebben.
Ik heb geen bloedverlies gehad sinds ik zwanger ben. Een kennis van mij heeft de eerste maanden van haar zwangerschap gewoon gemenstrueerd. Ze kwam er na 3 maanden pas achter dat ze zwanger was; ze had regelmatig fikse buikpijn en toen ze een echo maakten kwam er een dansend kindje van 12 weken in beeld
Mijn zus haar eerste echo werd direct een 20 weken echo.. Het enige verschil wat ze merkte is dat haar ongi gemakkelijker verliep. Eerst 5 dagen waarvan de eerste 2 zwaar.. En toen ineens had ze 1 wat zware dag en daarna 2 lichte dagen. Als ik van 5 naar 3 dagen ongi ging had ik allang getest maar bij haar is het lampje niet gaan branden
Dankjulliewel voor de reacties! Dat bedoel ik, het verbaast me, veel mensen zeggen 'nee joh, broodje aap', maar wanneer ik het er over heb lijkt er altijd wel iemand te zijn die iemand kent, die.... en dat zijn dan naasten, familie, etc. dus ik ga uit van een echt verhaal... Ik ben berenieuwsgierig hoe zoiets kan, ik kan me vastbijten in sommige dingen en zou zo graag weten hoe dit werkt. Helaas is er dus nog niemand achter...? Het menselijk lichaam is interessant en mysterieus...
Bedenk ik me nog iets (ja misschien ben ik de enige die er zo op doordraaft haha sorry dan): als je ongesteld blijft, denk ik dat je dus minder HCG aanmaakt dan ''normaal'' gezien. Toch? Dan zou testen ook 'geen zin' hebben, lijkt mij, aangezien de test op HCG werkt? Je zou dus nooit kunnen weten of je nu werkelijk zwanger bent , mocht je dit overkomen, want elke maand ondanks je menstruatie naar de arts voor een bloedtest/echo is ook ietwat overdreven (en de arts schopt je na één keer de deur al uit denk ik haha)