creatieve mama's?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AnneRose, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    De titel zegt het al: zijn er hier creatieve mama's te vinden?
    Haken, breien, tekenen... of heb je een echte kunst gemaakt van het maken van uitdeeltraktaties? Ik ben benieuwd hoeveel crea-bea's hier zijn!

Zelf ben ik een tijdje geleden begonnen met het maken van geboortecadeau's! Voor vriendinnen die mama werden, en nu ben ik langzaam begonnen met het maken van producten op bestelling ^^
    Ik schilder geboortekistjes, klompjes, spiegels.. de mogelijkheden zijn eindeloos ;) ik gebruik het geboortekaartje als voorbeeld om er iets unieks van te maken :)

Ik wou een paar foto's posten, maar ik kom er niet uit hoe ik dat doe, dus degene die nieuwschierig zijn: Tien Kleine Teentjes - Home (mag dit?? Anders verwijder ik het weer hoor!) ;)

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Leuk! ik ben creatief bezig met de Silhouette cameo. Superfijn apparaat. :D

3. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Dat ken ik niet! Wat is dat precies? ^^

4. Hoontje

Hoontje Lid

8 nov 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Wat leuk hoontje! Ik vind vooral die poncho's erg leuk! ^^ wou dat ik dat ook kon... ;)

6. Hoontje

Hoontje Lid

8 nov 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje AnneRose :)
    Is ook erg leuk om te doen.Nog even en ik kan voor de baby gaan haken. Zit al met heel veel dingen in mijn hoofd dus zal me eigen de komende 7 maanden niet vervelen haha

7. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik vind handwerken ook erg leuk. Ik borduur veel. Sinds een paar maanden zit ik op naailes. En ik heb twee weken geleden een pakket diamond painting gekocht met een eigen foto. Ook heel leuk om te doen.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wat een leuk idee die geboortebordjes, klompjes etc...

Hou je er wel rekening mee dat er vaker copyrights op zitten.
    Zo werd mij vertelt door de ontwerpster van ons geboortekaartje toen ze zag dat we er een geschilderd canvasje van hadden gekregen.
    Niet dat ze er heel moeilijk over deed (volgens mij kun je die canvasjes nu ook bij haar bestellen voor een schappelijk bedrag zelfs)
    Maar echt legaal bleek het dus niet te zijn :)

Hier druk met kleuren voor volwassen, haken en zojuist voor het eerst in maanden de naaimachine weer afgestofd.
    Heb hem nu een jaar en ben er helemaal niet zo geoefend in...
    Omdat hij in de woonkamer staat... Is het niet zo sociaal om er achter te zitten als er verder nog iemand in de kamer is die bijvoorbeeld probeert te lezen of een film kijkt :)

Wel vanochtend druk bezig geweest en voor het eerst broekzakken en een gulp met rits gemaakt.
    Zweet op mn voorhoofd... Maar volgens mij is het nu goed :)

9. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik zit op naailes. Ideaal! Elke maandagavond lekker 2 uurtjes aan het naaimachine. Gezellig kletsen ondertussen en altijd hulp in de buurt van de juf! Dit laatste heb ik hard nodig, want ik ben echt beginnende en snap nog niet zo veel van de beschrijvingen.... Maar ik maak alles uiteindelijk zelf!

10. Saskia78

Help help!

Knoopsgat morgen....

Eerst maar oefenen op een ander lapje..

11. Saskia78

Pfff ik heb van de sint een mooi boek gekregen...
    Zal de titel even zoeken... Ligt op tafel en ik ben bezet door de poes :cool:

12. Saskia78

Niet dat ik met dat boek niet om de haverklap me blind zit te staren op een omschrijving.. In de hoop dat de kwartjes (knopen?) op magische wijze dan alsnog vallen...
    (Lang leven facebook in zulke gevallen... Ik zit op 2 groepen waar ze me met veel plezier uit de brand helpen door te "vertalen" of door practische tips)

Maar in dat boek staan allerhande technieken...
    Welk model je bij welk figuur het beste kiezen maar ook... (En daar ben ik al paar keer heel gelukkig mee geweest...
    Ze schrijven in tekst EN plaatjes exact uit hoe je manchetten, zonen, ritsen, zakken maakt in de diverse variaties.

(Anders was die gulp met rits echt NOOIT goed gekomen volgens mij :D )

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      41,1 KB
      Weergaven:
      0
  13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Dat boek heb ik ook, maar nog nooit open gedaan, geloof ik. :D Ik ben een groot fan van google en Pinterest als ik iets niet weet of begrijp. :)

Ik houd erg van creatief bezig zijn, zowel naaien (wat ik mezelf geleerd heb, nooit tijd gehad/gemaakt voor naailes en het geld er ook niet voor over) als 'knutselen' met en voor de kinderen. Ook hiervoor houd ik erg van Pinterest (ik heb meer ideeën dan tijd, energie en geld ;)). Traktaties en kraamcadeautjes ed probeer ik ook altijd iets moois van/voor te maken. Heerlijk. :) Een dezer dagen ga ik ook een Silhouette Cameo bestellen, dat biedt weer heel veel nieuwe mogelijkheden. <3

14. Saskia78

Oh ik ook hoor... Net als youtube filmpjes trouwens.

En hier inderdaad ook geen naailes...
    Al heeft een vriendin me in het begin wel heel veel geholpen gewoon hier thuis.. Dus toch een beetje naailes.
    Maar na het eerste jurkje is ze hier enkell nog geweest voor koffie :)
    (Al helpt ze graag met tips en tricks via de telefoon of whatsapp gelukkig... Want ik ben natuurlijk geen volleerd naaister na 1 jurkje :D )

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Meld!
    Ik vind mezelf ook best creatief. Ik naai en haak, breien kan ik een beetje en ik heb ook een silhouette cameo (verslavend!!).
    De laatste weken (maanden eigenlijk) heb ik alleen niet zo veel tijd meer vanwege een verbouwing thuis, dus ik heb al een tijdje niet veel meer gedaan. Ik moet nu echt weer even zin maken.
    Gelukkig vroeg mijn dochter van de week of ik weer een rokje voor haar wilde haken, dus nu "moet" ik wel. Kleurtjes liggen al klaar :).

16. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Ziet er super leuk uit die Silhouette Cameo maar ook super moeilijk. Valt dat wat mee? En wat maken jullie ermee?

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het heel erg meevallen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe vooral applicaties voor op shirtjes heb gemaakt (met print en cut en gewoon met flexfolie) en wat stickers met vinyl.
    Van de week heb ik voor de traktatie van mijn dochter namen uit vinyl gesneden en die op plastic bekers (van de hema) geplakt. Was erg leuk geworden vond ik zelf.
    En laatst heb ik voor een vriendin een geboortebord gemaakt (ook met vinyl, ik zal zo even een foto zoeken). Je kan er nog veel meer mee, maar dat moet ik allemaal nog een keer uitproberen (als ik ooit nog een keer tijd heb ;)). Ik ben in ieder geval van plan om met de sinterklaasintocht een leuke raamsticker te maken.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Foto gevonden (ik moest hier nog wel een foto van de baby in het lijstje doen):

Bijgevoegde bestanden:

19. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Dat ziet er leuk uit.
    Het klinkt allemaal zo ingewikkeld haha :D
    Misschien me eens goed in gaan lezen om te kijken of het iets is.

20. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ik vind mezelf behoorlijk creatief.
    Nu voornamelijk aan het haken voor buikbaby ;)
    Baby dekentje, vestje , mutsje , slofjes ( moet er nog een haken)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina