Wij hebben sins gisteren 2 cavia`s. En het leek me nu erg leuk om ervaringen met andere te delen. Wij kunnen alle tips gebruiken die er zijn. Zijn onze eerste cavia`s. Hier voor wel hond en hamsters gehad.
Leuk zeg! Heb je mannetjes of vrouwtjes? Wat voor soort en kleur? Wij hebben 5 cavia's, allemaal vrouwtjes. 3 borstelharige en 2 gladharige dames. Ik vind het zulke leuke en gezellige diertjes! En mijn kinderen zijn er ook helemaal gek op.
Luna is een zwart-rood borstelzeugje van 2 jaar. Coco is een mooie sheltie coronet beer in de kleuren lilac-goud-wit. Hij is gecastreerd. Coco is ongeveer 1 jaar oud. Heb ze bij de cavia stichting opgehaalt.
Ik heb een zwarte gladhaardame met een verdwaalde kuif en een paar rode haartjes genaamd Norah. Het wordt mijn laatste caaf omdat ik het i.c.m. werk en zoontje moeilijk vind om genoeg tijd vrij te maken meer dan verzorging alleen, dat "dagelijkse halfuurtje knuffelen op schoot" komt er gewoon niet altijd meer van. Als je specifieke vragen hebt, mag je me altijd PB-en, heb inmiddels wel de nodige ervaring (heb 11 jaar caafs nu).
Mag ik me aansluiten? Ik heb er momenteel helaas maar eentje Een beertje van 1,5, een witte gladhaar. Zijn vriendinnetje is helaas overleden, we willen graag een nieuw vriendinnetje uit de opvang dus dat gaan we binnenkort regelen. Ik vind één cavia zo sneu, het is zo leuk om te zien als ze lekker tegen elkaar aanliggen en naar elkaar geluidjes maken. Dat mist hij nu terwijl het wel echt groepsdieren zijn. Het is ook echt een idioot, zodra hij doorheeft dat er eten komt springt hij met 4 pootjes de lucht in en dan draait hij een rondje. Hij is zelf altijd nog het meest verbaasd dat hij ineens de andere kant op staat zodra hij weer geland is
Ja hier hebben ze ook echt al door wanneer iik even kom kijken. Ik geef ze steeds eten, dus dan hebben ze al zo iets van kom maar op. Wat gegeven jullie en hoe veel? Hier 2 keer per weeg brokjes. En elke dag 2 keer per dag groente. Ga nu paprika klaar maken.
Ik heb 3 dames en één heer. Helemaal in love. Ik voel me alleen zooooo schuldig. Altijd veel tijd besteed aan mijn knuffels, tot mini geboren werd. In mijn kraamweek 5 dagen op bed gelegen, en caafs schijnbaar toch gevoeld dat er iets anders was dan anders. Ze hadden nm het hele hok gesloopt ahhh... Nova, één vd dames én de grootste knuffel is in de weken erna ook een beetje kaal geworden zonder aanwijsbbare reden. Gelukkig gaat het nu weer goed met ze en probeer ik een paar keer per week knuffeltijd in te plannen. Hier ook de nodige ervaring. Veel plezier met je kleine knuffeltjes.
Wij hebben er net weer 2 opgehaald. Hebben nu 2 US Teddy Cavia beertjes. Broertjes van elkaar. Vind US Teddy's zon geweldig ras. Hebben jullie ooit overwogen om ze te gaan fokken en mee te doen aan caviashows?
Ik mag er niet mee fokken. Staat in het contract dat we hebben met de opvang. MOet er ook niet aan denken eigelijk. Hier hebben we ze echt gewoon omdat we ze leuk vinden. Ze hoeven niet perfect te zijn.
Wij fokken er verder ook niet mee. Beer is in de opvang geholpen dus die kan er opklimmen wat ie wil, daar komt echt niks meer uit Hij woont hier puur als huisdier en voor de gezelligheid. Ik herken het wel qua tijd, ik merk het nu al in mijn zwangerschap dat het door vermoeidheid en drukte met verbouwen/regelen er af en toe inschiet om lekker te knuffelen. Gelukkig is mijn vriend ook dol op 'm en ik vind het daarom ook belangrijk dat er snel weer een vriendinnetje bij komt. Wij kunnen geen soortgenootje vervangen.
We hebben nu bijna een week onze cavia`s. NU vroegen we ons af. Als we aan het knuffelen zijn. Is er nog een plekje wat ze lekker vinden waar je ze kunt aaien?
Die van mij vinden het prettig om aan de zijkant maar dan onderzijde geaaid te worden of achter op het ruggetje.